درب فرفورژه دستساز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1401/12/27 09:58 · خواندن 9 دقیقه

برای مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید. ۰۹۱۴۸۹۰۵۶۹۵

درب فرفورژه دستساز

چندین سال است که درب های فلزی به عنوان درب های ورودی ساختمان مانند پارکینگ، درب ماشین رو و نفر رو مورد استفاده قرار داده میشوند. اما د رحال حاضر مدل های مدرن تر با عنوان درب فرفورژه دستساز را مشاهده می نماییم. این مدل ها بسیار زیبا هستند. و امکان تبدیل به رنگ دلخواه مشتری را دارند. درب فرفورژه دارای مقاومت بالا است. و در مقابل اتفاقاتی مثل ورود سارقین دارد.

این نوع درب ها در انواع سبک های  مختلف بروز و سنتی طراحی و تولید می گردند. فرفورژه یک واژه فرانسوی به معنای حالت دادن به آهن های قابل انعطاف پذیر می باشد. در سال های گدشته آهن ها به دست آهنگران در کوره های آتـش داغ می شدند. و با ضربات بسیار سنگین شکل می گرفتند. اما امروزه روش بهتر و پیشرفته تری به منظور فرم دهی آهن به کار برده می شود. با این روش که با ذوب کردن آهن آن ها در قالب های مخصوصی ریخنه می شوند. و شکل می دهند.

تلفیق درب فلزی با سایر متریال ها

امروزه شاهد تلفیق متریال گوناگون و استفاده همزمان از فلز، ترموود، چوب، چدن و آلومینیوم و همچنین استفاده از دیگر آلیاژها در ساخت درب های ساختمان هستیم. نتیجه تلفیق هنر سنتی چلنگری و روش‌ های مدرن ساخت درب، باعث تولید دربهای شیک و جدیدی شده است که موجب تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط همچنین زیبایی و هارمونی لازم با سبک های معماری های متفاوت شده است.

درب فرفورژه

یکی از پرسودترین فعالیت های صنعت آهنگری، ساخت فرفورژه است. و در صنعت آهنگری به عنوان مادر شناخته می شود. صنعت آهنگری یکی از صنایع خیلی پرکاربرد می باشد. در حقیقت تمام مردم ایران می توانند در این حرفه فعالیت کنند. به این دلیل که این صنعت از صنایع مادر گرفته تا کلیه کارخانجات و دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی استفاده می شود. از این هنر می توان در تهیه و ساخت اشیاء تزیینی همانند گلدان های فرفورژه، دکور های فلزی و… اشاره نمود. ناگفته نماند که یکی از عوامل مهم در ساخت اشیاء فرفورژه و به خصوص درب فلزی فرفورژه، نوع ابزار مصرفی مناسب در ساخت آنها می باشد. در کشور ما برای مشتعل نمودن کوره ها به آسانی می توان از منابع گاز طبیعی به کار برد.

ولی در بعضی از کشورها از زغال سنگ و گازوییل استفاده می نمایند. به منظور تهیه سر گل های فرفورژه بایستی آنها بوسیله چکش های دستساز کوبیده شوند. انتخاب سندان یکی دیگر از نکات اصلی در ساخت درب فلزی فرفورژه است. وزن آن ها بایستی حدود 75 کیلوگرم باشد، ارتفاع آن بایستی به صورتی باشد که با مشت کردن دست شما، انگشتان شما روی سندان تماس داشته باشد. به عبارت دیگر سندان بایستی حدود 85 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت درب فرفورژه

  • جهت اجرای فرفورژه اقلامی همانند چکش های ویژه در ابعاد و اندازه های مختلف، سندان آهنگری و پتک و مهم تر از تمام کوره مخصوص گداخته کردن فلزات آهنی مورد نیاز می باشد.
  • به منظور ساخت کوره فرفورژه کاری بایستی یک بشکه ۲۲۰ لیتری را از وسط نصف و جدا نمایید.
  • سپس داخل آن را با پشم شیشه نسوز پوشاند.
  • در مرحله ی بعد بایستی به تعداد حدوداً ۳۶ عدد آجر نسوز را با خاک نسوز مخصوص کوره به دیواره های آن بچسبانید.
  • به صورتی که یک محفظه ی خالی در ابعاد ۶۰ در ۳۰ خالی بماند تا آتش کاری کوره در آن جریان داشته باشد.
  • در ایران به علت داشتن گاز طبیعی نیازی به زغال سنگ نیست.
  • شما می توانید با تهیه نمودن یک دمنده هوا و مخلوط کردن گاز طبیعی با آن، تامین نیروی حرارتی را داشته باشید.
  • پس از حرارت دیدن اجسام فلزی داخل کوره بایستی شعله و باد ترکیب شده روی آن تنظیم نمایید.
  • این کار به گداخته شدن فلزات کمک می نماید.
  • دقت نمایید که اگر باد دمنده زیاد باشد به هیچ وجه این کار انجام نخواهد شد.
  • اگر گاز ورودی نیز کم باشد باز هم این کار انجام نخواهد گرفت.
  • جهت فرم دادن به نوک فرفورژه ها بایستی از چکش های مخصوص در سایز های مورد نیاز استفاده نمود.

مزایای درب‌ فرفورژه دستساز

در مورد مزیت های این نوع از درب‌ های نفر رو میتوان موارد زیادی را مطرح نمود. که در این قسمت به ارائه چند مورد از متداول ترین مزایت های درب فرفورژه دستساز خواهیم پرداخت:

درب فرفورژه دستساز با دوام و آهنی

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی درب فرفورژه دستساز ورودی ساختمان، دوام آن در برابر ضربه و همچنین سارقین و… فوق العاده است. به این علت که در این مدل از درب‌ های ساختمانی از چوب به کار برده نمی شود. و به عدم استحکام آن در مقابل عوامل خارجی مثل ضربه، آتش، آب و… می توان اشاره داشت. در حقیقت همانگونه که میدانید متریال اولیه برای ساخت همه ی مدل های درب فرفورژه دستساز، آهن می باشد. تمامی قطعات این مدل درب های زیبا که به‌ اصطلاح فر داده می‌ شوند. از چهارسو های فلزی ساخته می شوند. بنابراین علت مقاومت بسیار بالای درب‌ فرفورژه دستساز این است.

درب-فرفورژه-دستساز

درب‌ فرفورژه دستساز و زیبایی خاص آن

جالب این است که پیش از این معمولا درب‌ فلزی در ایران با ورق‌ های یکپارچه طراحی و ساخته می‌ شده است. به این علت که در آن مدل از درب‌ ها همواره فقط دوام درب ها مهم تر بود. و حداکثر یک طرح بسیار ساده‌ روی آن به عنوان جلوه بصری ایجاد می‌ نمودند. اما از طرفی امروزه با اهمیت بالای نمای ساختمان، زیبایی درب‌ ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. طرح های بسیار متنوع و مدرن وجود دارد. که عبارتند از انواع طرح‌ ها و مدلهای ساده تا انواع طرح‌ های پیچیده.

درب فرفورژه مناسب برای تمام نقاط ساختمان

در حالت کلی لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی در طراحی و ساخت درب فرفورژه دستساز پارکینگ، عابر، فنس، نرده پنجره یا نرده پله وجود ندارد. به این دلیل که استفاده از تکنیک در طراحی در کنار بهره‌ گیری از تکنولوژِی روز در برش ورق‌ های فلزی مثل دستگاه‌ های CNC و واتـرجت، همه ی محدودیت‌ ها را جهت ایجاد طرح دلخواه را از بین می‌ برند. و می‌ توان انواع این نوع از درب‌ ها را برای ورودی‌ های ساختمان، پارکینگ و... انتخاب نمود.

عدم نیاز به مراقبت‌ های ویژه

درب فرفورژه دستساز از دو ماده آهن و چدن و در بعضی از موارد آلومینیوم ساخته می‌ شود. استفاده از متریال با کیفیت باعث می‌ شود. شما نیاز به‌ صرف زمان و هزینه برای نگهداری‌ پس از نصب نداشته باشید. در ضمن لازم به ذکر است که، درب‌ های فلزی در صورت عام و درب فرفورژه دستساز به‌ صورت خاص در مـقابل سـرما و گرما مقاوم است. و با آب‌ و آتش نابود نمی شود. در ضمن این مدل از درب‌ های نفر رو تبریز فلز در مقابل ضربه نیز با دوام هستند. و در طول زمان در برابر زنگ زدگی گزینه ای مناسب است.

نحوه صحیح رنگ آمیزی درب فرفورژه

پس از اینکه تمامی مراحل تولید و مونتاژ قطعات فرفورژه پایان یافت. تمامی درزهای و اتصالات با مواد مخصوص درزگیری شده و درب فرفورژه برای چربی زدایی آماده می شود. درب با مواد مخصوص شستشو داده شده و به مدت پانزده دقیقه جهت خشک شدن داخل کوره رنگ قرار می گیرد. سپس درب برای پاچش پودر داخل اتاق رنگ قرار گرفته و رنگ پودری با دستگاه مخصوص بر روی درب فرفورژه، پاچیده شده و مجدد در دمای 220 درجه داخل کوره قرار می گیرد. پس از اتمام این مراحل درب فرفورژه از کوره بیرون آورده شده و پس از پتینه کاری، برای بسته بندی به بخش انبار فرستاده می شود.

قیمت مناسب درب‌ فرفورژه دستساز

با در نظر گرفتن تمام مزیت‌ هایی که گفته شد، تبریز فلز مناسب‌ ترین لیست قیمت را در مقایسه با سایر انواع درب نفر رو را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. همچنین به دلیل وجود طرح‌ ها و مدلهای متوتوع می‌ توانید در هر رنج قیمتی یک مدل درب فرفورژه دستساز را انتخاب کنید.

تفاوت چدن و فرفورژه

تمایز اصلی میان چدن و فرفوژه در نحوی تولید آن ها است. تفاوتها را میتوان از نام این دو فلز نیز متوجه شد، فرفوژه یک آهن کار شده است و معمولا هر آنچه را بوسیله فرآیند ریخته گری شکل گرفته، توصیف می نماید. آهن فرفوژه محصول جانبی از ذوب سنگ آهن است که در حالت کلی از مخلوط اکسیدهای سیلسیم، گوگرد، فسفر و آلومینیوم تشکیل گردیده است. این آهن با حرارت دادن مکرر و کار با ابزار تغییر شکل، ساخته می گردد. آهن فرفوژه خیلی قابل انعطاف می باشد. و اجازه میدهد تا آن را گرم نموده و مجددا گرم نموده و به اشکال گوناگونی تبدیل نماید. این آهن هرچه بیشتر کار کند، قوی تر می شود و از لحاظ ظاهری دارای فیبر میباشد. بنابراین این آهن در مقابل خستگی خیلی مقاوم است و اگر مقدار زیادی فشار به آن وارد شود پیش از خراب شدن مقدار زیادی تغییر شکل می گیرد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید