تاریخچه لوگوی استارباکس

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/17 10:29 · خواندن 6 دقیقه

تماس فوری

تاریخچه لوگوی استارباکس

استارباکس در سال 1971 در سیاتل فعالیت خود را آغاز نمود و یکی از موثر ترین برند ها به حساب می آید. لوگو ی این برند از هنگام تاسیس خود بار ها بازسازی گشته است. ولی با وجود این تغییر ها، تصویر استارباکس در ذهن مخاطب ها به عالی ترین حالت حفظ گشته. یکی از بارز ترین علت هایی که اکنون مردم لوگوی استارباکس را به خوبی می شناسند شکل خاص و یونیک این لوگو و بکارگیری هوشمندانه از رنگ‌ های ساده و آرامش بخش در لوگوی استارباکس می باشد.

لوگوی استارباکس تصویری از یک پری دریایی می باشد. اسطوره‌ شناسان یونان ابراز نموده اند که پری‌ های دریایی با اغوا کردن ملوان ها، موجب غرق شدن کشتی‌ های آن ها می‌ شدند. ملوان‌ ها مجبور ی شدند کشتی‌ های خود را در ساحل های جزیره‌ ای در اقیانوس آرام جنوبی ها نمایند. که آن را جزیره 5 استارباکس هم خطاب می کردند.

طرح نخست لوگوی شرکت هم به وسیله پایه گذاران اصلی آن برگزیده گشت. با این هدف که استارباکس هم همچون پری دریایی افسانه‌ ای قادر شود دوست داران قهوه را در تمامی جهان به دام بیاندازد. پری دریایی در لوگوی استارباکس در مرکز جای گرفته است و علت انتخاب آن معنای عمیق این برند را نمایان می سازد.

عناصر لوگوی استارباکس

لوگوی استارباکس همچون دیگر لوگو ها دارای عنصر های گوناگونی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

شکل ظاهری لوگوی استارباکس

لوگوی استارباکس، دایره‌ای شکل است. لوگو در بر دارنده اسم برند همراه دو ستاره در اطراف آن می باشد. که در جدید ترین طرح از لوگوی استارباکس این عنصر های گفته شده حذف گردیده اند و پری دریایی در اندازه ای بزرگتر بدون اسم و ستاره، نمایش داده می‌ شود.

رنگ لوگوی استارباکس

در لوگوی استارباکس رنگ‌ سفید و رنگ سبز پر رنگ بکار رفته اند. دو دُم پری دریایی به رنگ سفید بوده و رنگ پس زمینه‌ ی آن سبز می باشد. رنگ‌ هایی که در هر زمان در جهت طراحی این لوگو برگزیده می‌ شد از طبیعت الهام گرفته می شود و یاد آور سلامت می باشد.

فونت لوگوی استارباکس

همان گونه که بیان کردیم در نسخه نهایی، سم برند برداشته شده است. ولی در طرح قبلی آن فونتی ساده و پر رنگ مورد استفاده قرار گرفته است.

تاریخچه لوگوی استارباکس 1

انتخاب نام استارباکس

حکایت انتخاب نام استارباکس به این شکل گفته می شود که آژانس تبلیغاتی مشاور به آن‌ ها توصیه نمود که ترکیب st در ابتدای نام انتخاب خوبی می باشد. این به آن دلیل است که این دو حرف قدرت بالائی دارد. پس آن‌ ها شروع به تهیه‌ی لیستی از کلماتی که با st آغاز می‌ شدند، کردند.

در مدت ایده‌ پردازی ها، آن‌ ها به نام Starbo دست یافتند که اسم یک معدن با قدمت بود. آن ها بعد ازشنیدن این اسم نام شخصیتی داستانی به نام «Starbuck» در رمان موبی دیک در ذهنشان جرقه زد. و در نهایت این نام انتخاب شد آنها بارها اعلام کردند که نام مجموعه ارتباطی به نامرمان موبی دیک ندارد. و فقط بخاطر احساس خوبی که نسبت به این نام داشتند آن را انتخاب کردند.

نوع لوگوی استارباکس

لوگوی استارباکس در دسته لوگو های امبلم (Emblem Logo) می باشند. لوگو های امبلم شامل تصویر و نوشته هستند و اکثرا نیز از تصاویر سنتی و قدیمی در طراحی آن‌ ها به کار می برند.

فرق این لوگو ها با لوگو های تلفیقی در این می باشد که در لوگو های امبلم، نوشته‌ داخل تصویر جای می گیرد. در صورتی که که در لوگو های تلفیقی، تصویر و نوشته می‌ توانند روی هم، کنار هم و یا تلفیق شده باشند.استفاده از لوگوهای امبلم برای انتقال مفاهیمی از گذشته همچون افسانه‌ها  کاربردی است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.