لوستر سقفی مرکز لوستر

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/29 08:38 · خواندن 3 دقیقه

نکته های کلی درباره انواع کریستال لوستر

تمامی کریستال ها شیشه ای می باشند. اما قابل ذکر است که کریستال استفاده شده در تولید لوستر با شیشه ای که در ساخت پنجره و لیوان فرق بسیاری دارد. کریستال لوستر، اکسید سرب و گاهی اوقات اکسید های دیگری هم دارد. وجود اکسید سرب سبب سنگین تر شدن وزن کریستال، نسبت به شیشه ساده می شود و البته کیفیت و شکست نور بالاتری را هم باعث می شود. درصد سرب استفاده شده در کریستال های مختلف، متفاوت است و معمولا بین 6 تا 30 درصد گزارش می شود. لوستر های کریستالی تاثیر بسیار بالائی در زیبایی محل و همچنین میزان نور دارد.

برای خرید محصولات لوستر سقفی مرکز لوستر کلیک کنید.

لوستر کریستالی مربع

در بخش بعدی به شناخت انواع کریستال ها و اطلاعات لازم به منظور خرید کریستال لوستر خواهیم پرداخت.

سنگ طیفی یا سواروسکی (Swarovski Strass)

سنگ سواروسکی از بهترین انواع کریستال لوستر موجود در جهان از نظر کیفیت بوده و در کشور اتریش به تولید می رسد. بیش از 30 درصد اکسید سرب در این کریستال ها وجود دارد. این کریستال به وسیله مجهز ترین دستگاه ها به تولید می رسد و کاملا بی عیب و نقص بوده و از نظر درخشندگی سطح بسیار بالایی دارد.

برخی از این کریستال ها به یک ماده مخصوص آغشته می شوند تا گرد و خاک به کریستال نچسبد و با یک فوت ساده کل گرد و خاک نشسته روی کریستال از روی آن پاک شود که این امر در جلوگیری از کدر شدن کریستال تاثیر بالائی دارد.

کریستال بوهمیا (Bohemian Crystal)

این نوع کیستال از جهت نداشتن سرب در این محصول، نمی توان آن را از کریستال ها دانست اما این معنی را نمیدهد که کیفیت پائینی دارد، بلکه از لحاظ شفافیت بصری و شکست نور در بالاترین درجه است. باید خاطر نشان کرد که کیفیت بالا در قیمت کریستال تاثیر مستقیمی دارد. پس در انواع کریستال لوستر کریستال بوهمیا را می توان به عنوان گران ترین نوع کریستال دانست.

اگر می خواهید تفاوت کیفیت ها را درک کنید، کافی است یک قطعه از کریستال بوهمیا را در کنار نمونه تقلبی بگذارید تا اختلاف کیفیت را به طور واضح ببینید.

برای مطالعه ی کامل مقاله کلیک کنید.