تولیدی لباس زیر

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/03 12:45 · خواندن 4 دقیقه

برای شروع یک تولیدی لباس زیر به چه چیزهایی نیاز است؟

به منظور شروع یک تولیدی لباس زیر همچون کسب و کار های دیگر شما نیاز به داشتن اطلاعات کافی در این زمینه هستید که این اطلاعات به شما در جلو بردن سریع تر کار ها و رسیدن به هدف و همچنین اقتصادی تر شدن مراحل نیز کمک خواهند کرد. از این رو در این بخش از مقاله تولیدی لباس زیر به معرفی این موارد می پردازیم.

تولیدی لباس زیر

مجوز های لازم

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تولیدی لباس زیر زنانه ، اخذ مجوز اهمیت بالایی دارد. برای این امر می توانید به اتحادیه های مربوطه ی شهر خود مراجعه و با ارائه ی مدارک خود، جواز کسب دریافت نمایید. جواز کسب در اصل  اجازه نامه ای است که طبق مقررات قانون نظام صنفی از طرف اتحادیه صنوف تولیدی و خدمات فنی، به فرد صنفی برای اداره کردن محل کسب شخصی داده می شود. در شرکت هایی که به ثبت رسیده اند پروانه به نام شرکت صادر می گردد.

حساب کردن قیمت تمام شده لباس زیر

هدف نهایی هر کسب‌ و‌ کاری رشد فروش و کسب سود می باشد و حساب کردن قیمت تمام شــده محصول به تولید کننده کمک می‌ کند تا هزینه‌ های تـولیدی خود را بررسی کرده و در مواقعی آن‌ ها را کم تر نیز بکند و حدود سود آوری تولیدی را بررسی نماید.

منظور از قیمت تمام شده محصول

قـیمت تمام شده محصول به معنای هزینه‌ های مستقیم ایجاد محصول به وسیله یک تولیدی لباس زیر می باشد و در بر گیرنده هزینـه‌ مواد مصرفی و هزینه نیروی کار خواهد بود. نکته مهم این است که حسابداری بهای تــمام شده محصول ها، هزینـه تولید محصول به صورت مستقیم می باشد و هزینه‌ های غیر مستقیم و جانبی همچون بازاریابی، تبلیغات، توزیع و… را در بر نمی گیرد.

مزیت های محاسبه قیمت تمام شده در تولید لباس زیر

  • ایجاد کنترل روی هزینه‌ های تولید
  • کم شدن هزینه‌ های سازمانی
  • افزایش بهره‌ وری
  • بالا رفتن سطح انگیزه کارمندان تولیدی لباس زیر

برخی اصطلاحات صنعت پوشاک

در صورتی که به دنیای مد و لباس علاقه دارید و می خواهید یک تولیدی لباس زیر موفق شروع کنید بهتر است تعدادی از اصطلاح های مربوط به این صنعت را یاد گرفته و بشناسید. در این قسمت از مقاله تولید لباس زیر به شکل مختصر ولی کاربردی، شما را با مفهوم برخی از این اصطلاح ها آشنا می سازیم.

مهم ترین اصطلاح های صنعت مد و لباس

اصطلاح های جهان وسیع و گسترده مد و لباس به دو گروه تخصصی و نیمه عمومی تقسیم می شود . مثلا لغت ترند از گروه اصطلاحات عمومی و لغت تاپستری هم از دسته اصطلاح های تخصصی می باشد .

• اصطلاح کانسپت ( Concept ) در صنعت مد و لباس از آن اصطلاحهایی برای رو نمایی از یک کار تازه استفاده می گردد. کانسپت به معنای یک طرح اولیه و پایه، البته مفهومی می باشد. برای نمونه کانسپت رونمایی از کالکشن جدید برند ایفل مفهوم طرح نخست و مفهومی کالکشن جدید ایفل جهت رونمایی می باشد. از کانسپت به عنوان شناسه یک برند نیز یاد می کنند از همین جهت، برند ها به شکل متداول در تلاشس برای تحقیق برای کشف و اجرای ایده های جدید می باشند.

• اصطلاح کت واک ( Catwalk ): کلمه ی کت واک یکی دیگر از اصطلاح های پر استفاده در حوزه تخصصی صنعت مد و لباس است. در صورتی که فشن شو ها را دنبال نمائید، ممکن است تا به حال سکویی که مدلها برروی آن راه می روند و لباس ها را به نمایش می گذارند خواهید دید.کت واک معنی راه رفتن بر روی این سکو را می دهد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.