دستگاه تصفیه آب

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/04 10:58 · خواندن 3 دقیقه

دستگاه تصفیه آب در تبریز خانگی

همانطور که میدانید، آب یکی از مواد حیاتی است. مقدار معین آب در بدن باعث می شود که متابولیسم طبیعی سلول ها انجام گیرند و همچنین در نهایت باعث تاثیرات مثبت شگفت آوری خواهد شد. امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، در شهر ها و همچنین روستاها جز ضرورت به شمار می آید.

چرا که آلاینده های آب میتوانند باعث بروز مشکلات جدی در این زمینه شوند.سیستم هایی که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند اما دارای مدل های مختلفی هستند و این تنوع باعث می شود که خرید و همچنین انتخاب آن ها کار راحتی نباشد. فیلترهایی که در انواع دستگاه هایتصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواعی هستند که برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

مراحل تصفیه آب در تبریز

آب تصفیه کن خانگی میان پنج الی هشت مرحله دارند. بهترین نوع آنها دستگاه های شش مرحله ای می باشند که دارای شش فیلتر نیز هستند. هر کدام از این فیلتر های تصفیه آب کار خاصی را انجام می دهند. ما در اینجا به بررسی مراحل دستگاه های شش مرحله ای می پردازیم.

مرحله اول
این فیلتر که به آن پروپیلن می گویند دارای الیاف فشرده است و میلیونها منفذ به قطر پنج میکرون دارد. با عبور آب از این فیلتر، ذرات معلق که بزرگ تر از پنج میکرون می باشند مثل گل و لای و شن و ماسه اجازه ورود پیدا نمی کنند و حذف می شوند.

مرحله دوم
فیلتر کربن فعال یا زغالی در این مرحله مواد شیمیایی، کلر و آفت کش ها و بو طعم نا مطبوع آب را از بین می برد.

آلاینده های آب چه موادی هستند؟

به طور کل میتوان گفت که آلاینده هایی که در آب وجود دارند حاصل صنعتی شدن و همچنین توسعه  و گسترش مواد مضر است. دقت داشته داشته باشید که با توجه به صنعتی شدن جوامع، آلاینده هایی نظیر مواد سمی، فلزات سنگین و حتی اسیدیته های آزاد به آب بسیار بیشتر از گذشته است. همچنین ورود موادی مانند مواد رادیواکتیو، میکروارگانیسم ها و چربی ها و روغن ها نیز باعث آلودگی آب شرب می شوند که سلامت انسان را تا حد بسیار زیادی تهدید می کند.

امروزه اما نمیتوان استفاده از این نوع مواد را نادیده گرفت. روزانه بسیاری از ما، حجم بسیاری از این مواد را وارد چرخه آب و فاضلاب می کنیم. و پس از این چرخه هم به صورت مداوم وارد آب های زیرزمینی خواهند شد. مولکول های کربن دار حلقوی که در این مواد آلاینده وجود دارد. به آسانی تغییر شکل نخواهند داد و با وارد شدن به آب های زیرزمینی باعث ایجاد انواع آلودگی های شیمیایی می شوند. تنها یک چهارم از این پاک کننده ها تجزیه خواهند شد و مابقی آن ها در آب باقی خواهند ماند و آن را آلوده خواهند کرد. به همین دلیل هم نیاز به تصفیه آب خانگی هرروز بیشتر از دیروز حس می شود.

بریا مطالعه ی ادامه ی مقاله کلیک کنید.