لوله فولادی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/20 13:39 · خواندن 4 دقیقه

جهت ثبت سفارش با شماره 0414192 تماس بگیرید

لوله فولادی در تبریز

لوله فولادی (steel pipe) یکی از رایج ترین انواع لوله ها در صنعت می باشد. استوانه ای بلند است که دو سر آن باز بوده و سطح مقطع آن دایره می باشد. لوله فولادی در تبریز تو خالی می باشد. و از جنس فولاد است لوله های فولادی کاربردهای وسیعی در صنایع گوناگون دارند. نیاز است بدانید کاربرد لوله های فولادی فقط به انتقال مایعات و سیالات محدود نمی شود. و در فواصل کوتاه می توان از این لوله ها برای انتقال مواد جامد نیز استفاده نمود. برای شکل به لوله های فولادی از روش هیدروفرمینگ لوله به کار برده می شود.

فرآیند هیدروفرمینگ لوله به سه روش انجام می گیرد:

  • هیدروفرمینگ فشار پایین
  • هیدروفرمینگ فشار بالا
  • هیدروفرمینگ فشار متغیر

انواع لوله های فولادی

لوله های فولادی با توجه به مشخصاتی که دارند. به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام از انواع لوله های فولادی نیز با توجه به ویژگی های خود کاربرد متنوعی در صنایع مختلف دارند. متداول ترین انواع لوله های فولادی عبارتند از:

لوله گازی

یکی از لوله های فولادی بسیار مهم، لوله گاز می باشد. لوله گاز لوله ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشد. که جهت انتقال گاز استفاده می شود. این محصول در صنایع مختلفی قابل استفاده بوده. و به صورت عمده برای خطوط انتقال گاز از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی لوله گاز به دو صورت نورد گرم و نورد سرد در کارخانه تولید می شود. مزایای استفاده از لوله گاز بسیار متنوع می باشد، اما لازم است بدانید لوله های گاز به دو دسته توکار و روکار تقسیم می گردند.

لوله مسی

از پر استفاده ترین لوله ها در صنعت، لوله مسی می باشد. از لوله های مسی به عنوان خطوط آبرسانی در خانه ها استفاده می شود. لوله های مسی برای سیستم های تهویه، سیستم های لوله کشی و سیستم های حرارتی استفاده می شوند. بارزترین ویژگی لوله های مسی مقاومت بالا در برابر خوردگی می باشد.

انواع لوله های مسی عبارتند از:

  • لوله مسی کلاف
  • لوله مسی شاخه ای
  • لوله مسی مویین
  • لوله مسی کویل

لوله-فولادی 

لوله-فولادی در تبریز

لوله اسپیرال

لوله اسپیرال به لوله های فولادی نورد گرم و مارپیچی می گویند. که در اندازه های  ۸ تا ۱۲۰ اینچ تولید می شود. در فرآیند تولید لوله اسپیرال، نوار فولادی به شکلی نورد می شود. که با مرکز لوله در یک زاویه باشد. برای استحکام بیشتر در برابر فشار وارد شده به دیواره لوله اسپیرال، نوع جوش اهمیت بسزایی دارد. پس مهم ترین بخش تولید لوله های اسپیرال، جوش جداره لوله می باشد. مزایای لوله اسپیرال عبارت است از: مقاومت در برابر شکست و ترک لوله، قابلیت شکل پذیری، عدم نیاز به تجهیزات سنگین برای تولید، عدم وجود محدودیت در طول لوله فولادی در تبریز و غیره.

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان که در اصطلاح بازاری به مانسمان معروف است. نوعی لوله بدون درز (Seamless) می باشد. عمده کاربرد لوله مانیسمان در صنایع حساس می باشد. مواد اولیه برای ساخت لوله مانیسمان، به شکل شمش می باشد. که از طریق حرارت، کشش، غلتک، عبور از زره و همچنین روش های گریز از مرکز به محصول نهایی تبدیل می شود. شیوه های خاصی که برای تولید لوله مانیسمان به کار برده می شود، باعث می شود قیمت لوله مانیسمان از دیگر لوله های موجود در بازار گران تر باشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید