6 نشانه وجود آب در باک بنزین خودرو

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/20 12:52 · خواندن 3 دقیقه

 

تماس جهت مشاوره و استعلام کالا

نشانه وجود آب در باک بنزین خودرو

وجود آب در باک بنزین احتمالاْ بیشتر در خودرو های قدیمی دیده می‌ شود. خودرو هایی که باک بنزین آن‌ ها اغلب زنگ زده است و تهویه هوا در باک آن‌ ها به طور مناسبی صورت نمی‌ پذیرد. با این وجود، چنین مشکلاتی در وسایل نقلیه مدرن نیز گاها مشاهده شده اند.

تا آنجایی که می‌ دانیم، سوخت در ابتدا وارد پیشرانه و محفظه احتراق آن می‌ شود، جایی که شمع‌ های جرقه‌ زن، مخلوط سوخت و هوا را محترق می‌ کنند.تراکم مخلوط هوا/سوخت انفجاری را ایجاد می‌ کند که موجب حرکت میل‌ لنگ و میل بادامک در پیشرانه می‌ شود و در نتیجه، خودرو توان لازم را برای حرکت رو به جلو به دست می‌ آورد.

لوازم یدکی مزدا

لوازم یدکی مزدا 3

اما چه اتفاقی رخ می‌ دهد زمانی که به جای سوخت، آب وارد محفظه احتراق شود؟ در این صورت، انفجاری ضعیف یا اصولاً هیچ انفجاری در محفظه احتراق سیلندر رخ نخواهد داد.حال ما در اینجا شایع‌ ترین نشانه‌ های وجود آب در باک بنزین را به صورت خلاصه ذکر می‌کنیم.

1- سخت شتاب گرفتن خودرو

به سختی شتاب گرفتن و یا آنچه به زبان عامیانه زور زدن خودرو در هنگام فشردن پدال گاز آن اشاره می‌ شود، یکی از شایع‌ ترین نشانه‌ های وجود آب در باک بنزین است.

زیرا وجود آب در مخلوط سوخت/هوا موجب خطای خوانش در سنسور های سوخت/هوا، اکسیژن و سنسور های دمای هوا در پیشرانه شده و این سامانه‌ ها، ترکیب مذکور را با نمونه روتین آن اشتباه می‌ گیرند. در نتیجه، کارکرد یکنواخت و نرم مخلوط سوخت/هوا در پیشرانه از بین رفته و شتاب خودرو افت محسوسی پیدا می‌ کند.

2- آهسته کار کردن پیشرانه خودرو

آهسته کار کردن پیشرانه، یکی دیگر از نشانه‌ های وجود آب در باک خودرو و البته از شایع‌ ترین نشانه‌ های آن است. این عارضه به سبب وجود خطا در مخلوط سوخت/هوا و گیرپاژ نمودن پیشرانه صورت می‌ گیرد. پیشرانه خودرو در مقابل کوچکترین اشتباه و خطا حساس بوده و آن را در عمل به صورت کار کردی ضعیف از خود بروز می‌ دهد.

3- وجود آب در باک بنزین از عوامل گیرپاژ پیشرانه

با توضیحاتی که در سطور بالایی این متن داده شد متوجه این نکته شدید که در صورت ورود آب به محفظه سیلندر، شاهد گیرپاژ شدن پیشرانه خودرو یا عدم جرقه‌ زنی شمع‌ های آن خواهید بود.