متر لیزری لایکا S910

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/15 12:21 · خواندن 3 دقیقه

متر لیزری لایکا S910، ابزاری است که با استفاده از پرتو های لیزر میزان مسافت را سنجیده و به شما نشان میدهد. یک وسیله کوچک و سبک و ساده که با فشردن تنها یک دکمه می‌تواند طول، سطح، حجم، زاویه، رابطه فیثاغورثی را برای شما محاسبه بکند. معمول ترین و عمومی ترین متر های لیزری براساس زمان پرواز نمونه به وسیله فرستادن یک پالس لیزر در یک باریکه پرتو به سوی جسم و اندازه‌گیری زمان پرتو تا بازگشت به فرستنده کار می‌کند. به خاطر سرعت بالای نور این تکنیک برای اندازه‌گیری های با دقت کمتر از میلیمتر مناسب نیست، به طوری که اغلب سه گوشه سازی و روش‌های دیگر به کار می‌روند.

برای خرید متر لیزری لایکا S910 کلیک کنید.

مترهای لیزری به دو روش توان اندازه گیری فواصل را دارند

  1. تعیین زمان رفت و برگشت یک تپ (پالس) قوی لیزری از مبدا تا هدف.
  2.  روش تداخل‌سنجی یعنی یک باریکه لیزر به هدف برخورد کرده و خودش جمع شود و از روی فریزهای تداخلی اندازه گیری انجام می‌شود.

متر لیزری لایکا

متر لیزری لایکا S910

روش اول روش رایج تر برای اندازه گیری به وسیله ی لیزر میباشد و روش کار آن هم به اینگونه است که متر لیزری یک پالس لیزر را به سمت هدف میتاباند. پالس به هدف اصابت و به دستگاه بازمیگردد. زمان پرواز یا زمان رفت و برگشت این پالس برپایه این اصل که سرعت نور در زمین تقریبا مقدار ثابتی میباشد، مبنای اندازه گیری است. در درون دستگاه کامپیوتر کوچکی فاصله را بر مبنای زمان پرواز و سرعت نور محاسبه میکند. یکی از مزایای این روش خطای بسیار کم آن میباشد به گونه ای که میتوان فاصله ی بین کره ی ماه و زمین را تنها با خطای چند سانتیمتر اندازه گرفت.

معرفی اجمالی متر لیزری لایکا S910

متر لیزری مدل «S910» محصولی از شرکت «لایکا» (Leica) است. این وسیله قادر است فاصله‌ای 300 متری را با دقتی بسیار بالا و خطای کم 1 میلی‌متری اندازه‌گیری کند. این دستگاه دارای استاندارد IP54 است و در برابر رطوبت و گردوغبار مقاومت خوبی دارد. این محصول قادر است محاسبات بسیار زیادی نظیر جمع و تفریق، محاسبه بر اساس فرمول فیثاغورث و محاسبه‌ی حجم، مساحت و قطر را انجام دهد و 50 محاسبه‌ی آخر را در حافظه‌ی خود ذخیره کند. از ویژگی‌های جالب این محصول می‌توان به دوربین و قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر و پایه‌ی هوشمند آن اشاره کرد. شما می‌توانید از این وسیله به‌عنوان قطب‌نما هم استفاده کنید و قابلیت نصب بر روی سه‌پایه، باعث راحتی بیشتر کاربر در حین اندازه‌گیری می‌شود. این متر و تراز لیزری قابلیت ارتباط از طریق وایرلس و بلوتوث را دارد و صفحه‌ی نمایشگر رنگی آن لمسی است. منبع تغذیه‌ی این محصول یک باتری شارژی بوده که از طریق کابل USB شارژ می‌شود. از تفاوت‌های بارز این محصول با مدل‌های مشابه خود می‌توان به امکانات و برنامه‌های خاص آن نظیر برنامه محاسبه‌ی هوشمند زاویه، برداشت سه‌بعدی و انتقال هم‌زمان به رایانه از طریق وای فای اشاره کرد.