لیفت بینی با نخ چیست؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/04 13:47 · خواندن 4 دقیقه

لیفت بینی با نخ روشی است که برای برطرف کردن ایرادهای ظاهری بینی یا برخی مشکلات بینی نظیر انحراف و مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این روش می توان در بخش های مختلف بینی تغییرایی ایجاد کرد و تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت را بیشتر کرد. نکته مهم این است که این روش برای رفع برخی مشکلات مادرزادی یا آسیب های ورزشی نیز قابل استفاده است. این عمل با روش های مختلفی انجام می پذیرد که بیشتر آن ها نیاز به جراحی ندارند. اما ممکن است با توجه به شرایط شما پزشک در برخی موارد لیفت با جراحی بینی را به شما توصیه کند. لیفت بینی در واقع یک تکنیک است که بدون عوارض لیفت بینی با نخ انجام می گیرد. در این روش پس از بی‌حسی موضعی، چند نخ قابل جذب به شکلی زیر پوست جاسازی می‌شوند که آن را در حالت ایده‌آل نگه‌دارد و قوز یا شکستگی را بدون برش و شکستن استخوان ترمیم نماید.

لیفت بینی با نخ یک روش بسیار جدید است، که باعث ایجاد تغییرات طبیعی با نتایج فوری می گردد. در این روش می توان تیغه بینی، نوک بینی یا هر دو را کشیده، تا بینی صاف شود. با استفاده از این روش می توان برجستگی جزئی روی تیغه بینی را نیز از محو کرد. در لیفت بینی با نخ همانند تزریق ژل، نیاز به بی حس کننده موضعی است. انجام لیفت حدود ۳۰ دقیقه به زمان نیاز دارد.

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید.

پخش‌کننده صوت

 

 

00:00

 

00:00

 

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.

 

لیفت بینی با نخ چگونه است؟

لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی و برگشت پذیر برای بهبود فرم بینی است. این روش قیمتی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از جراحی بینی است. با این حال، لازم به ذکر است که لیفت بینی با نخ دائمی نیست و نیاز به ترمیم دارد.

در این روش، از نخ های PDO (پلی دیوکسانون) استفاده می شود که این نخ ها از قند‌های پیچیده ای ساخته شده اند. این ماده غیرآلرژیک است و کاملاً قابل تخریب و جذب در بدن است. به عبارت دیگر، بدن قادر است نخ های PDO را در طول زمان جذب کند.

نخ های تخصصی موقتی برای لیفت بینی طراحی شده اند که به آنها نخ های MINT Tip Thread نیز معروف است. این نخ ها اغلب دارای خارها هستند تا در محل استفاده به طور محکم قرار بگیرند و به بافت زیر بهتر چسبیده و پوست را بکشند. در واقع، نخ ها به عنوان یک ساختار داربست عمل می کنند و به شکل دهی مجدد بینی کمک می کنند تا نتایج مطلوب به دست آید.

تفاوت نخ های قابل جذب و غیر قابل جذب

بعد از مشاهده عوارض لیفت بینی با نخ و عوارض نخ های غیر قابل جذب، نخ هایی روانه بازار شدند که قابلیت جذب داشتند، که امروزه اغلب از نخ های قابل جذب جهت لیفت بینی با نخ استفاده می شود.

استفاده از نخ های قابل جذب تا حدودی مشکلاتی نظیر، فرورفتگی ها و چین خوردگی های سطح پوست و نمایان شدن نخ از زیر پوست را رفع نموده است، اما اشکالی که در این نخ ها وجود دارد این است که مدت ماندگاری آن ها از نخ های غیر قابل جذب هم کم تر است  و به طور كلى حداكثر تا سه ماه نوك بينى را بالا نگه مى دارد و بعد از آن نوك بينى مجددا به حالت افتادگى برمیگردد.

مشکلات لیفتینگ بینی با نخ های غیر قابل جذب

  • احتمال پارگی نخ
  • ایجاد عفونت در محل گره
  • صدمات عصبی و پرش های عضلانی
  • ناراضی بودن اکثر مراجعه کنندگان از نتیجه
  • ایجاد چین خوردگی نخ و فرورفتگی در سطح پوست
  • متغیر بودن مدت ماندگاری لیفت بینی با نخ های غیر قابل جذب حدودا بین 1 تا 1.5 سال
  • گره نخ باعث ایجاد واکنش و برآمدگی در زیر پوست می گردد که در این حالت باید نخ خارج شود.
  • در افراد دارای پوست نازک، نخ از زیر پوستشان دیده می شود و در این حالت لازم است نخ خارج گردد.
  • باید هر چند ماه ترمیم صورت گیرد و این موجب ایجاد هزینه زیاد برای بیمار می شود که گاهی حتی از هزینه جراحی بینی بیشتر می شود.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.