لیزر هالیوودی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/10 16:13 · خواندن 6 دقیقه

لیزر هالیوودی

لایه‌ برداری یا پیلینگ صورت به معنای جوانسازی پوست است که به اصطلاح به آن لیزر هالیوودی گفته می شود. این روش با از بین بردن لایهٔ سلول‌ های مرده پوست و تحریک سلول‌ های مجاور، باعث ایجاد یک لایهٔ جدید با سلول‌ های بهتر و کیفیت بالا تر می‌ شود. در نتیجه پوست را جوان‌ تر می‌ کند. پیلینگ کربن یا روش لیزر هالیوودی روشی نوین است. این روش به‌ ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا مشکلاتی مانند جوش سر سیاه، منافذ باز پوست، آکنه و کدورت پوست دارند، مفید است.

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید: ۰۴۱۳۳۲۹۸۰۱۸

 کربن تراپی با لیزر یا لیزر جوانسازی یک روش درمانی لیزری است که روشی بدون درد می‌ باشد و تقریباً در همان لحظه تاثیر خود را نشان می‌ دهد. در این روش، پوست به یک لایهٔ کربن (زغال) مایع (کربن طبی یا کربن فعال) آغشته می گردد. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می‌ کند. نور لیزر به شدت جذب ذرات کربن می‌ شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقهٔ کربنی عبور می‌ کند، کربن را تخریب می‌ کند و همراه با از بین بردن سلول‌ های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست را نیز از بین می‌ برد.

لیزر هالیوودی چه روشی است؟

لیزر هالیوودی (پیلینگ کربن) یکی از روش‌ های لیزری بسیار محبوب و پر کاربرد برای بهبود کیفیت و زیبایی پوست است. این روش در کلینیک زیبائی دکتر رامین نبی زاده با استفاده از یک لیزر با طول موج خاص بر روی پوست انجام می‌ شود و باعث حذف لایهٔ بیرونی پوست و بهبود بافت و رنگ آن می‌ شود.

لیزر هالیوودی چه روشی است؟

 

تأثیر پیلینگ هالیوودی

پاکسازی

کربن می تواند چربی و مواد زائد عمق منافذ پوست را جذب کند. با عبور دادن لیزر از روی منطقه کربنی شده، ذرات کربن هدف لیزر قرار می گیرند و نابود می شوند و هر چیزی که جذب کربن شده باشد، از بین می رود.

لایه برداری

با استفاده از لیزر و قرار دادن ذرات کربن، سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سر سیاه از سطح پوست برداشته می‌شوند و لایه‌برداری انجام می‌شود. این باعث می‌شود پوست شما شفاف‌تر و صاف‌تر شود و منافذ پوست بسته شوند.

جوانسازی

در روش پیلینگ کربن یا لیزر جوانسازی، هدف اصلی از تمرکز بر لایه‌ های عمقی پوست، فعال‌ سازی فرآیند تولید کلاژن است. این روش سبب افزایش سفتی پوست و کاهش چین و چروک‌ های ریز می‌ شود. به این ترتیب، پس از انجام پیلینگ کربن، پوست شما بهبود می‌ یابد و علائم پیری کاهش می‌ یابد.

از بین بردن جوش‌ ها و کاهش چربی پوست

گرمایی که توسط پیلینگ کربن ایجاد می‌ شود، باکتری‌ های مولد جوش را از بین برده و سبب جمع شدن غدد چربی می شود. در نتیجه تولید چربی پوست را کاهش می‌ دهد.

مزایای پیلینگ کربن هالیوودی

  • نتیجه دهی آنی
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بی هوشی و بی حسی
  • بدون هیچگونه عوارضی
  • تأثیر همزمان پاکسازی، لایه برداری پوست و جوانسازی پوست
  • دوره درمانی کوتاه مدت
پیلینگ هالیوودی

 

روش انجام لیزر جوانسازی

برای انجام پیلینگ کربن، متخصص پوست یک لایه نازک از کربن مایع (مانند کربن طبی یا کربن فعال) را بر روی پوست شما مالیده می‌کند. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند و سپس با استفاده از لیزر، فرآیند پیلینگ انجام می‌شود. نور لیزر به شدت کربن را جذب می‌کند و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه کربن‌ دار عبور می‌کند، کربن را تخریب می‌کند و همراه با آن، سلول‌ های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست را نابود می‌کند، و همه این‌ها بدون ایجاد درد انجام می‌شود.

نکته هایی قبل از انجام پیلینگ کربن

خبر خوب این است که برای کربن تراپی به آمادگی خاصی نیاز ندارید. اما توصیه می کنیم که موارد زیر را در رعایت نمائید:

  1. به مدت 2 هفته قبل از انجام لیزر جوانسازی از آسپرین یا مکمل های رقیق کننده خون استفاده ننمائید.
  2. دست کم 2 هفته قبل از درمان، سیگار نکشید.
  3. به مدت 2 هفته قبل از کربن پیلینگ، از هیچ محصولی که حاوی رتینول باشد برای مراقبت پوست استفاده نکنید.
  4. ممکن است لازم باشد قبل از درمان، دارو های درمان آکنه را به طور موقت قطع کنید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر هالیوودی

  • هر روز بعد از کربن تراپی پوست خود را به آرامی مرطوب کنید.
  • تا چند روز بعد از درمان از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.
  • حداقل تا 5 روز بعد از درمان، از هیچ محصول آرایشی حاوی رتینول استفاده نکنید.
  • حداقل تا یک هفته بعد از کربن تراپی از هیچ روش درمانی ساینده پوست یا تهاجمی استفاده نکنید.
  • اگر پوست چرب دارید، برای حفظ نتیجه مطلوب از محصولاتی که برای آکنه طراحی شده اند، استفاده کنید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.