FDM چیست؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/06 16:11 · خواندن 3 دقیقه

پرینت سه بعدی FDM

منظور از پرینت سه بعدی FDM چیست؟ پرینت سه بعدی FDM یکی از بروزترین فناوری پرینت سه بعدی موجود در جهان می باشد. این فناوری کاربرد های بسیاری در نمونه سازی سریع دارد و دستگاه های آن در تعداد بالا به تولید می رسند. قیمت پرینتر سه بعدی FDM از میزان ۱میلیون تومان آغاز شده و مواد اولیه آن نیز به صورت فراوان و با هزینه معقول در بازار قابل یافت می باشد. مورد های یاد شده، پرینتر سه بعدی FDM را به بهترین فناوری جهت نمونه سازی تبدیل کرده اند. همچنین کسانی که می خواهند به دنیای پرینتر سه بعدی وارد شوند به سراغ این دستگاه ها می روند.

ما در این بخش از مقاله " FDM چیست؟ " به بررسی پرینتر های سه بعدی FDM می پردازیم تا بتوانید به طور مفیدتر از این فناوری در کار های خود استفاده نمائید.

FDM چیست؟

پرینت سه بعدی FDM یک پروسه ساخت افزودنی می باشد که از خانواده اکستروژن ها می باشد. پرینتر سه بعدی فیلامنتی یا اف دی ام از طریق ذوب کردن پلاستیک و اکسترود آن، محصول سه بعدی را به صورت لایه به لایه ه وجود می آورند. پرینتر سه بعدی اف دی ام (FDM) به عنوان یک پرینتر سه بعدی مقرون به صرفه شناخته می شود.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی FDM چیست؟

مواد اولیه پرینتر های سه بعدی مورد نظر در مقاله FDM چیست؟ فیلامنت می باشد. فیلامنت یک قرقره از پلاستیک قابل ذوب شدن است. پرینت سه بعدی FDM ارزان ترین روش ساخت افزودنی به شمار می رود.

FDM پر استفاده ترین فناوری ساخت افزایشی حال حاضر می باشد. پرینتر های سه بعدی FDM پر استفاده ترین پرینتر های سه بعدی دنیا هستند و بیشتر مردم پرینت سه بعدی را به وسیله این تکنولوژی شناخته اند.

در این مقاله FDM چیست؟ از فروشگاه سارای3D، توانایی ها و محدودیت های اصلی این تکنولوژی برای نمونه سازی سریع و محصول نهایی مورد بررسی قرار گرفته شده است. طراح های سه بعدی برای رسیدن به یک محصول با ویژگی های دلخواه بهتر است در زمان طراحی سه بعدی با پرینت FDM، قابلیت ها و محدودیت های این فناوری را مد نظر داشته باشید.

نحوه کار FDM چیست؟

پرینتر سه بعدی FDM از یک نازل به منظور تزریق لایه به لایه پلاستیک برروی یک پلتفرم یا سینی ساخت استفاده می نماید.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.