بررسی انواع سقف‌ خودرو

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/03 10:19 · خواندن 2 دقیقه

تماس جهت مشاوره و استعلام کالا

انواع سقف‌ خودرو

تقریبا همه ما با انواع سقف‌ خودرو ها آشنا هستیم، اما احتمالا شناخت دقیقی از مزایا و معایب، نوع کاربرد و جنس آنها نداریم، در ادامه این مقاله به بررسی کامل، تعریف، مزایا و معایب انواع سقف خودرو، می‌پردازیم تا پیش از خرید یک خودرو آگاه شویم که آیا داشتن سقف سانروف، مونروف و یا پاناروما واقعا ارزش دارند و وجود آنها امتیاز مثبت به حساب می‌آید یا خیر.

لوازم یدکی مزدا

لوازم یدکی مزدا 3

1. سقف ثابت

سقف ثابت، رایج‌ترین نوعمی باشد که در خیابان‌ها و جاده‌های کشور‌‌مان هم مشاهده می‌شود، جنس آن مشابه جنس بدنه در بالای سر سرنشینان و فضای درونی ماشین بسته است.

2. بدون سقف

نوعی از خودرو‌ها هستند که هیچ گونه سقف و سایبانی در بالای سر سرنشینان نیست، این گونه خودرو‌ها بیشتر مورد استفاده در پیست‌های رالی و مسابقات ماشین سواری هستند و استفاده زیادی به عنوان خودرو خانوادگی و روزمره ندارند. خودروسازان معمولا برای کاهش وزن و تنوع در شکل ظاهری خودرو این‌گونه خودروها را می‌سازند.

3. انواع سقف‌ های باز‌شونده خودرو

این نوع سقف خودرو‌‌ها قابلیت باز شدن دارند و همزمان به دو صورت بدون سقف و دارای سقف ثابت به حساب می‌آیند. که با توجه به شکل و شمایل و زیبایی ظاهری و لذت سواری با آن‌ها امروزه تقاضا برای چنین خودرو‌هایی بسیار افزایش یافته است. سقف های بازشونده، در  انواع مختلفی ساخته می شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  •  

سقف‌های بازشونده پارچه‌ای

این نوع سقف‌ها را میتوان از اولین نوع سقف‌های باز‌شونده به حساب آورد. که در فیلم‌های کلاسیک قدیمی هم به چشم میخورند. پیچیدگی خاصی در ساز و کار خود ندارند، و حتی در ابتدا با دست و به وسیله یک اهرم به راحتی باز و بسته می‌شدند.

برای مطالعه ی مقاله بصورت کامل کلیک کنید.