فیلامنت چوب ABG

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/23 13:34 · خواندن 3 دقیقه

فیلامنت چوب ABG یا (wood)

فیلامنت چوب ABG یا wood ساخته شده از پلیمر PLA و ذرات چوبی است. این فیلامنت چوب ABG به مدل شما بافت و ساختاری چوبی می بخشد. شما برای پرینت مدل های زینتی می توانید از این فیلامنت استفاده کنید. دمای نازل مناسب فیلامنت چوب 190-220 و دمای بد 0-80 درجه می باشد.

امروزه به دلیل زیبائی که این فیلامنت به محصول نهائی پرینت شده می دهد، فیلامنت چوب بسیار محبوب شده است. از این رو بهتر ایت که این فیلامنت چوب ABG را بشناسید تا بتوانید در مواقع صحیح محصولی با کیفیت و زیبا را پرینت بگیرید. در این مقاله فیلامنت چون ABG از فروشگاه تجهیزات پرینتر سه بعدی سارای3D به بررسی فیلامنت چوب می پردازیم. با ما همراه باشید:

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید: 09045412243

فیلامنت چوب ABG چیست؟

فیلامنت چوب در اکثر موارد از ترکیب حدود 70٪ PLA و 30٪ الیاف چوب تشکیل شده است. اما باید به خاطر داشت که به دلیل حضور الیاف چوب، این نوع فیلامنت نسبت به PLA معمولی ضعیف تر و قابل شکستن است. در سال‌ های گذشته، فیلامنت‌ های چوب از مخلوطی از چوب و خاک اره تهیه می‌ شدند که باعث می‌ شدند پرینت سه بعدی نهایی بیشتر شبیه به مقوا به نظر برسد تا چوب. با این حال، یکی از مزایای آن انعطاف پذیری بیشتر بود.

امروزه از رشته‌ های الیاف چوب در فیلامنت‌ های چوبی استفاده می‌ شود که باعث می‌ شود اشیاء پرینت شده شبیه به چوب حکاکی شده به نظر برسند و حتی بوی چوب را داشته باشند. بسته به برند و کارخانه تولید فیلامنت چوب، می توانید انواع مختلفی از رشته های چوبی مانند بامبو، توس، سرو، چوب پنبه، آبنوس، زیتون، کاج و حتی نارگیل را پیدا کنید. بسته به برند و کارخانه تولید فیلامنت چوب، می توانید انواع مختلفی از رشته های چوبی مانند بامبو، توس، سرو، چوب پنبه، آبنوس، زیتون، کاج و حتی نارگیل را پیدا کنید.

نکته

اطمینان حاصل نمائید که فیلامنتی که می خرید فیبر چوبی داشته باشد و نه فقط رنگ چوب. به این نتیجه یکسانی حاصل نمی شود.

فیلامنت چوب ABG

نحوه پرینت سه بعدی با فیلامنت چوبی ABG

تقریبا از سال 2012، چاپ سه بعدی با فیلامنت چوب امکان پذیر گشت اما فیلامنت چوب چیست؟ همانطور که در بخش قبل گفته شد، اساساً این فیلامنت همان PLA می باشد که حاوی فیبر های چوبی نیز می باشد. پس از پرینت، جسم نهایی حاصله از فیلامنت چوب ABG که از فیلامنت های محبوب فروشگاه تجهیزات پرینتر سه بعدی سارای3D است، به طرز شگفت انگیزی شبیه چوب به نظر خواهد آمد و حس  قطعه چوبی را به ما خواهد رساند. در ادامه به بررسی دقیق فیلامنت چوب و نحوه استفاده از آن در پرینتر سه بعدی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مزایا و معایب فیلامنت چوبی

با شناخت مزیت ها و عیب های فیلامنت Wood می توانید راحت تر به شناخت درباره آن ها دست پیدا کنید. در این قسمت قبل از یادگیری تنظیمات مربوط به پرینتر سه بعدی در زمان استفاده از فیلامنت چوب مزایا و معایب فیلامنت چوبی را بررسی می کنیم.

جهت مطالعه ادامه این مطلب و مشاهده این محصول کلیک کنید.