مبل ال شکل

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/05 15:58 · خواندن 4 دقیقه

انواع مدل مبل ال شکل

مبلمان ال شکل نوعی از مبلمان هستند که حسی سرشار از آرامش و راحتی در فضای منزل شما ایجاد می کنند و نمایی زیبا به دکوراسیون خانه های کوچک امروزی می بخشند. مبلمان ال به شکل چند تکه هستند که به صورت ال مانند به صورت منحنی یا خطی در کنار هم قرار می گیرند .در چیدمان این نوع مبلمان، تکه های مبل بهم متصل شده و به دلیل نداشتن دسته  فضای کمی از پذیرایی را اشغال می کنند.

مبلمـان ال مناسب ترین نوع مبلمان برای اتاق نشیمن های کوچک می باشند و به دلیل تولید آن ها در اندازه های متفاوت قابل استفاده در اتاق نشیمن ها با ابعاد متفاوت هستند . همچنین اگر دکوراسیون شما کلاسیک یا سلطنتی است و میخواهید فضای کمی را برای استراحت و نشیمن اختصاص دهید مبلمان ال شکل بهترین انتخاب هستند.

بهتر است در هنگام خرید مبل ال ابتدا فضای اتاق نشیمن را در نظر بگیرید، سپس با توجه به ابعاد و نحوه چیدمان مبل اقدام به خرید کنید.مبلمان ال شکل به نحوی طراحی شده اند که نمی توان تکه های آن را جدا از یکدیگر قرار داد، جدا کردن آن ها مانند پازلی ناقص می ماند که باعث ایجاد نوعی عدم هماهنگی و بی نظمی در فضای دکوراسیون منزل شما شود.

بخش های مختلف مبل ال

کاناپه مبل

 که به صورت ال می باشد و معمولا یک ساختار سه بر سه دارند، یعنی سه کوسن بخش تکیه گاه و سه کوسن قسمت نشیمن بدون تکیه. البته مدل های مختلف مبل با تعداد کوسن ها، تکیه گاه ها و نشیمن های مختلفی نیز ساخته می شوند اما رایج ترین مدل، ساختار سه بر سه می باشد.

مبل ال

صندلی تکیه گاه متحرک

 که مخصوص لم دادن هستند. قرار گرفتن این صندلی ها در کنار دو قطعه قبلی مبل، سبب بلندتر به نظر رسیدن مبل می شوند. این قسمت ها از قطعات خاصی برخوردارند؛ مانند یک دسته مشترک که بین دو صندلی قرار گرفته اند و یک صندوق یا کشو مخفی.

مبل ال کنج

 که معمولا قسمتی بدون دسته می باشد و اجازه می دهد تا مبل در گوشه دیوار هم جا شود. این قطعه گوشه ای، زاویه نود درجه می سازد اما در زوایای مختلف دیگر نیز قابل تهیه می باشد.

پاف یا اتومان

 که قسمتی برای نگهداری وسایل می باشد. می توان پاف را در کنار یکی از صندلی ها قرار داد و یک شزلون را بوجود آورد.

ترکیب مبلمان ال با سایز المان های منزل

در صورتی که در اتاق نشیمن فضای کافی برای قرار دادن مبلمان دیگری وجود دارد ، می توانید برای ایجاد زیبایی در دکوراسیون این فضا المانی دیگر اضافه کنید. برای مثال می توانید یک صندلی تکی، کاناپه دونفره و … در کنار مبلمان ال شکل خود قرار دهید.

انجام این کار زیبایی بی نظیری به فضای کلی دکوراسیون اتاق شما می دهد. علاوه بر آن، می توانید متناسب با ترکیب رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن از کوسن ها و یا بالشتک های رنگارنگ استفاده نمایید.

سبک دکوراسیون

قبل از خرید مبل ال در ابتدا باید سبک دکوراسیون اتاق نشیمن خود را مشخص کنید. مبلی را انتخاب کنید که...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.