مراحل تولید لیوان کاغذی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/03 12:50 · خواندن 7 دقیقه

پرینت گرفتن

واحد خرید در شرکت های تولید کننده کاغذهای بزرگی را تهیه می کند، یک طرف کاغذ با یک ماده پلاستیکی به نام پلی اتیلن پوشیده شده است و قسمت داخلی لیوان از آن ساخته می شود. پلی اتیلن در محیط زیست قابل بازیافت است و به بهداشت محیط صدمه کمتری می زند. این پوشش از انتقال رطوبت چای و نوشیدنی های داغ به بیرون لیوان جلوگیری می نماید.

مرحله بعدی وارد کردن کاغذ به دستگاه برای چاپ طرح در طرف دیگر آن می باشد. پس از اتمام کار چاپ، کاغذ طراحی شده به دستگاه دیگری منتقل می گردد که آن را به ورقه های کوچک مسطح تبدیل می کند، یک کاغذ مسطح، تکه ای از یک لیوان را می سازد. سایز لیوان بستگی به سایز همین تکه های کاغذ مسطح دارد.

شکل دهی

دسته های مسطح کاغذ توسط یک ماشین بزرگ در دستگاه لیوان کاغذی عبور داده می شوند در حالیکه به دور آن می چرخند و به دور استوانه می پیچد و بطور همزمان با اعمال حرارت برای ایجاد قسمت داخلی لیوان استفاده می شود.

یک نوار کاغذی طویل دیگر به طور همزمان به ماشین تزریق می شود و به دور قسمت های حلقه مانند پیچیده می شود و پایه یا ته لیوان کاغذی را تشکیل می دهد. بعد از این مرحله یک نوار مربعی شکل تشکیل می شود که قسمت اضافی لیوان است و دور ریخته شده و بازیافت می شود. در پایان این مرحله، استوانه ها و ته لیوان هایی که تولید شده اند بهم وصل می شوند. مهر و موم این دو قسمت توسط یک فرآیند گرمایشی انجام می شود.

لبه دار کردن لیوان و بسته بندی

در این مرحله لیوان های ساخته شده قبلی از طریق یک حفره به دستگاه دیگری منتقل می شوند. از این دستگاه برای چرخاندن لبه لیوان از طریق چرخاندن کاغذ در قسمت بالایی آن استفاده می شود. پس از این ، لیوان ها برای بسته بندی ارسال می گردد، جایی که آنها را درون لوله هایی روی هم سوار می کنند و چندتایی بسته بندی می شوند.

یک پک لیوان باید تعداد مشخصی از لیوان کاغذی را داشته باشد، بنابراین هنگامی که یک پک به اندازه کافی تکمیل شود به دستگاه دیگری منتقل می شود که یک صفحه پلاستیکی در اطراف آن پیچیده شده و آن را مهر و موم می کند. چنین بسته ای آماده حمل و نقل است. کل مراحل تهیه و بسته بندی فنجان ها حدود یک دقیقه طول می کشد.

اطلاعاتی در مورد دستگاه لیوان کاغذی

  1. دستگاه لیوان کاغذی دوجداره
  2. دستگاه لیوان کاغذی چایی دار
  3. دستگاه لیوان کاغذی درب دار

دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذی

دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذی

 

مزایای چاپ تبلیغ بر روی لیوان کاغذی

همانطور که واضح است تبلیغات نوعی سرمایه گذاری مادام العمر محسوب می شوند که باعث رونق بیشتر در کار و در نهایت فروش بیشتر خواهند شد. از این رو روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که می توان از تبلیغات تلویزیونی، فضای مجازی، بیلبورد، هدایای تبلیغاتی، روزنامه و کاتالوگ و… نام برد. پیشنهاد ما برای بهتر دیده شدن محصول یا خدمات شما چاپ برندتان بر روی لیوان های کاغذی می باشد که محدودیتی برای انتشار آن نخواهید داشت، زیرا تا زمانی که لیوان کاغذی استفاده نشده همواره می توانید آن را در معرض استفاده قرار دهید.

مرکب چاپ لیوان کاغذی

در صنعت چاپ مرکب های متفاوتی استفاده می شود که عموما مرکب های مورد استفاده شیمیایی می باشد. قاعدتا برای چاپ لیوان کاغذی با دستگاه لیوان کاغذی نباید از مرکب شیمیایی استفاده کنیم، زیرا زمانی که مایعات داغ  و یا حتی آب سرد در لیوان کاغذی ریخته شود بوی نامطبوع مواد شیمیایی که بر روی دیواره بیرون لیوان کاغذی چاپ شده است به مشام خواهد رسید و اساسا مرکب شیمیایی از لحاظ بهداشتی نیز مناسب چاپ لیوان کاغذی نیست.

مرکب های مورد استفاده برای چاپ لیوان کاغذی، مرکب پایه آب می باشد و درصد بسیاری از بوی بد نامطبوع این مواد شیمیایی گرفته می شود. به صورت کلی در صنعت چاپ مواد غذایی، عموما استفاده ی مرکب پایه آب مرسوم می باشد.

انواع لیوان کاغذی

1. لیوان تبلیغاتی

می توان تصویر مورد تبلیغات را روی آن چاپ کرد.

2. لیوان چای دار

لیوان کاغذی چای دار موجب می شود تا از مصرف چای های کیسه ای که اکثرا دارای مواد افزودنی مانند رنگ و عطر بی کیفیت می باشد در امان باشید و هزینه ها را کاهش دهید.

3. لیوان کاغذی تک جداره

دارای یک لایه یا دیواره مقوایی بوده که ضخامت آن می تواند از 180 گرم در متر تا 210 گرم در متر متغیر باشد و این لیوان ها را معمولاً با تخته های کاغذی با کیفیت بالا می سازند. لیوان یکبارمصرف کاغذی تک جداره برای نوشیدنی های سرد مناسب می باشند.

4. لیوان کاغذی درب دار

لیوان کاغذی درب دار مخصوص نوشیدنی های گرم و سرد بوده و چاپ در اندازه های مختلف و طرح های متفاوت از ویژگی های این محصول می باشد. امروزه به دلیل گسترش استفاده از لیوان های درب دار در مکان هایی مانند رستوران ها ،کافی شاپ ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز ورزشی و … می توانید خظ تولید اینگونه لیوان ها را خریداری نمایید.

5. لیوان کاغذی دو جداره

لیوان های کاغذی دو جداره، به علت ساختاری که دارند، در مصارف روزانه افراد بسیاری قرار می‌ گیرند. این لیوان های پرطرفدار، دو لایه ای بوده و مابین این لایه ها هوا قرار می گیرد.

6. لیوان کاغذی کرکره ای

در لیوان کاغذی دوجداره کرکره ای به دلیل وجود منافذ هوا در لایه دوم از احساس سوختن دست هنگام استفاده از نوشیدنی های گرم جلوگیری می شود. همچنین برای جذابیت بیشتر می توانید این لیوان های را با طرح های مختلف چاپ نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان واحد فروش دستگاه های تولید لیوان کاغذی با ما تماس بگیرید.

بررسی لیوان کاغذی از لحاظ جنس کاغذ

لیوان های کاغذی در دو نوع گلاسه یا همان براق و مات تولید می شود.

لیوان کاغذی های مات به صورتی است که نور را انعکاس نمی دهد ولی لیوان کاغذی های گلاسه به صورت براق بوده و طرح های روی آن به صورتی است که انگار روی آن یک لایه نازک از ماده ای بازتابنده نور قرار گرفته است.

از لحاظ کیفیت این دو جنس تفاوت خاصی ندارند و انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه مخاطب دارد.

اما با توجه به جلوه ایجاد شده برای تصاویر چاپ شده روی کاغذ گلاسه، نوع کاغذ لیوانی براق یا همان گاغذ لیوانی گلاسه، طرف داران بیشتری دارد.