کفشور چیست؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/12 11:14 · خواندن 7 دقیقه

کفشور چیست؟

فروشگاه کاشی و سرامیک سپرو

کفشور به یک دستگاه یا ابزار مشابه یک کفشور شبیه است، با این تفاوت که قابلیت جمع آوری و حذف آب را دارد. این دستگاه معمولاً در مکان‌هایی مانند حمام‌ها، سوناها، استخرها و سایر مکان‌های عمومی که ممکن است آب به دلیل استفاده یا نشتی ایجاد شود، استفاده می‌شود. کفشور ریز آب قادر است آب را از سطح کف جمع آوری کرده و آن را به سیستم تخلیه مناسب هدایت کند، از این طریق کف را خشک و ایمن نگه می‌دارد.

محل استفاده کفشورها

کفشور یک دستگاه است که آب را از خانه شما جمع آوری کرده و به سیستم فاضلاب هدایت می‌کند. این روزها، این تجهیزات در انواع محیط‌ها مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، پارکینگ، پشت بام و مخصوصاً در استخرها استفاده می‌شوند و به عنوان یکی از تجهیزات ضروری شمرده می‌شوند.

یکی از کاربردهای مهم کفشور، جلوگیری از ورود ذرات و اشیای کوچک به داخل لوله فاضلاب است. این دستگاه دارای فیلتری است که جلوی این اتفاق و مسدود شدن لوله فاضلاب را می‌گیرد. این یکی از مزایای بزرگ استفاده از کفشور است که معمولاً کمتر توجه می‌شود.

انواع کفشور

انواع کفشورها به شکل و عملکرد متفاوتی وجود دارند. برخی از انواع کفشورها عبارتند از:

کفشورهای خانگی

این نوع کفشورها معمولاً برای استفاده در خانه یا محیط‌های داخلی طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای پد‌های نرم و قابل تنظیم هستند و قابلیت جمع آوری آب را دارند.

کفشورهای صنعتی

این نوع کفشورها برای استفاده در صنایع و محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای سطوح ضد لغزش و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و روغن هستند.

کفشورهای خارجی

این نوع کفشورها برای استفاده در فضاهای خارجی مانند پارک‌ها، میدان‌ها و محیط‌های عمومی طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای سطوح ضد لغزش و مقاوم در برابر عوامل جوی مختلف مانند باران و برف هستند.

کفشورهای استخر

این نوع کفشورها برای استفاده در استخرها و محیط‌های آبی طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای سطح ضد لغزش و مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی مورد استفاده در استخرها هستند.

کفشورهای ضد الکتریسیته ساکن

این نوع کفشورها برای جلوگیری از تجمع الکتریسیته ساکن در محیط‌هایی که نیاز به کنترل الکترواستاتیکی دارند، طراحی شده‌اند. آنها معمولاً دارای سطوح خاصی هستند که از تجمع الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کنند.

همچنین، ویژگی‌های دیگری مانند اندازه، جنس ساخت، قابلیت تنظیم و قابلیت شستشو نیز در انواع کفشورها متفاوت است :

[caption id="attachment_2348" align="aligncenter" width="720"]کفشور کفشور[/caption]

کفشور مربعی

کفشور مربعی یک نوع خاص از کفشور است که شکل آن به صورت مربع طراحی شده است. این نوع کفشورها معمولاً برای استفاده در فضاهای کوچکتر و محدودتر مانند حمام‌ها، توالت‌ها، آشپزخانه‌ها و فضاهای دیگری که نیاز به جمع آوری آب و جلوگیری از ریختن آن دارند، مناسب هستند.

کفشور مربعی معمولاً دارای سطح ضد لغزش و قابلیت جمع آوری آب را دارد. طراحی مربعی آن به عنوان یک ویژگی ظاهری می‌تواند به تناسب و زیبایی محیط کمک کند. همچنین، این نوع کفشورها معمولاً قابل شستشو هستند و به راحتی تمیز می‌شوند.

کفشورهای مربعی می‌توانند در اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی وجود داشته باشند، به طوری که با نیاز و سلیقه شما هماهنگ شوند. این نوع کفشورها معمولاً در فروشگاه‌های ساختمانی و فروشگاه‌های لوازم خانگی قابل یافتن هستند.

کفشور خطی

از جمله انواع کفشورهای رایج می‌توان به کفشورهای خطی اشاره کرد. این نوع

 تجهیزات نسبت به کفشورهای نقطه‌ای جدیدتر و البته کاربردی‌تر هستند. از این نوع کفشور می‌توان در محیط‌های مختلفی مانند استخر، حیاط، حمام و سرویس بهداشتی‌های لوکس استفاده کرد.

در گذشته، کفشورهای خطی دارای توری‌های مشبک و معمولاً از جنس پلاستیک بودند که چندان زیبا نبودند و تنها در استخرها استفاده می‌شدند. اما کفشورهای امروزی با طراحی بسیار جذاب‌تری عرضه می‌شوند.

در کفشورهای خطی امروزی، توری مشبک پلاستیکی جای خود را به استیل ضد زنگ داده است و از این رو، به راحتی می‌توانید آن را با دکوراسیون محیط مورد نظر ست کنید. این موضوع باعث شده است که این نوع کفشورها در مکان‌های لوکس هم استفاده شوند.
نوعی از کفشورهای خطی وجود دارند که به آن‌ها کفشور کاشی خور (سرامیک خور) هم گفته می‌شود. این نوع کفشورها، روی قاب اصلی خود دارای قاب هستند که می‌توانید در این قاب از سرامیک یکسان با کف زمین استفاده کنید. این باعث می‌شود که کفشور هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشد و جذاب‌تر از همیشه به نظر برسد.

شاید با خود تصور کنید که کفشورهای خطی با رویه سرامیکی قدرت عبور آب مناسبی ندارند. اما این کفشورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در عین حفظ زیبایی، آب را به سادگی از خود عبور داده و همین باعث شده است که این تجهیزات بسیار کاربردی باشند.

کفشور نقطه ای

از کفشورهای نقطه‌ای می‌توان در فاضلاب یا سیستم تخلیه آب زیرزمینی استفاده کرد. این نوع کفشورها رایج‌ترین نوع کفشورها هستند و در بیش از ۹۰ درصد خانه‌های ایرانی وجود دارند. معمولاً کفشورهای نقطه‌ای دارای فیلتر جذب اشیا و کثیفی‌های کوچک هستند که وارد فاضلاب نشوند و آن را مسدود نکنند.

کفشورهای نقطه‌ای بیشتر در خانه‌ها استفاده می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را با متریال‌های مختلفی تهیه و استفاده کنید. از جمله انواع متریال رایج برای ساخت کفشورهای نقطه‌ای می‌توان به استیل، برنج، چدن و پلاستیک اشاره کرد.

در میان انواع کفشورهای نقطه‌ای، نمونه‌های استیلی بالاترین قیمت و همین‌طور طول عمر را دارند. این کفشورها از نوع ضد زنگ هستند. اما در برخی مواقع ممکن است کفشورهای نقطه‌ای از متریال برنجی هم ساخته شوند که آن هم قیمت و طول عمر بالایی دارد. اما رایج‌ترین نوع کفشور نقطه‌ای، پلاستیکی است که ابعادی در حدود ۱۰ سانتی‌متر تا ۲۰ سانتی‌متر دارد.

 

کفشور استیل

کفشور استیل یک نوع کفشور محافظ است که از جنس استیل تولید می‌شود. استیل یک آلیاژ آهن با اضافه کردن کروم و نیکل است که به آن خواص مقاومتی و ضدزنگ می‌بخشد. کفشور استیل به عنوان یک پوشش محافظ بر روی سطح زمین‌ها استفاده می‌شود تا از خراشیدگی، سایش و آسیب‌های دیگر جلوگیری کند.

کفشور استیل معمولاً در مکان‌هایی که نیاز به محافظت از سطح زمین وجود دارد، مانند کارخانه‌ها، انبارها، سوله‌ها، آشپزخانه‌ها و سایر محیط‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. این کفشورها از استیل مقاوم در برابر ضربه، سایش، حرارت و مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و می‌توانند به عنوان یک پوشش محافظ برای سطوحی مانند سقف‌ها، کف‌ها و دیوارها نصب شوند.

استفاده از کفشور استیل به مزایای زیادی مانند مقاومت بالا در برابر سایش، ضدزنگ بودن، ضدانعکاس بودن نور، ضد لغزش بودن و آسانی در تمیز کردن و نگهداری می‌انجامد. همچنین، این نوع کفشورها قابلیت نصب آسان دارند و می‌توانند به سادگی با پیچ و مهره یا چسب مناسب روی سطح نصب شوند.

به طور کلی، کفشور استیل به عنوان یک راه حل محافظتی موثر و با دوام برای سطوح استفاده می‌شود و باعث افزایش ایمنی و دوام سطوح مورد استفاده می‌شود.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.