باقلوا گردویی پیتزایی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1401/12/27 11:36 · خواندن 2 دقیقه

باقلوا گردویی پیتزایی 750 گرم (مناسب برای 4 نفر)

مواد تشکیل دهنده باقلوا گردویی پیتزایی 750 گرم:

  1. خمیر باقلوا
  2. گردو
  3. شیرعسل

باقلوا گردویی پیتزایی (مناسب برای ۴ نفر)

باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی می باشد. یکی از معروف ترین باقلوا های ایرانی، باقلوا گردویی پیتزایی است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. همچنین باقلوا در کشورهای ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه تهیه می‌ کنند.

باقلوا را نیز در ایران به شکل‌ های مختلفی همچون باقلوا پیتزایی، لوزی، مربعی و لوله‌ ای و در انواع طعم‌ های گردویی، پسته ای، بادامی، نارگیلی و ... تهیه می‌ کنند. در ایران این شیرینی بیشتر در شهر های قزوین، یزد و تبریز طبخ می‌ شود.

تاریخچه باقلوا پیتزایی

باقلوا یک شیرینی سنتی شرقی است و در کشورهایی مثل ترکیه، آذربایجان و ایران، انواع گوناگونی از آن تهیه می شود. باقلوا در هر شهر و کشوری به نوع متفاوتی تهیه می شود و طعم های مختلفی می تواند داشته باشد، اما به طور کلی این شیرینی، از مواد اولیه ای مثل پودر قند، هل، شکر، گلاب، شیر، روغن، بیکینگ پودر و زرده تخم مرغ تهیه می شود.

این شیرینی از تعدادی خمیر بسیار نازک که روی هم قرار می گیرند، تهیه می شود و درون این خمیرها از آجیل های خرده شده ای مانند پسته یا گردو پرشده و در نهایت روی شیرینی را با مایعی که با شکر یا عسل غلیظ شده می پوشانند.

ارزش غذایی باقلوا

باقلوا به علت مواد اولیه ای که دارد از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و مانند تنقلات و شیرینی های دیگر که از مواد اولیه مضر و غیر سالم تهیه می شوند، به بدن شما آسیب نمی زند.

یکی از بهترین و مهم ترین مواد اولیه سازنده هر گونه باقلوا، آجیل ها هستند. همان طور که می دانید، آجیل ها از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و گنجاندن مصرف مقداری از آن ها در رژیم غذایی، توصیه می شود.

برای ورود به سایت کلیک کنید.