انواع کفش زنانه

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/03/23 11:52 · خواندن 5 دقیقه

خرید انواع کفش زنانه

همیشه بانوان در انتخاب کفش زنانه وسواس زیادی به خرج می دهند و مدت زمان زیادی صرف خرید و انتخاب آن می نمایند. و این در حالی است که بیشترین تعداد کفش را دارند ولی با این حال هم در اغلب اوقات با گلایه کردن از این که کفش مناسبی ندارند که بپوشند شما را متعجب می کنند. به همین دلیل در تولید کفش های زنانه تنوع و خلاقیت های بیشتری بکار گرفته می شود و انواع آن بسیار متنوع تر از کفش های مردانه می باشد.خانم ها برای مراسم های مختلف، کفش های مختلف و متنوعی به پا می کنند که شامل کفش های تخت و پاشنه بلند  و مدل دار و مدل های دیگری که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهیم شد.

کفش‌ های پاشنه‌ دار

طبق نظر پزشکان کفش زنانه بدون پاشنه و کفش با پاشنه‌ ی بلند هر دو برای سلامت پا و بدن مضر می باشند . اندازه پاشنه باید به‌ طور متعادل بین 1/5 تا حداکثر 2/5 سانتی‌ متر باشد . علت این مسئله این است که هنگام راه رفتن، پاشنه‌ ی پا 75 درصد از وزن بدن ما را تحمل می‌ نماید. هنگام پوشیدن کفشی که پاشنه‌ ی بلندی دارد، این انگشتان پا هستند که وزن بدن را تحمل می کنند زیرا پا به سمت جلو خم می شود و تمام فشار بر روی انگشتان پا می باشد.

بنابراین انتخاب کفش پاشنه‌ بلند،مگر برای پوشیدن در مراسم ها برای مدت زمان کوتاهی، به دلیل غیر استاندارد بودن، اشتباه است. زیرا عوارض کفش پاشنه‌ بلند بسیار زیاد می باشد. اما اگر علاقه ی زیادی به پوشیدن کفش‌ های پاشنه‌ بلند دارید، بهتر است حداقل از کفشی استفاده کنید که باعث جمع شدن انگشتان پایتان نشود و کمی آزاد باشد.

کفش-پاشنه-بلند-زنانه

انواع کفش های زنانه پاشنه بلند

کفش‌ های پاشنه سه سانتی‌

همان‌ طور که از نام این کفش‌ زنانه مشخص است. ارتفاع پاشنه این کفش‌ ها حداکثر سه سانتی‌ متر می باشد. انتخاب کفش پاشنه سه سانت بیشتر توسط افرادی با قد کوتاه یا متوسط صورت می گیرد.

کفش‌ های پاشنه‌ بلند

نام دیگر این کفش‌ زنانه (Pumps) است که ارتفاع پاشنه آن‌ ها حداقل مابین 7 تا 10 سانتی‌ متر می باشد و دارای پهنای کمی است. پوشیدن آن‌ ها کار هر کسی نیست. معمولا خانم‌ ها از این کفش‌ ها برای عروسی‌ ها استفاده می‌ کنند.

کفش‌ های پاشنه تخم‌ مرغی

ارتفاع پاشنه این کفش‌ زنانه معمولا از 3 تا 5 سانتی‌ متر تغییر می کنند. این نوع کفش یکی از قدیمی‌ ترین کفش‌ های پاشنه‌ دار هستند که محل اتصال پاشنه به کفش پهن است و به سمت زمین باریک می‌ شود.

کفش‌ های لژ دار

منظور از لِژ، پاشنه‌ ای است که نوک‌ تیز نیست و فقط در زیر پاشنه‌ ی پا قرار ندارد بلکه کامل زیر کفش را پوشش می دهد و هرچه به سمت پاشنه می‌ رود ارتفاع آن بیشتر می‌ شود.

[caption id="attachment_4739" align="aligncenter" width="700"]کفش زنانه سویل عسلی قهوه ای کفش زنانه سویل عسلی قهوه ای: جهت مشاهده این محصول کلیک کنید.[/caption]

کفش ورزشی

این مدل کفش زنانه همانطور که از نامشان پیداست برای ورزش مناسب هستنند و  معمولا برای هر ورزشی کفش خاصی وجود دارد؛ مانند: کفش دو، سالنی، پیاده‌ روی، تنیس، فوتبال و …

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.