طراحی دکوراسیون داخلی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/04 13:14 · خواندن 8 دقیقه

 جهت مشاوره با ما در تماس باشید ۰۹۳۳۲۸۴۴۰۰۴

11 نکته برای زمانی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی اتاقی را دارید

طراحی دکوراسیون داخلی زیبا خیلی سخت تر از آن چیزی است که فکرش را می نمایید. اگر چه ممکن است درک مبهمی از آنچه می خواهید، در ذهنتان داشته باشید، اما بدون یک برنامه نبایست آغاز به کار نمایید، چون اشتباه خواهید نمود و به سرعت پشیمان خواهید شد. این اشتباهات ممکن است، حراج نمودن مبلمانتان باشد، به این دلیل که فکر می کنید جایی برایشان ندارید، و یا خرید پنجره ای که اندازه اش اشتباه است و یا آغاز به رنگ کردن نمایید و سپس بفهمید که فضا بیش از حد تاریک شده است.

نکات طراحی دکوراسیون داخلی منزل

1. تعیین هدف اتاق

این بایستی همیشه اولین قدم شما در طراحی اتاق باشد. بعضی از فضا ها ساده تر هستند، مثل اتاق غذا خوری که جهت غذا خوردن، اتاق خواب ها جهت خوابیدن و دفاتر خانگی برای کار کردن به کار می رود.

با این حال، خیلی از فضاهای خالی و خشک نیستند. یک اتاق برای استراحت بایستی خیلی متفاوت از یک فضا به منظور مطالعه باشد، و حتی ممکن است شبیه چیزی باشد که برای سرگرمی رسمی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در حالت کلی، شما بایستی دکوراسیون، طرح، رنگ، لوازم منزل، چیدمان و احساس کلی اتاق را درباره ی آنچه که مورد استفاده قرار خواهد گرفت، طراحی نمایید. برای مثال تعداد بیشتری از مردم در خانه های خود اتاق های زیادی دارند، ولی این به این معنا نیست که آنها هدفی مشابه دارند.

بعضی از مردم شب های زیادی را برای بازی نمودن، میزبانی صرف می نمایند، در نتیجه برای آنها مهم می باشد که کنسول های بازی ویدیویی، میزها و صندلی ها و قفسه نگهداری سی دی ها و بازی های تخته ای در اتاق نشیمن باشد.

سایر افراد از داشتن یک گروه برای تماشای فیلم یا فوتبال لذت می برند، در نتیجه آنها یک تلویزیون خوب، صندلی ارگونومیک را ترجیح می دهند. از خودتان سوالاتی اساسی در مورد آنچه که می خواهید و نیاز دارید بپرسید.

بر روی اولویت ها و شرایط فعلی خود تمرکز نمایید، و سپس برای طراحی محیط یک اتاق آماده باشید. آشپزخانه بایستی اسباب و اثاثیه مورد نیاز برای آماده سازی غذا را داشته باشد، و یک اتاق خواب بایستی حول یک تخت راحت متمرکز شود.

طراحی چیدمان و دکوراسیون داخلی

2. تحقیقات کافی را انجام دهید و متناسب با آن بودجه را در نظر بگیرید

پیش از اینکه طراحی اتاقتان را آغاز کنید نیاز است که حداقل به یک ایده کلی فکر کنید. این یعنی پرسیدن چند سوال بیشتر از خودتان.

  • برای مثال: می خواهید بیشتر فضاها را تغییر دهید؟
  • آیا شما مبلمانی که قبلاً داشته اید را نگه می دارید و یک سری را تعویض می نمایید؟
  • خانه شما چه سبکی دارد؟ یا چه سبکی را دوست دارید؟ سنتی، مدرن، و یا تلفیقی از این نوع و یا سبک دیگری را دوست دارید؟
  • چه چیزی شما را قادر خواهد ساخت که پروژه را به رضایت خود کامل نمایید؟

این به شما در فهمیدن سبک طراحی که خیلی دوست دارید و یا حالتی که می خواهید، کمک می نماید. جمع آوری چیپ های رنگ، پارچه و نمونه های کفپوش و هر چیزی که احساس می نمایید مربوط به آن است را یادداشت کنید.

در ابتدای کار بایستی بودجه خود را مشخص نمایید و این مهم ترین بخش کار است. آیا میخواهید با انداختن بالش و پتو در یک اتاق، کار کنید یا می خواهید مهمانان خود را با هنر دیواری مجلل میخکوب کنید؟ راهی پیدا کنید تا دقیقا چیزی را که میخواهید بدون تمام کردن حساب بانکیتان پیدا نمایید..طراحی دکوراسیون داخلی

3. قبل از خرید هر چیز به ابعاد اتاق توجه کنید

هر اتاق ابعاد منحصر به فرد خود را دارد که شما بایستی به اندازه آن کار کنید. به اندازه فضا، سبک داخلی و خارجی خانه تان و منطقه ای که در آن زندگی می نمایید، فکر کنید. با نقشه برداری از چیدمان اتاق خود روی کاغذ گراف آغاز کنید.

شما هم میتوانید طراح داخلی خود را داشته باشید و یا خودتان آن کار را انجام دهید، اگر بدانید چطور آن را به مقیاس تبدیل نمایید. سپس قسمت هایی از نوار را روی زمین قرار دهید جایی که می خواهید آیتم های خاصی را در نظر بگیرید و یا بر روی قطعات خاصی که در ذهن دارید به کار ببرید.

توضیح دهید که چگونه قصد دارید این اتاق سازماندهی شود، سپس خرید کنید و یا اسباب و اثاثه را مرتب کنید تا متناسب با چیدمان باشد. بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که چیزی را بخرید و بفهمید که به درد این مکان نمی خورد.

شما نمی خواهید یک میز اتاق ناهارخوری داشته باشید که بزرگ تر از آن باشد که از در وارد نشود یا قسمتی از آن به طور ناشیانه ای در امتداد دیوار قرار بگیرد. از مبلمان اتاق نشیمن گرفته تا لوازم خانگی، شما نمیخواهید احساس تنگی، خارج بودن از مقیاس، یا موقعیت بد داشته باشد.

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی

4. یک فضای آزاد به جای بگذارید

فضا بایستی قسمتی از معادله چیدمان اتاق شما باشد. فضای آزاد موجب می شود که یک اتاق بزرگ تر به نظر برسد و این اتاق را برای هر گونه تغییر در آینده آماده نگه می دارد و جای تغییر دکوراسیون وجود خواهد داشت.

فکر نکنید که باید حتما اتاق را با لوازم پر نمایید. داشتن یک اتاق پر میتواند به بی قراری منجر شود، در حالی که فضای کافی موجب می گردد که شما احساس آرامش بیشتری نمایید.

اتاق شما حتی بدون اسباب و اثاثیه زیاد و یا تزئینات زیادی خوب به نظر خواهد رسید. از گذاشتن اثاثیه خود در مقابل دیوار خودداری نمایید، به این دلیل که  موجب می شود اتاق شما کوچک تر به نظر برسد.

5. اثاثیه های بسیار بزرگ را نخرید

اثاثیه بزرگ نیز فاکتورهایی در چیدمان یک اتاق هستند. بعضی قطعات اثاثیه بزرگ لوکس هستند، ولی بعضی دیگر به راحتی اتاق را پر می نمایند. در عین حال، یک قطعه انتخاب شده که خارج از مقیاس است – چه ثاثیه اتاق ناهار خوری و چه یک نقاشی – میتواند واقعا برای فضا نامناسب باشد. تمام کاری که شما بایستی انجام دهید اندازه گیری، برنامه ریزی و اندازه گیری مجدد است. اثاثیه ای را بیابید که متناسب با یک قطعه پازل در فضا باشد.

در حالت کلی در زمان خرید مبلمان و هر نوع وسیله برای اتاقتان، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب نمایید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که میتواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می گردد. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می نماید.

طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به فضای خانه

6. انتخاب رنگ از روی طرح

انتخاب یک الگوی رنگ به شما این امکان را می دهد که یک اتاقی را ایجاد نمایید که یک حس واحد داشته باشد، منسجم و یکپارچه به نظر برسد. همچنین شما را در مسیر نگه می دارد تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می رود، در نتیجه با یک تکه ای که مناسب نیست و همخوانی ندارد آغاز نکنید.

شما میتوانید از الگوهای هندسی، نقاشی های گل، تم های طبیعی، یا رنگ های پر رنگ استفاده نمایید. کلیه ی این رنگها با روشهای متفاوتی تعامل دارند. بعضی بر این باور هستند که بعضی هماهنگی را ایجاد می نمایند. میخواهید چه احساسی داشته باشید؟ چه جوی می خواهید ایجاد نمایید؟

از رنگ های گرم و سرد که در کلاس هنر یاد گرفتید استفاده نمایید. اتاق خواب به رنگهای آرام مثل آبی نیاز دارد، تا بیدار نمانید، در صورتی که یک اتاق نشیمن یا آشپزخانه میتواند رنگهای پر انرژی بیشتری مانند نارنجی یا زرد داشته باشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید