بازی لیزرتگ

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/08 12:43 · خواندن 4 دقیقه

لیزرتگ

لیزرتگ (laser tag) یک بازی تیر اندازی مشابه پینتبال که البته تفاوت هایی هم با آن دارد. مهم ترین تفاوت لیزر تگ با پینتبال، ایمن و بی خطر بودن لیزرتگ می باشد. اصلی ترین تفاوت این است که در لیزرتگ شما نیاز به پوشیدن لوازم ایمنی، چون مثل پینبال دیگه گلوله ای در کار نیست، و از تفنگ ها به جای گلوله های رنگی، اشعه های کاملا بی خطری شلیک می شوند.

به علاوه دیگر در آخر بازی لازم نیست که وقت زیادی رو برای تمیز کردن خودتان و پاک کردن لکه های که گلوله های رنگی ایجاد کردند اختصاص دهید.

نحوه بازی لیزرتگ

برد تفنگ های لیزر تگ بسیار بیشتر از تفنگ های پینتبال می باشد. بعضی از تفنگ های لیزر تگ حتی می توانند در روز تا فاصله ۲۰۰ متری شلیک کنند، و به این دلیل که برد شلیک گلوله تو این بازی مطرح نمی باشد به سادگی قابلیت بازی در فضا های باز یا بسته را دارتد.

هر فرد تو این بازی تفنگی با یک گیرنده و هد بندی با سه گیرنده دارد، که این به هر شرکت کننده این اجازه را می دهد که هدبند یا تفنگ حریفش رو مورد هدف قرار دهد. که در این حالت شرکت کننده ها مجبور به پوشیدن جلیقه و تجهیزات دیگری مثل اون رو تن نمایند که این باعث می شود بتوانند بسیار سریع تر حرکت نمایند.

لیزر تگ، ورزشی مفرح است که هر فردی با هر سنی می تواند انجام دهد و  بسیار مناسب خانواده ها و جمع های دوستانه نیز می باشد.

همه چیز در باره لیزرتگ

افرادی که می خواهند برای اولین بار این بازی را انجام دهند باید در مورد قوانین این بازی مطالعه کرده و لوازم و تجهیزات این بازی رو بشناسند. قبل از بازی به هر فرد باید توضیحاتی که ما در ادامه به چند تا از اون ها اشاره می کنیم.

قوانین بازی

  • اینکه هر کدام از تجهیزات چطور کار  باید کاملا توضیح داده شود. عملکرد تفنگ لیزر تگ و یا هر چیز دیگه ای که تو بازی با اون تعامل دارین باید به خوبی برای شما توضیح داده بشود.
  • قوانین ایمنی و قوانین کلی بازی باید برای شما شرح داده شود.
  • محدوده ی قرار گیری هر بازیکن، نقاطی که باید بازی را از اونجا شروع و نقاطی که بعد حذف شدند . باید به آنجا برید باید به هر بازیکن توضیح داده شود.

شرح دادن تمام این ها حدود دو یا سه دقیقه زمان می بره و اغلب تو بازی ها از یک داور استفاده می شه . تا به افرادی که دچار مشکل می شن کمک و قوانین بازی رو اعمال کند.

لیزرتگ حالت های مختلفی دارد و می تواند به شکل های مختلفی انجام شود. به شما توصیه می کنیم که اول حالت های آسون تر بازی مثل حذف تیمی رو امتحان نماید. چون به مراتب از باقی حالت ها آسون تر و قابل فهم تر است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.