لوازم مزدا 3

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/19 11:11 · خواندن 3 دقیقه

لامپ چراغ راهنما مزدا نیو

شاید لامپ چراغ راهنمای خودرو، وسیله‌ای کم‌ اهمیت به نظر رسد ولی استفاده از چراغ راهنما، مهمترین کاری است که راننده برای آگاه کردن دیگران از حرکت احتمالی خود با هدف به حداقل رساندن غافلگیری‌های خطرناک، انجام می‌دهد.

شما احتمالا خودرویی که در نقطه کور دیدتان است را نمی‌بینید، اما راننده آن خودرو،  چشمک زدن چراغ راهنمای شما را قبل از آن‌که تغییر مسیر دهید، خواهد دید.

لوازم مزدا 3

لوازم مزدا 

خودداری از به کار بردن چراغ راهنما،  دلیل بسیاری از حوادث رانندگی است و احتمالا سرچشمه بسیاری از خشونت‌های خیابانی نیز قلمداد می‌شود.

برای اکثر رانندگان، چراغ‌های راهنما بسیار ساده به نظر می‌رسند؛ شما اهرمی را به سمت پایین یا بالا فشار می‌دهید،

که باعث چشمک زدن چراغ راهنمای خودرو می‌شود. در واقع پشت حرکت ساده دسته راهنما، فناوری جالبی وجود دارد.

زمانی که شما اهرم چراغ راهنما را رو به پایین فشار می‌دهید، چشمک زن حرارتی به لامپ های چراغ راهنما وصل می‌شود و چراغ شروع به چشمک زدن می‌کند. در این حالت مدار کامل شده است و جریان اجازه عبور پیدا کرده است

مدار راهنما و فلاشر به عنوان زیرمجموعه سیستم ایمنی خودرو فعالیت می‌کنند و بخشی از آن به شمار می‌روند.

چراغ های راهنمای غیر فعال شونده‌ی خودکار

اکثر خودروها مکانیزمی دارند که چراغ راهنما را زمانی که شما عمل گردش را تمام می‌کنید، خاموش می‌کنند. شما در حال رانندگی در مسیر  مستقیم هستید و چراغ راهنمای سمت راست را  روشن می‌کنید.

سرعت خود را کم کرده و فرمان را به سمت راست می‌چرخانید. چراغ راهنما همچنان در حال چشمک زدن است. به محض اینکه دورتان را زدید و فرمان را به سمت چپ می‌گردانید، چراغ راهنما خاموش می‌شود و اهرم به وضعیت اولیه خود بر می‌گردد. چگونه این عمل انجام می‌‌‌‌شود؟

روی میله فرمان، یک توپی شکافدار وجود دارد. چهار شکاف با فواصل برابر پیرامون توپی قراردارند. زمانی که جراغ راهنما روشن است، یک اهرم پلاستیکی که در سوئیچ چراغ راهنما قرار دارد داخل مسیر این شکاف ها می‌شود.

زمانی که شما اهرم راهنما را به سمت بالا می‌برید تا چراغ راهنمای سمت راست را فعال کنید، یک غلتک فنر دار داخل شکاف در محفظه سوئیچ می‌افتد و اهرم را در جای خود نگه می‌دارد. در همین زمان، یک اهرم پلاستیکی در داخل مسیر توپی ایجاد فشار می‌کند.

همچنان که توپی به گردش خود در جهت حرکت عقربه های ساعت ادامه می‌دهد، شکاف ها با اهرم پلاستیکی برخورد می‌کنند، که با تکان باعث می‌شوند.

وقتی که فرمان دوباره به سمت چپ می‌چرخد، توپی در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می‌چرخد، و اهرم پلاستیکی را در جهت دیگر هل می‌دهد. این عمل غلتک فنر دار را مجبور می‌کند از شکاف خارج شده و اهرم راهنما به موقعیت میانی برگردد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.