پرینتر سه بعدی Ender-3 Neo

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/13 16:26 · خواندن 4 دقیقه

پرینتر سه بعدی رزینی ender 3 neo

پرینترهای سه بعدی رزینی با بکار گیری رزین قادر هستند محصولات مورد نظر شما را به نحو ظریف چاپ نمایند. پرینتر های سه بعدی رزینی همچون پرینتر سه بعدی رزینی ender 3 neo استفاده های فراوانی دارند و از آن ها می توان در صنعت دندانپزشکی، ساخت طلا و جواهر و … استفاده نمود. در ادامه مقاله پرینتر سه بعدی رزینی ender 3 neo از فروشگاه سارای3D به بررسی ویژگی های پرینتر سه بعدی رزینی ender 3 neo و دیگر پرینتر های سه بعدی می پردازیم.

پرینتر سه بعدی رزینی چیست؟

یکی از تکنولوژی های حوزه پرینت سه بعدی، استریولیتوگرافی Stereolithography است. در چاپ لایه ای با رزین، نور های فرابنفش در طول موجی بین 380 تا 405 نانومتر با لایه نازک از رزین با ضخامت بین 50 تا 10 تابیده و یک لایه جامد و سفت را به وجود می آورند.

پرینتر سه بعدی رزینی ender 3 neo

در تکنولوژی استریولیتو گرافی یا sla از ۳ روش تولید چاپ سه بعدی استفاده می نمایند. استریولیتوگرافی به وسیله Laser Beam یا نور لیزر، تکنولوژی DLP با نور لامپ پروژکتور و تکنولوژی LCD با گسترده ای از نور LED و صفحه چاپ LCD می باشد. در دنیای حال حاضر بهترین، دقیق ترین و ارزان ترین روش چاپ با تکنولوژی SLA پرینترهای رزینی LCD/SLA یا Masked SLA بوده که  رزولوشن های 2K, 4K و 8K داراست. دقت چاپ این پرینتر های رزینی بین ۲۵ تا ۵۰ میکرون تعیین شده است.

با هدف مقایسه روش های چاپ SLA و FDM به مواردی نظیر موارد زیر اهمیت داده می شود:

  1. دقت چاپ،
  2. ابعاد و
  3. کیفیت سطح

یکی از روش های چاپ سه بعدی که سطحی صیقلی را در نهایت تحویل می دهد، روش sla و بکار بردن رزین با هدف چاپ می باشد. پرینتر های سه بعدی رزینی دقت چاپی میان ۲۵ تا ۵۰ میکرون دارند. به وسیله پرینتر سه بعدی رزینی می توان قطعات کوچک و ظریف را با دقت بسیار بالا و کیفیت مطلوب چاپ نمود. در صورتی که به کمک پرینتر های سه بعدی FDM می توان قطعات بزرگ تر ولی بدون ظرافت چاپ کرد.

پرینتر های سه بعدی رزینی کاربرد های زیادی دارند که تعدادی از آن ها عبارت هستند از:

  • دندانسازی،
  • سمعک،
  • صنایع جواهر سازی و
  • فیگوراتیو.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.