هایفوتراپی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/19 12:49 · خواندن 6 دقیقه

شناخت هایفوتراپی در تبریز

بالا رفتن سن و پیری شاید طبیعی‌ ترین و قابل پیش‌بینی‌ ترین اتفاقی می باشد که برای همه‌ ی انسان ها رخ خواهد داد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، با گذشت زمان پوست ما کیفیت خود را از دست می‌ دهد، چین و چروک‌ ها در چهره ما نمایان شده و تصور می کنیم که آرام آرام لبخند آینه به ما کم رنگ و کم رنگ‌ تر می‌ گردد. جست‌وجو جهت یافتن اکسیر های جوانی و راه‌ هایی به منظور بازیابی زیبایی که تصور می کنیم گمش کرده ایم، قدمتی خیلی طولانی در تاریخ دارد. هر چند که دانشمندان هنوز موفق نشده اند پیری را به تعویق بی افکنند، راه‌ های زیبا سازی و جوانسازی پوست هر روز پیشرفته‌ تر می‌ گردد. هایفوتراپی در تبریز یکی از این شیوه های بسیار کارآمد و مطمئن بوده است که در این مقاله تبریز بیوتی به بررسی آن می پردازیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید: ۰۴۱۳۳۲۹۸۰۱۸

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU کوتاه شده کلمه انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنی «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» می باشد. هایفو یکی از راه های تقریبا جدید در درمان‌ های زیبایی به منظور سفت کردن و لیفتینگ پوست می باشد که بدون درد و غیر تهاجمی بوده و قادر است جایگزین لیفت صورت گردد.

در روش هایفوتراپی در تبریز از موج های فراصوت یا اولتراساوند استفاده می‌ گردد. به عبارت بهتر این امواج همان موج هایی هستند که در دستگاه‌ های سونوگرافی استفاده می شود. با این تفاوت که در هایفو این امواج به شکل متمرکز به لایه‌ی مشخصی از پوست انرژی وارد نموده و موجب تحریک تولید رشته‌ های کلاژن می‌ گردد. کلاژن‌ ها مسئولیت استحکام بافت‌ های بدن همچون پوست را دارند. از این رو این اتفاق سبب می‌ شود که پوستی سفت‌ تر و عاری از چین و چروک به دست آید.

هایفوتراپی صورت در تبریز

 

استفاده از هایفوتراپی در تبریز جهت درمان تومور های سرطانی مدت ها است که مورد استفاده واقع می گردد. استفاده از این شیوه برای انجام درمان‌ های زیبایی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح گردید. هایفوتراپی به وسیله سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو ه تائید رسید. در سال ۲۰۱۴، استفاده از این شیوه به منظور بهبود وضعیت خط ها و چین و چروک قسمت خط گردن و بالای سینه هم به تایید FDA رسید. به دلیل جدید بودن این راه درمانی، تعدادی از استفاده‌ های آن هنوز مورد تایید FDA واقع نشده اند. اما شواهدی مبنی بر آسیب زننده بودن استفاده‌ های گوناگون هایفوتراپی وجود ندارد. بنابراین این روش خیلی ایمن‌ تر از جراحی‌ های زیبایی می باشد.

هر چند در زمینه روش درمانی هایفو پژوهش‌ های بالینی گسترده‌ ای انجام نگرفته، تعداد زیادی از پژوهش‌ کوچک‌ تر نشان می‌ دهند که این شیوه برای لیفت صورت و بهتر شدن وضعیت چین و چروک ایمن و موثر عمل می کند. کسانی که این درمان را نجام داده اند، پس از چند ماه می‌ توانند اثر های مثبت آن را شاهد باشند. بدون این که در ریسک خطر ها و عارضه های جانبی ناشی از جراحی‌ های زیبایی و لیفتینگ را به جان بگیرند.

هایفوتراپی صورت در تبریز

دستگاه هایفو به کمک امواج متمرکز فراصوت لایه‌ ای از پوست که در زیر لایه‌ ی سطحی واقع شده است را هدف قرار می دهد و به آن انرژی وارد می‌ آورد. انرژی موج های فراصوت باعث می‌ گردد که دمای این لایه به سرعت بالا برود. زمانی که سلول‌ های لایه‌ ی مشخص شده به دمای مد نظر برسند، دچار آسیب سلولی می‌ گردند. شاید اینطور به نظر برسد که این اتفاق با هدف های ما در تضاد است. یعنی بهبود کیفیت پوست صورت. ولی این طور نیست. آسیب به سلول‌ ها موجب تحریک تولید پروتئین‌ هایی به نام کلاژن می‌ گردد. کلاژن‌ ها موظف به حفظ ساختمان طبیعی پوست و خیلی از بافت‌ های بدن می باشند. اینگونه که هر اندازه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، آن بافت سفت‌ تر خواهد بود.

بعد افزایش کلاژن، پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک به دست می آید. موج های پر انرژی فراصوت روی لایه‌ ی مشخصی از پوست متمرکز می گردند از این رو به لایه‌ های بالایی و زیرین ناحیه‌ ای که مورد هدف قرار گرفته است، آسیبی وارد نمی‌ کنند. ماهیچه‌ ها، اعصاب و سایر سلول‌ های پوست نیز دست نخورده می مانند.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

در حالت کلی این شیوه درمانی برای افراد ۳۰ الی ۷۵ ساله مناسب می باشد. کسانی که که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست خود ناراحت هستند و می‌ خواهند روند پیری پوست را کند تر نمایند، می توانند از این راه درمانی استفاده نمایند. هدف اصلی از این راه درمانی هایفوتراپی در تبریز، کم کردن سرعت پیری می باشد، از این رو در متقاضیان جوان‌ تر، نتیجه سریع تری را می بینیم. متقاضی هایی که بالای ۲۵ سال سن دارند نیز می‌ توانند از این راه درمانی به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین روش‌ های جلوگیری از پیری پوست استفاده نمایند.

کسانی که پوست‌ شان دچار صدمه هایی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش گشته است یا شل شدگی پوست‌ آن ها شدید‌ تر می باشد،...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.