کابینت جزیره آشپزخانه

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/04 16:34 · خواندن 6 دقیقه

کابینت جزیره

کابینت جزیره یک واژه است که به نوعی کابینت یا میز اطلاق می‌شود که در هر طرف قابل دسترسی است و با هیچ دیواری محدود نمی‌شود. این کابینت می‌تواند قابل حمل یا ثابت باشد و از یک میز کوچک و ساده تا یک واحد بزرگی که عملاً یک آشپزخانه مستقل است، متغیر باشد. مجموعه کابینت رو، با ارائه انواع کابینت آماده همچون کابینت جزیره سعی می‌کند تا زمان شما را صرفه جویی کند.

کابینت جزیره از جمله ویژگی‌های مورد تقاضا برای آشپزخانه‌های جدید یا تعمیر شده است، زیرا می‌تواند فضا را به طور قابل توجهی کاربردی‌تر و دلپذیر تر کند. اما انتخاب کابینت جزیره مناسب ممکن است پیچیده باشد، زیرا گزینه‌های شما می‌تواند از واحدهای ساده و قابل حمل تا سازه‌های دائمی بسیار پیچیده که شامل لوازم داخلی و خدمات لوله‌کشی یا سیم‌کشی است، متفاوت باشد.

انواع کابینت جزیره

تنوع جزیره‌های آشپزخانه بسیار زیاد است و بسته به امکانات و شکل آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین، انتخاب جزیره مناسب برای خانه‌ی شما نیز به سبک دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، در آشپزخانه‌هایی که سبک طراحی کلاسیک دارند، اغلب از جزیره‌های مستطیل با زوایای مشخص استفاده می‌شود. اما در آشپزخانه‌هایی که به سبک مدرن چیده شده‌اند، بیشتر از جزیره‌های منحنی و بدون زاویه استفاده می‌شود. در ادامه نیز قصد داریم با انواع مختلفی از جزیره آشپزخانه شما را آشنا کنیم.

گرد یا محنی

اگر از ظاهر کابینت‌های دیواری خسته شده‌اید، جزیره‌های گرد یا منحنی برای شما بسیار مفید خواهند بود. شما می‌توانید کابینت با درهای لولایی یا کشویی را در اطراف جزیره قرار داده و یا در بخشی از آن جا به اجاق گاز و سینک نصب کنید. همچنین، اضافه کردن چند صندلی در اطراف این جزیره به شما کمک خواهد کرد تا ناهار خود را در این مکان سرو کنید.

از دیگر مقاله های تبریز کابینت کابینت سی ان سی
<yoastmark class=

Lشکل

طراحان کابینت معمولاً پیشنهاد می‌دهند که از جزیره آشپزخانه به صورت دوجانبه استفاده کنید. در یک طرف L، یک صندلی قرار داده و می‌توانید ناهار یا عصرانه خود را در آنجا بخورید. در طرف دیگر، یک میز کار قرار داده و سینک و اجاق گاز را نصب می‌کنید. این باعث می‌شود تا حداکثر استفاده از جزیره برده شود. اگر آشپزخانه شما بزرگ است، جزیره به شکل ال ال مناسب است.

مستطیل شکل

به دلیل شکل ساده ای که دارند، این جزیره ها مورد توجه قرار می گیرند. شما می توانید از آنها به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید و کابینت های کشویی را در دور جزیره مستطیلی قرار دهید. اگر متراژ آشپزخانه بزرگ باشد، می توانید یک طرف جزیره را به سینک و اجاق گاز اختصاص دهید و طرف دیگر را خالی بگذارید تا مواد اولیه غذای خود را در آن قسمت آماده کنید.

کابینت جزیره دارای سینک ظرفشویی

با نصب سینک ظرفشویی بر روی پیشخوان آشپزخانه، می توانید طراحی زیبا و منحصر به فردی را ایجاد کنید، اگر منفعت از فضای زیر سینک را بر روی کابینت جزیره بیاورید. نقشه آشپزخانه با حضور جزیره عوض می شود و زیبایی آن جذاب خواهد بود. عموماً برای استفاده از جزیره به عنوان سطح مناسب برای میز ناهار خوری ، طول آن را بیشتر طراحی می کنند. کابینت جزیره با سینک ظرفشویی انواع کاربرد هایی را فراهم می کند و به ایجاد یک محیط صمیمی کمک می کند. همچنین، این یک گزینه مناسب برای آماده کردن و شستن مواد اولیه برای پخت و پز است.

کابینت جزیره دارای اجاق گاز

در جزیره‌های مدرن، معمولاً سینک یا شورشونده روی جزیره نصب می‌شوند؛ اما در سبک کلاسیک، این اتفاقات کمتر اتفاق می‌افتد. در صورتی که قرار است سینک، شورشونده، یخچال و گاز در قالب جزیره نصب شوند، باید تمامی تمهیدات لازم اعم از سیم‌کشی، لوله‌کشی و... به طور کامل و با ایمنی انجام شود.

کابینت جزیره به عنوان میز غذاخوری

اگر فضای خانه شما کوچک است و تنها فضایی برای یک میز ناهارخوری یا جزیره آشپزخانه وجود دارد، می توانید آنها را با هم ترکیب کرده و از جزیره آشپزخانه به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید. برای این کار می توانید از میزهای جمع شو استفاده کنید که بسیار کاربردی هستند. در زمانی که مهمان دارید، می توانید طرفین آن را باز کنید و هنگام استفاده ندارید، آن را جمع کرده و فضای بیشتری را به دست آورید. این روش می تواند به عنوان یک میز غذاخوری مناسب برای خانه های کوچک باشد.

<yoastmark class=

کابینت جزیره دوبل

استفاده از کابینت جزیره دوبل در آشپزخانه های بزرگ بسیار رایج است. در این طرح، از دو جزیره مشابه برای طراحی آشپزخانه استفاده می‌شود، هرکدام از این جزیره ها تناسب و کارایی خاص خود را دارد. برای مثال، جزیره اول به عنوان میز غذاخوری عمل می‌کند، درحالی که جزیره دوم شامل سینک واحدهای ظرفشویی و یا اجاق‌گاز است تا فضایی مدرن و عملی در آشپزخانه فراهم شود. علاوه بر این، جزیره ها می‌توانند دو طبقه باشند و کابینت جزیره دو طبقه دارای طرح و دیزاین مختلفی است که می‌تواند کشوها و کابینت ها را در زیر خود جای دهد تا حداکثر استفاده از فضای آشپزخانه امکانپذیر باشد.

اندازه مناسب جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه به اندازه مناسب طراحی می‌شود تا علاوه بر زیبایی، فضای کافی برای پیشخوان فراهم کند. باید به گونه‌ای طراحی شود که فضای آشپزخانه را به کل اشغال نکند و حرکت آزادانه در فضا را ممکن سازد. در بیشتر آشپزخانه‌ها از جزیره‌های متحرک به جای جزیره‌های ثابت و غیرتحرک استفاده می‌شود.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.