عایق حرارتی خودرو

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/03 16:06 · خواندن 4 دقیقه

عایق حرارتی برای ماشین

اهمیت استفاده از عایق حرارتی خودرو: در صورتی که شما قصد دارید در خودرو خود احساس آسایش داشته باشید، بدون توجه به وضعیت آب و هوائی که در چه شرایط اقلیمی به سر می برید، شما حتما به یک عایق حرارتی خودرو نیاز خواهید داشت. عایق خودرو ها یکی از وقت گیر ترین و مهم ترین کار هایی است که باید در طول ساخت خودرو با دقت بالائی انجام پذیرد.

استفاده از عایق عایق حرارتی خودرو

شما به منظور کاهش صدای درون ماشین می توانید کار هایی که در ادامه آورده شده را انجام دهید:

کف ماشین خود را با آستر های عایق، عایق کاری نمائید تا صدای درون خودرو کاهش یابد. آستر اغلب از کف یا قیر تولید می شود و به دلیل تراکمی که دارد، صدای باد و برخورد تایر ها با کف جاده و خیابان را کم می سازد. شما در ابتدا باید صندلی ها و هر گونه قطعه ی داخلی که مانع برداشتن کف پوش خودرو می گردد را جدا کنید. بعد از اینکه کف پوش خودرو را بر داشتید می توانید آستر را با برس کاغذ دیواری به کف ماشین بچسبانید. زمانی که این کار را به اتمام رساندید، می توانید کف پوش را بر روی ماده ی عایق کننده بگذارید.

عایق حرارتی کف خودرو چیست؟

عــایق حرارتی کف خودرو یکی از پر استفاده ترین تجهیزاتی می باشد که می تواند به بهترین شکل امنیت ماشین را فراهم آورید. در اصل عایقهای حرارتی برای انواع وسیله های نقلیه قابل استفاده می باشد و موجب بهبود ایمنی و کارایی خودرو ها می گردند. گاهی بالا رفتن دما و حرارت موجود در موتورهای احتراقی موجب زیاد شدن دمای خودرو می گردد. در این شرایط به عایقهای قوی نیاز نمی باشد تا بتوانند در برابر گرما مقاومت بالایی داشته باشند. به این دلیل تهیه عایق حرارتی کف خودرو یکی از اقدام های واجب به حساب می رود. این قطعه کاربردی و مفید، خصوصیت و عملکرد متفاوتی است.

عایق حرارتی خودرو

تنوع عایق حرارتی خودرو

عایق حرارتی کف خودرو بر اساس به نوع خودرو، در انواع مدل های گوناگون طراحی و تولید می گردند. علت آن این می باشد که در سال های نه چندان دور تنها موتوری که درون خودرو ها تعبیه می شد، موتور های احتراق داخلی مبتنی بر نفت بود. ولی امروزه برای خودرو ها باتری های لیتیوم یونی و سلول های سوختنی هیدروژنی را نیز در نظر گرفته اند که هر یک از این ها به منظور حفظ دمای داخلی پایدار و پیشگیری از فرار حرارتی چالش های مختلفی دارند.

به علاوه، قطعه های به کار رفته در آنها مانند پورت های شارژ و موتور های کششی الکتریکی هم تقریبا قابلیت مدیریت حرارتی دارند.

در موتورهای احتراق داخلی، مدیریت گرمای خروجی اگزوز به معنی کاهش تاثیر دمای بالا بر عملکرد و سلامت فیزیکی یک خودرو می باشد. به منظور کاهش دمای تولید شده به وسیله موتور های احتراقی می شود از اسپری های حرارتی، پوشش های حرارتی و سپرهای حرارتی استفاده نمود.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.