سنگ کالسدونی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/09 12:34 · خواندن 4 دقیقه


 

سنگ کالسدونی (Chalcedony)

سنگ کالسدونی یک سنگ زیبا در رنگ های گوناگونی از جمله سفید، صورتی، خاکستری آبی و قرمز رنگ وجود دارد. کالسدونی یک سنگ قیمتی رایج می باشد و در کل جهان پیدا می شود. در تمام اندازه ها وجود دارد و معمولا بعنوان یک ژئود یا سنگ جدا شده کوچک مشاهده می شود.

کالسدونی خالص به Sard یا Carnelian نیز معروف می باشد. نوعی کالسدونی سبز رنگ بعنوان Chrysoprase شناخته می شود. در صورتی که نوع باند دار آن معروف به عقیق می باشد.

بیشتر سنگ های قیمتی قسمتی از خانواده گسترده کالسدونی می باشند. همچنین رایج است که انواع تک رنگ این سنگ با نام کالسدونی به فروش می رسند. به بقیه سنگهای این گروه نام های منحصر به فرد و خاصی داده شده است. مانند اونیکس و جاسپر. نام سنگ کالسدونی از شهر بندری بیزانس، خالصدون گرفته شده است که در حال حاضر در ترکیه با نام کادی کوی شناخته می شود.

منابع سنگ کالسدونی

  • ایالات متحده آمریکا
  • روسیه
  • نامیبیا
  • هند

410,000 تومان

معنای کلی سنگ کالسدونی

کالسدونی ذهن، جسم و روح را به هماهنگی و تعادل می رساند و یک سنگ محافظ می باشد که با جذب ارتعاشات و انرژی های منفی، موانعی که جهت رشد شما به وجود می آید را از بین می برد. کالسدونی یک سنگ خیلی پرورش دهنده است که سبب تقویت و افزایش حسن نیت و ثبات در افراد می شود. این سنگ همدلی و درک را تشویق می نماید و ارتعاشات آرامبخش را در مناطق بالقوه درگیری میان افراد ایجاد می نماید.

کالسدونی احساس خیرخواهی و بخشندگی را به شما القا می نماید. خصومت را از بین می برد و مالیخولیا را به شادی تبدیل می نماید و یک سنگ بازتابنده است که بازتاب داخل را تشویق می نماید. و با تمرکز بر افکار و احساسات سازنده و تسهیل بخشش از خود ما را در این روند پشتیبانی می نماید.

هزاران سال است که مردم سنگ کالسدونی را به علت خواص درمانی آن ارزشمند می دانند. در دوران باستان اعتقاد بر این بود که یک کیسه ساخته شده از نقره و به همراه سنگ کالسدونی از مسمومیت جلوگیری می نماید. گفته می شود که این سنگ موجب بهبود جذب مواد معدنی در جریان خون، پرورش غرایز مادران و تحریک شیردهی در مادران جدید می شود.

سنگ-کالسدونی

 

کالسدونی آبی

کالسدونی آبی، سنگ خلاق این خانواده می باشد و ذهن را به سمت پذیرش و جذب ایده های جدید باز می کند و تفکر خلاق را تشویق می نماید. همچنین به چابکی ذهنی و تبحر کلامی نیز یاری می نماید.  کالسدونی آبی به شما احساس سبکی و خوش بینی نسبت به آینده را می دهد و از لحاظ جسمی، رنگ آبی خالص برای غشای مخاط و شرایطی که موجب تشدید برونشیت و رینیت می شوند، موثر است. این سنگ یک اثر ضد التهابی قدرتمند دارد و درجه حرارت بدن و فشار خون را می کاهد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید