طراحی داخلی مطب و اجرا

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/01 13:34 · خواندن 3 دقیقه

در طراحی داخلی مطب یک پزشک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مهم‌ ترین مورد در طراحی داخلی مطب و اجرای آن، نحوه استفاده از فضای مد نظر است. معمولا به همان میزان که طراحی داخلی یک محل سکونت با یک محیط کار یا یک مطب فرق دارد، طراحی داخلی و اجرای مطب اطفال هم با مطب ارتوپدی یا سایر تخصص‌ ها شامل فرق های مهمی می گردد. بنابراین در مرحله اول شناخت زمینه فعالیت مطب بسیار حائز اهمیت است. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله مجموعه استودیو 11 به بررسی طراحی داخلی مطب و اجرا به صورت تخصصی می پردازیم. با ما همراه باشید. 

به عنوان نمونه طراحی داخلی مطب کودکان لازم است دارای محیطی شاد و کودکانه باشد. در صورتی که مطب یک پزشک اعصاب و روان لازم است ویژگی‌ هایی به منظور ایجاد آرامش حداکثری در بیماران باشد.

مورد بعدی که در حوزه طراحی داخلی مطب و اجرا خیلی مهم می باشد، دقت به حال مراجعه کنندگان است. مراجعه کنندگان مطب‌ ها در حالت عادی تحت تاثیر بیماری خاصی می باشد. در درجه اول یک شخص بیمار صاحب روحیه حساس‌ تر و ضعیف‌ تری می باشد و در درجه دوم مراجعه به دکتر مولد سطح معینی از استرس در شخص مراجعه کننده هم هست. بناربراین مهم است که طراحی داخلی مطب به نحوی انجام شود که به مراجعه‌ کنندگان حس آرامش و امنیت بالا تری تزریق کند.

طراحی داخلی مطب و اجرا

در درجه دوم تهیه کردن تسهیلاتی برای بیماران خاص نکته مهمی است. به عنوان نمونه مطبی که مراجعه کنندگان آن اشخاص سالخورده یا بیمار های دچار شکستگی می باشند، صندلی های راحت تری باید داشته باشند.

طراحی کانتر و میز منشی مطب

میز منشی در طراحی داخلی مطب و اجرا آن در اتاق انتظار واقع می شود. این مورد یکی از جذاب ترین وسیله هایی می باشد که تاثیر بسیاری در زیبایی ظاهری یک مطب خواهد داشت. کار های زیبا و خلاقانه ای را می شود با میز منشی به انجام رساند تا به این طریق توجه بیماران را به آن جلب کرد. یکی از شیوه های هوشمندانه در طراحی کردن میز منشی به کار بردن درست و به جا از لوگو کلینیک مد نظر یا پزشک متخصص می باشد.

از این جهت که امروزه سبک دکوراسیون مدرن برای کلینیک ها و مطب های پزشکی بیشتر از دیگر سبک ها خواهان دارد، بهتر است تا میز منشی نیز شیک و مدرن طراحی گردد. طرح های هندسی غیر متداول و پیچیده گزینه های جالبی برای به کار گرفتن در طراحی قسمت پذیرش به حساب می آیند. استفاده کردن از رنگ های روشن و طرح های مدرن بهترین راه جهت جذاب نشان دادن یک مطب پزشکی است. طرح های خیلی شلوغ و فانتزی در داخل مطب پیشنهاد نمی گردد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.