دستبند سیاه چاله

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/28 13:12 · خواندن 4 دقیقه

جید سیاه (یشم) / Black Jade

سنگ جید از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفت و باستان شناسان آن را در حفاری های قدیمی در اروپا ، آسیا و آمریکای مرکزی یافته اند.به دلیل استحکام ، از آن برای ساخت چاقو ، سر تبر و ابزار استفاده می شد. بر اساس یافته های باستان شناسان این سنگ توسط تمدن های چین ، مایا و آزتک ها استفاده می شده است. کلمه انگلیسی Jade مربوط به کلمه اسپانیایی "piedra de ijada" به معنی "سنگ کمر" است. این کلمه برای اولین بار در سال 1565 استفاده شد زیرا سنگ ها برای کمک به درمان مشکلات در ناحیه کمر یا کلیه مورد استفاده قرار گرفتند.

جید سیاه یکی از انواع سنگ جید است که دارای گرافیت یا اکسید آهن است.جید مشکی یک سنگ محافظ است. این سنگ از شما در برابر انرژی های منفی محافظ می کند و برای قلب ، ذهن و روح شما آرامش به ارمغان می آورد. جید مشکی یک سنگ رویایی فوق العاده است که به شما در دسترسی به دنیای معنوی کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند از تجربیات خود ، چه خوب و چه بد درس بگیرید.

 

سنگ آتشفشانی ابسیدین تاریک و رویایی است و مانند شمشیری در برابر انرژی منفی می باشد همچنین مانند لنگرگاهی قدرتمند برای نگه داشتن شما در این زندگی است. در حالی که برخی از افراد ممکن است چشمان خود را به سمت سنگ های روشن تر بچرخانند ، اما ابسیدین یک سنگ بسیار زیبا می باشد.

تلالو زیبای این سنگ در مقابل نور خورشید از سیاه به طلایی بسیار چشم نواز بوده و زیبایی خاص و منحصر به فردی به این دستبند اضافه کرده است.

سنگ یشم

سنگ یشم، سنگ خوش ­شانسی است. و شکوفایی، خرد، شفقت، آرامش، تعادل انرژی­ های مذکر/مونت، شجاعت، عدالت، عشق، وفاداری، فروتنی، سخاوت، هارمونی، طول عمر، باروری، عمل­گرایی، آسایش، تعادل، میانه­ روی، پایداری، دانش، اشتیاق و ثروت را تقویت می نماید.

واژه یشم (jade) از لغتی در زبان اسپانیایی به معنای “سنگ درد در پهلو” گرفته شده است. اولین محققان اسپانیایی که سنگ یشم خام را کشف کرده اند.بعد از آن که مشاهده کردند بومی های منطقه تکه هایی از سنگ یشم خام را جهت درمان یا آرام کردن درد و رنج ها بر روی پهلوی خود قرار می دهند. به همین دلیل این نام را بر آن نهادند. همانطور که گفته شد سنگ یشم سبز سَمبل خوشبختی، موفقیت و شانس نیز است.

تاریخچه سنگ یشم

در مشرق زمین سنگ یشم همواره معنایی عرفانی داشته است تا جایی که اولین حکاکی های یافت شده روی یشم مربوط به دوران نو سنگی بوده است. بیشتر از پنج هزار سال قبل از میلاد چینی ها از سنگ یشم به علت سختی مناسب از آن در مجسمه سازی و ابزار و جواهرات استفاده می نمودند.

در واقع از آن جایی که سنگ جید دارای رنگ های گوناگون و همچنین بعد از صیقل دادن دارای جلا و درخشانی خاصی می شود. در جواهر سازی چه به عنوان دستبند و چه مهره استفاده می شده است. حکاکی روی سنگ یشم در هر فرهنگی معنای متفاوتی دارد. مسلمانان آیات کتاب خود را روی آن حکاکی می نمودند. و در مکزیک و آمریکای جنوبی جایگاه ویژه ای داشته است. و آن را نماد آب و زندگی میدانستند. در چین نیز از اشکال مختلف سنگ یشم برای بخت خوب، طول عمر و عشق استفاده می شد.

سنگ یشم سیاه اصل

قیمت یشم سیاه اصل نسبت به نوع سبز پایین تر می باشد. هرچه این گوهر سبزتر و شفاف تر به زلالی عسل باشد. ارزش بیشتری دارد. برای قیمت تقریبی نوع سیاه (سبز بسیار تیره) برای هر گرم تا حدود 2-3 دلار است. به عنوان مثال گردنبند زیر با حدود سی گرم وزن قیمتی در حدود 30 دلار دارد.

قیمت یشم عتیقه

جهت تعیین قیمت یشم عتیقه بهتر است تا با یک کارشناس مشورت نمایید تا پس از تشخیص سنگ یشم اصل از تقلبی بتوان بطور دقیق نظر داد. خواص و قابلیت هایی که وجود دارد. باعث افزایش قیمت یشم عتیقه می گردد. اما علاوه بر این از نظر ساختاری نیز مواردی وجود دارد که در قیمت یشم تاثیر بسزایی دارد. مواردی مانند رنگ خاص، شفافیت همانند عسل، ساختار منظم، ظرافت در تراش، موجب افزایش قیمت می شوند. و در برابر رنگ کدر و غیر یکسان، ترک های سطحی، ساختار نامنظم و… نیز در کاهش قیمت یشم تاثیر گذار است.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید