اهمیت تصفیه آب برای سلامت کودکان

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/17 14:42 · خواندن 6 دقیقه


 

جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید 09146484992

اهمیت تصفیه آب برای سلامت کودکان

اهمیت تصفیه آب برای سلامت کودکان باید به طور کامل مورد بررسی والدین قرار داده شود. اگر قصد دارید برای از بین بردن میکروب آب را بجوشانید لازم است بدانید که در این صورت نه تنها آب تصفیه نمیشود. بلکه این کار باعث غلظت بیشتر آب به دلیل وجود املاح موجود در آب نیز خواهد شد!

حال که این موضوع را برای شما تشریح کردیم حتما متوجه شدید که زمان درست کردن شیرخشک و یا تهیه سایر مواد غذایی برای نوزادان، نمیتوانید با جوشاندن آب خیالتان راحت باشد که میکروب ها و املاح مضر موجود در آن از بین میرود و میتوانید بدون هیچ مشکل شیر خشک نوزاد خود را تهیه نمایید. برای این منظور بهترین راه استفاده از دستگاه تصفیه آب استاندارد به جهت تغذیه ای سالم و به دور از بیماری برای کودک است.

فاید و اهمیت آب تصفیه شده برای نوزادان

فواید آب تصفیه شده بر هیچکس پوشیده نیست بخصوص برای نوزادان که دارای معده و دستگاه گوارش حساس و دائم در حال رشد هستند. لزوم استفاده از این دستگاه بیش از پیش احساس می شود. بعد از مصرف آب تصفیه شده چه اتفاقی برایشان رخ می دهد. در این بخش به برخی از فواید تصفیه آب جهت مصرف نوزادان اشاراتی خواهیم داشت.

وجود مواد معدنی

آب سالم دارای مواد معدنی مفید برای بدن است به همین دلیل مصرف آن برای سلامت نوزادان ضروری است. اما از آن جایی که ذائقه نوزادان حساس است به همین دلیل بایستی آب تصفیه شده بصورت استاندارد را نیز جوشاند و سپس آن را به مقدار کم به خورد نوزاد داد.

افزایش هوش نوزادان

دانشمندان کانادایی در بررسی ‌های خود نشان داده‌اند که آلودگی آب‌ های زیر زمینی به فلز منگنز و استفاده از این آبها برای نوشیدن، می‌ تواند ضریب هوشی کودکان را بکاهد. این دانشمندان تجمع منگنز موجود در آب شیر خانه ‌های گوناگون را در کنار میزان تجمع فلزات آهن، مس، سرب، روی، آرسنیک، منیزیم و کلسیم اندازه‌ گیری کردند.

و سپس یک سری تست هوش که برخی پارامترهای شناختی، حرکتی و رفتاری را ارزیابی می‌ کردند از این کودکان گرفتند. محققان توضیح دادند که ضریب هوشی در کودکانی که از آب‌ های با حداکثر تجمع منگنز بالای ۲۰ درصد مصرف می‌کردند به طور متوسط شش درصد کم تر از هوش کودکانی بود که از آب با منگنز کم یا بدون منگنز می‌ نوشیدند.

اهمیت-تصفیه-آب-برای-سلامت-کودکان

جلوگیری از بیماری های خطراک مانند سنگ کلیه

شاید برخی از افراد فکر کنند که سنگ کلیه تنها برای افراد بزرگسال اتفاق می افتد. ولی خطر مبتلا شدن کودکان زیر دو سال به سنگ کلیه خیلی شایع تر است و به دلیل رشد سریع کودکانی که زیر دو سال هستند. مکانیزم بدن آن ها بالا بوده و نیاز آن ها به مصرف آب سالم بسیار حیاتی تر است. در حالتی که مصرف آب در این سنین پایین باشد احتمال چسبندگی مواد اسیدی به داخل ادرار وجود داشته است که در نهایت به سنگ کلیه منجر خواهد شد.

حفظ سلامت عضلات بدن و اهمیت تصفیه آب برای سلامت کودکان

سلامت عضلات کودکان در نوزادی و کودکی امری بسیار مهم و حیاتی است. به دلیل اینکه اهمیت به سلامت کودکان باید از سنین پایین شروع شود تا نوزاد و کودک بتواند در بزرگسالی تندرست و سالم باشد. مصرف آب سالم و گوارا میتواند به حفظ سلامتی عضلات و استخوان ها کمک نموده و به کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی که در آب سالم وجود دارد این نیاز به درستی در کودکان رفع می شود.

حمل مواد غذایی به سلول ها

آب سالم و غنی از مواد معدنی به رشد مناسب کودک کمک می نماید. نوجوانانی که در سن رشد هستند نیز نیاز بیشتری به آب دارند تا تکامل و رشد بدنشان دچار نقص و کندی نشود.

کمک به تشکیل عضلات  استخوان ها

بازی کردن و فعالیت های جسمی کودکان باعث سوزاندن عضلات آن ها می شود. نوشیدن آب بیشتر کمک می کند تا ماهیچه های آن ها قوی تر و طولانی تر فعالیت نماید. بنابراین باعث می شود تا بدن کودکان رشد طبیعی خود را داشته باشد. مفاصل بدن نیاز به رطوبت دارند تا قوی و انعطاف پذیر بمانند. این قابلیت ها به حرکت راحت تر کمک می نمایند.

حفظ دمای بدن

دمای بدن توسط میزان آب موجود در آن تنظیم می شود. کمبود آب در بدن کودکان هنگام فعالیت باعث دهیدراته شدن بدن آن ها و در نهایت بروز بی حالی، خستگی، احساس ضعف و افزایش فشار خون می شود.

بهبود سبک زندگی سالم

نوشیدن آب پاک مهمترین ویژگی های یک سبک زندگی سالم است. که باعث بهبود عملکرد مغز و رشد طبیعی آن در کودکان می شود. سیستم ایمنی را در مقابل بیماری ها تقویت می نماید. و رشد و قوای جسمی را افزایش می دهد. اهمیت نوشیدن آب سالم جهت حفظ عملکرد مطلوب بدن امری مشتبه است که در حال حاضر با گسترش آلودگی های زندگی صنعتی جز با استفاده از سازوکاری به همانند دستگاه تصفیه آب امکان پذیر نمی باشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید