طراحی ویلا دوبلکس

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/24 17:21 · خواندن 6 دقیقه

جهت مشاوره با ما در تماس باشید ۰۹۳۳۲۸۴۴۰۰۴

طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا و مخصوصا طراحی ویلا دوبلکس یکی از دغدغه‌ های مهم زندگی در حال حاضر است. آن ها برای فرار از دود و دم و شلوغی شهرهای بزرگ، ترجیح می‌ دهند. در مکانی آرام و خلوت و البته خوش آب و هوا زمینی را تهیه نموده و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در آنجا سپری کنند. ولی تمام این را می‌ دانند که قرار است تنها یک بار طراحی ویلای دوبلکس آن ها صورت گرفته و ساخته شود و آن ها باید سال ها در این خانه دوبلکس ویلایی به آرامش برسند، پس یک طراحی ویلای دوبلکس عالی فقط گزینه برای شما می‌ تواند باشد. به همین دلیل است که امروزه طراحی خانه ویلایی دوبلکس یک چالش بزرگ برای مردم شده است.

اصول طراحی ویلا دوبلکس چه مواردی هستند؟

اصول طراحی ویلا دوبلکس، تقریبا اصول ثابتی هستند که بیشتر به آن ها تسلط داشته و اصول کلی این نوع ویلاها دیگر بر کسی پوشیده نیست. ولی تفاوت‌ های بزرگ و بارز در طراحی ویلای مدرن دوبلکسی که آرامش بخش و ایده آل باشد، در رعایت نکات بسیار جزئی ولی فوق العاده مهم در طراحی باغ ویلا شما است که رعایت این نکات را شما می‌ توانید در ویلاهای گوناگون ببینید. شما با ورود به این ویلاها احساس دلنشین و مفرحی خواهید داشت و این تفاوت ها را احساس خواهید کرد.

در این نوشته قصد داریم بعضی از نکات جزئی ولی حیاتی خانه دوبلکس ویلایی را که با تجربه و نظرات معماران بزرگ و قدیمی‌به دست آمده است را با هم مرور کنیم. این نکات فوق العاده در طراحی ویلا احتمالا در هیچ سایتی در اختیار شما قرار نمی‌ گیرد. با رعایت این اصول، خانه ویلایی دوبلکس شما یک طراحی فوق العاده خواهد شد که لذت آن فقط نصیب شما و اطرافیان شما خواهد شد.

طراحی ویلا دوبلکس

پلان ویلای دوبلکس چیست؟

پلان ویلاهای دوبلکس دارای دو واحد فضای نشیمن است، در کنار هم یا روی هم قرار گرفته اند. پلان‌ های دوبلکس گوناگون معمولا پیکربندی‌ های مختلف اتاق خواب را ارائه می‌ نمایند. برای مثال، یک دوبلکس ممکن است در مجموع دارای چهار اتاق خواب (دو تا در هر واحد) باشد، در صورتی که دوبلکس دیگر ممکن است جمعا دارای شش اتاق خواب (سه اتاق در هر واحد) و غیره باشد.

 آیا دوبلکس چند خانواده محسوب می‌ شود؟

بله، زیرا بیش از یک خانواده می‌ توانند به آسانی در یک دوبلکس زندگی کنند. در حقیقت، اگر فکر می‌ کنید ممکن است اعضای سالخورده خانواده را در سر راه خود قرار دهید، یک طرح دوبلکس ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد، به این دلیل که این نوع خانه به شما امکان می‌ دهد تا عزیزان خود را نزدیک نگه دارید و در عین حال مقدار زیادی از حریم خصوصی بسیار مورد نیاز را حفظ نمایید.

پلان ویلا دوبلکس خانه‌ های چند خانواری مقرون به صرفه می باشند به این دلیل که به مصالح ساختمانی کم تری نسبت به ساخت دو سازه جداگانه نیاز دارند. و با ترکیب دو واحد در یک سازه، فضا را حفظ می‌ نمایند. پلان‌های ویلاهای دوبلکس با ظاهر بیرونی یک خانه تک خانواده طراحی شده اند. و در عین حال دارای ورودی‌ های دوگانه هستند. همچنین، آن ها در مناطق پرجمعیت همانند شهرهای بزرگ که تقاضا برای مسکن وجود دارد ولی فضا محدود است، بسیار محبوب هستند.

طراحی ویلا دوبلکس

نمای ویلای دوبلکس مدرن

نمای ویلاهای مدرن تمایل دارند مواد، رنگ‌ ها و اشکال خاصی را در طراحی خود جای داده و ظاهری مدرن را به نمای ویلای شما دهند. هر دوره معماری جزئیات بیرونی ویژه به خود را دارد، در این نوع سبک استفاده از پنجره‌ های بزرگ و بهره وری از نور طبیعی جایگاه ویژه ای دارد. اشکال هندسی ساده، سیمان رنگ شده، خطوط تمیز، رنگ‌های خنثی، تماما نمایانگر سبک پرطرفدار و در عین حال ساده مدرن می باشند نما و فضای داخلی یک ویلای دوبلکس مانند یک بوم بزرگ نقاشی می‌ تواند بستر مناسبی را برای خلق آثار و ایده‌ های شگرف طراحان خوش ذوق فراهم نماید.

در طراحی نمای مدرن ویلای دوبلکس، اغلب رنگهای دارای هویت و برخی اوقات رنگ‌های تیره و پررنگ به جای رنگ‌های خنثی به کار می ورد. ‌رنگ‌ های نمای ویلا مدرن به طور کامل نقطه مقابل ویلا سبک سنتی می باشد که از رنگ‌ های خنثی به کار می رود. همچنین در ویلای مدرن کم تر از رنگ‌ های طلایی و برنزی در نما به کار می رود. بهتر است بدانید که در میان سبک‌ های گوناگون طراحی ویلا، طراحی ویلای مدرن یکی از گران‌ قیمت‌ ترین طراحی‌ ها می باشد. اغلب طراحی و ساخت و ساز سبک مدرن، ویلای ما را در دسته سازه‌ های لوکس قرار می‌ دهد.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس

در دنیای پرتلاطم و پرتنش حال حاضر، همه ما  به دنبال ذره ای آرامش می باشیم. دورانی که تصور می‌ شد طراحی داخلی تنها بیانی پر زرق و برق برای حساسیت خاصی و سلیقه خوب در دکوراسیون یک فضا می بادش، گذشته است. امروزه می توان با طراحی داخلی مناسب ویلا دوبلکس، فضایی خیره کننده و مملو از حس آرامش را برای رهایی ازدغدغه‌ های حاکم فراهم نمود.

یکی از تخصص‌ های تیم مجرب مدرن ویلا، طراحی داخلی ویلا دوبلکس می باشد. در حقیقت، فرصت در طراحی ویلا دوبلکس هیجان انگیز می باشد به این دلیل که امکانات و فضا برای به نمایش گذاشتن ایده‌ ها بی پایان می باشد.

اکثر ویلاهای دوبلکس دارای فضای لوکس هستند و عملکردهای گوناگون سازه را می‌ توان بصورت استراتژیک میان دو سطح تقسیم کرد. طبقه پایین اغلب برای معاشرت استفاده می‌ شود. به این دلیل که همه بخش های مشترک همانند نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه را در خود جای داده است; در صورتی که طبقه بالا فضای خصوصی تری است که جهت قرار دادن اتاق خواب‌ ها استفاده می‌ شود.

برخلاف یک آپارتمان، یک دوبلکس فرصتی عالی برای خلاقیت و معرفی عناصر دکور خانه است که به فضا ظاهری خیره کننده می‌ دهد. همیشه می‌ توانیم با افزودن جزئیات متفکرانه، عامل شگفت‌ انگیز در طراحی داخلی ویلا را افزایش دهیم. یک ویلای دوبلکس لوکس و استاندارد علاوه بر چشم اندازهای عالی بایستی از نور خورشید نهایت استفاده را ببرد و فضای داخلی خود را راحت تر از ویلاهای یک طبقه تهویه نماید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید