لوازم مزدا

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/04 11:23 · خواندن 3 دقیقه

بررسی مشکلات مشترک خودرو ها و عوامل ایجاد آن

مشکلات مشترک خودرو ها بطور کلی مربوط به خودروهای ایرانی و خارجی هستند. همانطور که مشخص است این مشکلات و معایب ارتباطی با جنس و کیفیت دستگاه ندارند.

لوازم مزدا

این مشکلات کاملاً مرتبط با لوازم یدکی به کار رفته در خودرو هستند. عمر این لوازم یدکی، جنس و کیفیت آن‌ها در ایجاد و تکرار این مشکلات مشترک تأثیرگذار است.

اما بطورکلی هیچ خودرویی به دور از این مشکلات و معایب نیست. آشنایی با مشکلات متداول هر دستگاه به‌نوعی در حفظ و نگهداری آن تأثیرگذار خواهد بود. زیرا آشنایی با مشکلات متداول و عوامل ایجاد کننده آن‌ها می‌تواند باعث شود تا با پرداختن به مشکل به سرعت بتوان ایرادات دستگاه را برطرف نمود. از همین رو در این مقاله به بیان 7 مورد از مشکلاتی خواهیم پرداخت که در انواع خودرو مشترک هستند.

مشکلات مشترک خودرو ها

مشکلات مشترک خودرو ها مشکلاتی نظیر جوش آوردن خودرو ، یاتاقان زدن و … هستند که این مشکلات و معایب تقریباً در تمام ماشین‌ ها وجود دارد. علت اصلی ایجاد آن‌ ها نیز عدم توجه کافی به خودرو و نگهداری از آن می باشد. البته عدم استفاده از قطعات اصل نیز می‌تواند دلیل دیگری برای ایجاد این مشکلات در خوردو ها باشد.

لوازم مزدا 3

روغن سوزی

روغن سوزی یکی از مشکلات رایج خودرو ها می باشد. این مشکل اغلب در خودروهای قدیمی‌تر بیشتر به وجود می آید و دلیل آن هم این است که  این خودروها مسافت زیادی را طی کرده‌ اند.

از همین رو روغن سوزی در آن‌ ها امری طبیعی است. در این حالت خودرو علاوه‌ بر سوخت اندکی از روغن موتور را نیز می‌سوزاند. این امر سبب می شود که  دود آبی رنگ از اگزوز خودرو خارج شود. همچنین از میزان روغن موجود در موتور خودرو نیز کسر شود.


روشن نشدن ماشین

روشن نشدن ماشین یا مقوله استارت نخوردن آن کاملاً با یکدیگر متفاوت اند. اما بسیاری از افراد این موضوع را با استارت نخوردن ماشین اشتباه می‌ گیرند. اما بهتر است بدانید که این امر دو مقوله کاملاً جدا از یکدیگر هستند.

برای مطالعه ی مقاله کلیک کنید.