تمیز کردن کفش اسپرت سفید

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/02 12:13 · خواندن 5 دقیقه

تمیز کردن کفش اسپرت سفید

کفش اسپرت سفید از کفش‌ هایی هستند که جایگاه خاصی میان بانوان، آقایان در سنین مختلف پیدا کرده است. این کفش به دلیل اینکه همیشه جزو کفش های به روز است محبوب شده است. همچنین رنگ های سفید کفش های اسپرت می تواند به شما یک استایل جذاب بدهد. اما از مشکلاتی که این کفش های اسپرت دارند این است که به آسانی کثیف می شوند و اینگونه دیگر نه تنها جذاب نمی شوند بلکه باعث به هم ریختن ظاهر شما می شود. پس در این مقاله از فروشگاه کفش آذرپلاس به موضوع نحوه تمیز کردن کفش اسپرت سفید خواهیم پرداخت.

همانطور که گفتیم و همچنین شما می دانید کفش اسپرت سفید به راحتی کثیف شده و از طرفی به سختی نیز تمیز می شود. شاید به همین دلیل بسیاری از پدر و مادر ها و یا خود اشخاص از خرید کفش اسپرت سفید خودداری کنند. اگر به این فکر می کنید که کسانی که همیشه کفش‌ های سفیدی تمیز بدون حتی یک لک می پوشند نوعی قدرت جادویی را استفاده می کنند ولی واقعیت ماجرا این است که آن ها با نحوه تمیز کردن کفش اسپرت سفید آشنا هستند و آن را پیاده می کنند.

روش‌های گوناگون برای تمیز کردن کفش اسپرت سفید هست. مثلا جوش شیرین، سرکه و مواد مشابه را بکار بردن برای شستن آن‌ ها و روش هایی برای پوشاندن خط و خش روی کفش و نکته هایی برای مراقبت درست از کفش که بیشتر این روش های گفته شده در این مقاله قابل یادگیری است. امیدوارم بعد از خواندن این مقاله شما هم به خوش پوشان کفش سفید اسپرت بدون لک تبدیل شوید.

روش صحیح شستن کفش کتانی سفید

برای شستن صحیح کفش اسپرت سفید در ابتدا این موارد را انجام دهید:

  1. یک قاشق جو شیرین را با نصف قاشق پراکسیدهیدروژن (آب اکسیژنه) و نصف قاشق آب ولرم مخلوط کنید
  2. با یک مسواک کهنه و تمیز این خمیر را روی کفش بمالید طوری که همه قسمت‌های کفش را دربربگیرد
  3. روی لکه‌ ها و رنگ گرفتگی‌ ها را با مسواک به خوبی بسابید
  4. سپس به مدت سی دقیقه منتظر بمانید تا خمیر روی آن خشک شود
  5. سپس کفش‌ ها را آبکشی نمائید.
کفش اسپرت سفید

با استفاده از این روش لکه‌ ها و رنگ گرفتگی‌ های روی کفش ناپدید می شوند و کفش سفیدی خواهید داشت که انگار هنوز به پا نکرده اید. آب اکسیژنه مثل یک سفید کننده ملایم فعالیت می کند و با مخلوط شدن آن با جوش شیرین باعث لایجاد حباب می شود که این حباب ها بافت کفش های شما را تمیز خواهند کرد.

ترفندی برای پوشاندن خش روی کفش سفید

اگر کفش اسپرت سفید شما مشکل خاصی ندارد و فقط در برخی ناحیه ها دارای خش و ساییدگی کوچکی می باشد که با روش معمول نمی توان پاکش کرد، ما به شما استفاده از لاک سفید را توصیه می کنیم. لاک سفید را بر روی بخش هایی از کفش که دارای ساییدگی است بزنید و منتظر خشک شدن لاک بمانید. بعد از خشک شدن کفش می بینید که سطح کفش صاف شده است.

نکته:

دقت بالایی در انتخاب نوع رنگ سفید لاک داشته باشید. حتما لاک و کفش در یک توناژ سفید باشند.

نکته بعدی:

اول کفش را بشوئید بعد به رنگ آمیزی آن با لاک بپردازید.

لکه بری با سرکه

شما به راحتی می توانید موادی در خانه خود پیدا کنید که به عنوان تمیز کننده از آن ها بهره ببرید.

اگر روی کفش اسپرت سفید شما لکه های کوچکی هست می توانید به آسانی با سرکه آن ها را رفع کنید.

یک اسفنج + مقداری سرکه = کفش تمیز سفید 

کفش کتانی سفید را با  استفاده از ماشین لباسشویی نشوئید.

شاید فکر کنید که چون کفش من محکم است می توانم با دور آرام ماشین لباس شوئی اقدام به شستن کفش خود بکنم. اما به دلیل بافت داخلی لباس شوئی که برای کفش اسپرت زمخت و سخت است این کار باعث خراب شدن کفش می شود و صدمه خواهد دید.

سعی کنید همیشه کفش های اسپرت سفید خود را با دست بشوئید.

نقاط دور از دسترس را با مسواک پاک کنید

در روی کفش ناحیه هایی هست که به راحتی نمی توان شست و دست پیدا کرد. مانند اطراف بخش های دوخت و بخیه و لبه ها. به همین دلیل...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.