تصفیه آب

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/30 08:24 · خواندن 3 دقیقه

جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید 09146484992

انواع تصفیه آب

انواع تصفیه آب، شامل مراحل فیلتر کربن، نمایش نوری ، نیمه نفوذ پذیری و تصفیه کننده های ازتال سبز می شود که در زیر به توضیحات مختصر آن ها می پردازیم:

  1. تصفیه آب با استفاده از فیلترهای کربن فعال: این روش شامل استفاده از فیلترهایی است که ذرات بزرگتر و آلودگی‌ ها مانند جیوه، کلر و ترکیبات آلی را نگه می‌ دارند. فیلترهای کربن فعال معمولاً در تصفیه‌کننده‌ های خانگی و کاربردهای محدود دیگر مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
  2. تصفیه آب با استفاده از نمایش نوری (UV): در این روش، آب با استفاده از پرتوهای ماوراء بنفش (UV) تابیده می‌ شود. این پرتوها باعث از بین رفتن باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و اسپورهای مجرم در آب می‌ شوند. تصفیه‌ کننده‌ های مشترک UV معمولاً به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ‌تر تصفیه آب استفاده می‌ شوند.
  3. تصفیه آب با استفاده از نیمه نفوذپذیرسازی معکوس (RO): این فرایند شامل استفاده از ممبرانی است که ذرات ریزتر مانند املاح، کلسیم و منگنز را از آب حذف می‌ کند. نیمه نفوذپذیرسازی معکوس برای تصفیه آب شور، تصفیه آب آب شهری و تصفیه آب در قایق‌ ها و خودروها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
  4. تصفیه آب با استفاده از تصفیه‌کننده‌های ازتال سبز: این تصفیه‌ کننده‌ ها استفاده از گیاهان مختلف مانند دوشی آب و لوله‌ کشی‌ ها را برای تصفیه آب محیطی جدید استفاده می‌ کنند. این فرایند طبیعی و پایدار با استفاده از گیاهان با توانایی حذف مواد آلوده از آب که بعداً از آب خارج می‌ شوند، عمل می‌ کند.

انواع تصفیه آب

انواع تصفیه آب

سایر انواع تصفیه آب

تصفیه آب با استفاده از فیلترها

این روش شامل استفاده از فیلترهای مختلفی است که براساس اندازه و نوع ذرات، آلاینده‌ ها و آلودگی‌ های موجود در آب، آن ها را جذب و حذف می‌ کنند. برخی از نمونه‌ های شناخته شده فیلترها شامل فیلترهای کربن فعال، فیلترهای رونده، فیلترهای سدیم، و فیلترهای هوازی می‌ شوند.

تصفیه آب با استفاده از فرایند نفتی

این روش عمدتاً برای حذف آلاینده‌ های نفتی، گرسنگی و آلودگی‌ های جامد غیر محلول در آب استفاده می‌ شود. فرایند‌هایی مانند تیمار با گل و لجن و فیلترهای مناسب در این روش مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

تصفیه آب با استفاده از نیمه نفوذپذیرسازی معکوس (Reverse Osmosis – RO)

این روش شامل استفاده از فشار بالا بر روی آب به‌ منظور از بین بردن مواد محلول و آلاینده‌ های ریزتر است. ممبران نفوذپذیرسازی معکوس ذرات بزرگتر را نگه می‌ دارد و آب تمیز را از طریق آن عبور می‌ دهد.

تصفیه آب با استفاده از فرایند اقتصاد خاکستر

این روش شامل استفاده از فیلترها، ممبران‌ ها یا جاذب‌ هایی با مقیاس نانو است، که به آن نانو فیلتراسیون یا نانوتکنولوژی تصفیه آب می‌ گویند. این فرایند می‌ تواند ذرات ریزتر و آلاینده‌ های آلی و غیر آلی را حذف کند تا آب را تمیز و ایمن کند.

کلیات

از آنجایی که صنعت تصفیه آب پیشرفت فراوانی داشته، بسیاری از روش‌ های دیگر نیز برای تصفیه آب وجود دارند. انواع تصفیه آب و سیستم‌ های مورد استفاده بستگی به نوع آب و هدف نهایی تصفیه دارد.

انواع تصفیه آب چه کاربردهایی در زندگی دارد؟

تصفیه آب برای مقاصد مختلفی در زندگی کاربرد دارد. در زیر، چند کاربرد اصلی تصفیه آب را بررسی می‌کنیم: