استودیو طراحی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/02/13 11:07 · خواندن 4 دقیقه

ویژگی های استودیو طراحی گرافیک

اکثر ما وقتی کلمه “استودیو” را می‌ شنویم، به یاد استودیو های ضبط صدا و صحنه‌ هایی که خواننده آن طرف شیشه پشت میکروفن با یک هدفون بزرگ ( که اکثرا دست شخص خواننده روی گوشی‌ های هدفون است ) و فردی که جلوی پنل بزرگی با تعداد زیادی کلید و کنترلر برای ضبط صدا نشسته است، می‌ افتیم که خب این امر طبیعی بوده چرا که استودیوهای صدا قدیمی ترین استودیوها از زمان رادیو تا اکنون بوده‌ اند. ولی امروزه با استودیو های طراحی و دیزاینی مواجه می‌ شویم که محیطی غیر رسمی و متفاوت از محیط‌ های کاری و شرکت‌ های رسمی دارند. خصلت اصلی این استودیوها کوچک بودن آنهاست.

آنکادر

استودیو های طراحی را می‌ توان جایی برای جمع شدن فریلنسرها برای انجام کار تیمی دانست. این تیم ممکن است برای پروژه‌‌ های مختلف متفاوت باشد ولی اکثر موضوع کاری استودیو طراحی در یکی بخش‌ های دیزان مشخص می باشد برای مثال در زمینه گرافیک، معماری، فشن، موشن و ویدیو و … می توانند فعالیت داشته باشند،

چیدمان در استودیوهای طراحی

همانطور که اشاره شد محیط کاری استودیوهای دیزاین متفاوت از محیط‌ های کاری معمول است. از آنجایی که خروجی استودیوهای طراحی بر پایه خلاقیت و کار تیمی است وجود مبل‌ های راحتی، میز و صندلی‌ های ساده و کلا تم انتزاعی از مشخصه‌ های بارز معماری این استودیو هاست.
دیوار های سفید استودیو را جایی برای چسباندن کاغذهای یادداشت به دست آمده از نتایج تحقیق و بازببینی و مهم تر از همه طوفان فکری و وایت‌ برد را برای جدول زمان‌ بندی پروژه ها استفاده می‌ نمایند.

در استدیو های طراحی جایی برای افراد، مشخص و تعریف شده نیست البته ممکن است یکی دو نفر سمت و میز مشخصی داشته باشند ولی در اکثر استودیوها خبری از منشی یا حسابداری نیست! از آنجا که کار تیمی مهم‌ ترین بحث در دیزاین است، میزهای یک شکل کنار و نزدیک هم چیده ‌می‌ شوند تا کار تیمی بیشتر شکل گیرد و هر فرد قسمت محیط کاری خود را به شکل دلخواه خود آراسته می ‌کند. ‌ تنها قسمت محصور بخش جلسات با مشتری است که معمولا با پارتیشن شیشه ای از دیگر بخش‌ها جدا شده است.

ویژگی-های-یک-استودیو-طراحی-و-دیزاین-خوب

ویژگی های یک استودیو طراحی گرافیک خوب

روش‌ های گوناگونی برای شناسایی بهترین استودیو طراحی وجود دارد، مثل صحبت با مشتریان قبلی استودیو، مشاهده نمونه کارهای قبلی انجام شده، مشاهده پرسنل و افراد فنی استودیو، بررسی سابقه کاری و مجموعه‌‌ هایی که استودیو گرافیکی با آن‌ها همکاری داشته، هزینه طراحی گرافیک و … همه می‌ توانند معیارهای نسبتا مناسبی برای انتخاب یا عدم انتخاب استودیو ها باشد.

راه های انتخاب استودیو طراحی گرافیک

روش‌ های گوناگون و متنوعی برای انتخاب یک استودیو فعال در حوزه گرافیک وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • معرفی استودیو گرافیکی به صورت سنتی
  • شناخت شرکت از روی نمونه کارها
  • معرفی به صورت دهان به دهان
  • پیدا کردن از طریق اینترنت

سپردن کار به استودیو های گرافیک بد و دردسرهای آن

سپردن کار گرافیکی به استودیو هایی که توانایی به سر انجام رساندن پروژه را ندارد می‌ تواند مشکلات متعدد و گوناگونی را برای کارفرما به وجود آورد، همچنین کپی بودن طرح گرافیکی، ارائه ناقص کار، عدم مسئولیت پذیری، عدم تحویل به موقع طرح، ارائه خدمات در بدترین حالت ممکن، قیمت بالا و… تنها بخشی از نتایج کار با استودیوهای گرافیکی با سابقه خراب خواهد بود.