درب ریلی آهنی چیست و چه کاربردی دارد؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/28 15:08 · خواندن 7 دقیقه

برای مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید. ۰۹۱۴۸۹۰۵۶۹۵

درب ریلی آهنی چیست و چه کاربردی دارد؟

درب ریلی آهنی از انواع درب های کشوی است. که معروفتریت آن ها درب های ریلی پارکینگ است. بیشتر مردم برای راحتی کارهای خود و زیبایی منازل اقدام به ساخت درب های ریلی می کنند. ساخت درب ریلی آهنی برای انواع آپارتمان ها و منازل ویلایی یکی از امور رایج پس از پایان ساخت و ساز ساختمان است. همچنین نصب انواع درب پارکینگ ریلی می تواند در زمان ساخت و ساز و یا سال ها پس از اتمام کار باشد. و شما به هر علتی ممکن است علاقه به تعویض درب پارکینگ ساختمان داشته باشید. درب های ریلی آهنی به شکل دستی یا به شکل اتومات در بازار موجود می باشند. که می توانید از آن ها در ساختمان مسکونی یا خیلی از اماکن دیگر استفاده کنید.

مزایای استفاده از درب ریلی آهنی

از درب ریلی پارکینگی برای ساختمان‌های مسکونی، اداری یا تجاری‌ می‌ توانند استفاده کنند. که فضای کمی برای پارک کردن خودروهایشان دارند. چرا که در این حالت درب‌ ها در فضای داخلی یا بیرونی دیوار باز و بسته می‌ شوند. و فضای زیادی را اشغال نمی کنند. و به راحتی ساکنین منزل می‌ توانند خودرو هایشان را در پشت درب در حیاط پارک کنند.

درب‌ ریلی آهنی چون مسیر و جهت بازشوی آنها به سمت چپ و یا راست می باشد. فضای کمتری اشغال می‌ کنند. و این مسئله برای ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری‌ای که فضای کمتری برای پارک خودروهای ساکنان‌شان دارند. از اهمیت بالایی برخوردار است.

درب-ریلی-آهنی

امنیت بالا

درب ریلی آهنی از امنیت بالایی برخوردار هستند. زیرا به هیچ وجه نمی‌ شود. آنها را با هل یا فشار دادن به داخل یا خارج باز کرد. نوع فلزی آن از استحکام بالایی برخوردار است. و دارای پوشش‌ هایی برای ضد زنگ زدگی و ضد هوا خوردگی است. این مسئله برای افرادی که می‌ خواهند دربهای از نوع اتوماتیک یا معمولی آن بخرند یک مزیت حساب می‌ شود. به این دلیل که آنها به راحتی با فشار یا هل دادن بوسیله انسان یا نیرویی بیشتر به هیچ عنوان باز نمی‌ شوند.

تغییر کاربری آسان

درب ریلی آهنی را اگر از نوع معمولی باشد، به راحتی می‌توان با هزینه و دردسر کم به نوع اتوماتیک آن تبدیل کرد. بر خلاف دیگر درب‌های پارکینگ و حیاط اینگونه درب‌ها را نیازی نیست برای تغییر کاربری و اتوماتیک کردن‌شان تعویض کنید. بنابراین با خرید اینگونه درب‌ها چه نوع معمولی یا اتوماتیک آنها در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌شود.

عمر مفید طولانی

درب ریلی آهنی ساختمان به خصوص اگر فلزی باشد. عمر مفید طولانی تری نسبت به درب‌های از نوع دیگری دارد. درب و قطعات سازنده آن از بالاترین کیفیت ساخته می‌ شود. و چون به داخل و یا خارج دیوار باز و بسته می‌ شوند. با بیشترین فشار نیروی انسانی یا ﺣﻮادث ﻏﻴﺮ ﻣﺘﺮﻗﺒﻪ از بین نمی‌ روند.

درب-ریلی-آهنی

بررسی انواع درب پارکینگ ریلی

درب های پارکینگ ریلی در دو مدل دو لنگه یا تک لنگه می باشند. همچنین این درب ها در ۲ حالت اتومات و دستی موجود هستند. که مدل دستی کم تر استفاده شده است. و بیشتر از مدل های اتومات آن مورد استفاده قرار می گیرد. درب های دو لنگه ریلی در خانه هایی با پارکینگ بسیار بزرگ کاربرد دارد. و تردد را آسان تر می نماید. این درب ها در ایران تقریبا مورد استفاده قرار نمی گیرند.

انواع درب پارکینگ ریلی تک لنگه در ایران بسیار پر کاربرد می باشد. و طرفداران بسیاری دارد. این درب ها اغلب به یک طرف، یعنی به طرف راست یا به طرف چپ باز می شوند. شما با استفاده از درب های ریلی اتوماتیک در زمان و انرژی خود صرفه جویی خواهید نمود. برخی اوقات پیش می آید که باز کردن دستی درب های پارکینگ بزرگ برای افراد کار مشکل و خسته کننده می باشد.

همچنین باز و بسته کردن دستی درب پارکینگ هنگامی که عجله دارید می تواند خیلی آزار دهنده باشد. و زمان شما را تلف کند. تمام این مشکلات با ساخت درب پارکینگ کشویی بر طرف شده است. مکان هایی که درب ریلی دستی دارند را می توان با صرف هزینه ای کم به درب پارکینگ ریلی اتومات مجهز نمود.

ریلی کردن با چرخ زیر درب کشویی

ریلی کردن درب پارکینگ با چرخ زیر درب دارای مزایای فراوانی است. یکی از مزایای اصلی آن، عدم نیاز به چارچوب بالای درب است. این به این معناست که با استفاده از این مکانیزم، شما نیازی به محدودیت تردد کامیون و وسایل دیگر با ارتفاع زیاد نخواهید داشت. همچنین، هزینه کمتری نسبت به مکانیزم نصب از بالا با قرقره دارد.

استفاده از میل ترانس یا میلگرد بدون عاج برای ریل درب اهنی نیز به شما امکان صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها را می‌دهد. این نوع مکانیزم قادر به تحمل وزن بسیار زیادی است و با کیفیت و پایداری بالایی عمل می‌ کند.

با ریلی کردن درب پارکینگ با چرخ زیر درب، شما به راحتی می‌ توانید درب را باز و بسته کنید و از طریق این مکانیزم سرعت و راحتی در تردد خود را تجربه کنید. همچنین، این نوع مکانیزم دارای عمر طولانی و نیاز به نگهداری کم تری است.

در حالت کلی، ریلی کردن درب پارکینگ با چرخ زیر درب یک راه حل عالی برای افزایش کارایی و راحتی در استفاده از پارکینگ شماست. با استفاده از این مکانیزم، می‌ توانید به صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها، عدم محدودیت در تردد و استفاده آسان از درب پارکینگ خود دست یابید.

دربهای ریلی آهنی

درب ریـلی آهنی در اشکال دو لنگه یا تک لنگه تهیه می‌ شوند. درب های ریلـی تک لنگه به یک سمت راست یا چپ کشیده می‌ شوند. پس به فضا در یک طرف نیاز دارد. هنگامی که پهنای درب زیاد است. طبق نظر کارشناس فنی، می‌ توان از درب های دو لنگه به کار برد. درب های دو لنگه به هر دو طرف کشیده می‌ شوند. و در هر دو طرف به فضا نیاز دارند. درب ریلی آهنی دو لنگه برای فضاهای ویلایی و بزرگ بسیار مناسب و پرکاربرد می باشند. علاوه بر این درب‌ ها در ۲ حالت خودکار و دستی هم تولید می‌ شوند. درب های دستی قابلیت تبدیل شدن به درب های اتوماتیک را دارند. مدل دستی از کاربرد حداقلی برخوردار است. و مدل خودکار یا اتوماتیک این درب‌ ها طرفداران بسیاری دارد.

جهت مطالعه ادام مطلب کلیک کنید