مهاجرت کاری بهتر است یا مهاجرت تحصیلی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/30 12:49 · خواندن 6 دقیقه

مهاجرت کاری بهتر است یا مهاجرت تحصیلی

با نوجه به کشوری که قصد دارید به آنجا مهاجرت نمائید، روش‌ های گوناگونی برای مهاجرت به آن کشور وجود خواهد داشت. برای نمونه یک نفر می تواند برای ادامه تحصیل اقدام به مهاجرت نماید. یا به منظور کار به یک کشور خارجی برود. همچنین امکان دارد به عنوان نیروی متخصص مهاجرت کند، به عنوان کارآفرین، سرمایه‌ گذار، یا حتی ممکن است شخصی همسرش اقامت خارج از کشور را داشته باشد و او را با روش‌ های حمایتی نزد خود می‌ ببرد. ولی از جهت اینکه تنوع و تعداد کشور های هدف و البته تعدد و تنوع برنامه‌ های مهاجرتی، و اینکه ممکن است به صورت مکرر این برنامه‌ ها در حال تغییر باشند، می بایست به دقت جست وجو کنید. شاید در این بین سوالی برای شما پیش بیاید که مهاجرت کاری بهتر است یا مهاجرت تحصیلی . این سوال مهم در این مقاله از مجتمع بابک ویزا به صورت کامب بررسی خواهد شد. با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید:  04135555364

مهاجرت تحصیلی و شرایط آن

در سال‌  های گذشته، تحصیل در خارج از کشور برای علاقه‌ مندان به مهاجرت، به یکی از جذاب‌ ترین گزینه‌ ها تبدیل شده است. این شیوه مهاجرتی که در این بخش از مقاله مهاجرت کاری بهتر است یا مهاجرت تحصیلی به آن می پردازیم، به دلیل روند نسبتاً آسان و سریع آن و به علاوه احتمال بالای اخذ ویزا، طرفداران زیادی دارد.

مهاجرت تحصیلی به این معنی است که دانشجو برای مدتی معین در خارج از کشور محل تولد یا تابعیت خود، به تحصیل می‌پردازد. با پیشرفت سریع آموزش‌ های بین‌ المللی، تعداد بیشتری از دانشجو ها علاقمند به تحصیلات عالی در کشور های خارجی هستند و بسیاری از دانشجو ها بین‌ المللی، تحصیل در خارج را به‌ عنوان یک پله برای به‌دست آوردن اقامت دائم در آن کشور می‌ بینند.

 

مهاجرت تحصیلی 

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری

دلیل های مختلفی وجود دارد که باعث می‌ شود افراد به خارج از کشور سفر نمایند. اما یکی از علت های اصلی، تمایل به کار و فعالیت تجاری در خارج از کشور است. افرادی که قصد دارند به منظور کار و فعالیت تجاری از کشور خود خارج شوند، برای ورود به کشور مورد نظر ویزای کاری نیاز دارند. برخی این نوع ویزا را به عنوان ویزای کاری تعبیر می‌ کنند. در گذشته، مهاجرت کاری برای بهبود شرایط کاری و کسب درآمد وجود داشت. اما در عصر حاضر تعداد زیادی از افراد علاقه‌ مند به مهاجرت کاری و درخواست ویزای کاری دارند.

علت افزایش درخواست ها برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری می تواند سیاست های غلط حکومت ها، حجم بالای بیکاری و ناعادلاته بودن دستمزدها را در کشور مقصد باشد. در کشور ما متاسفانه بدلیل ضعف مدیریتی و بالا رفتن بیش ازحد نرخ بیکاری، نداشتن امنیت شغلی و عدم تامین مالی باعث شده متقاضیان زیادی در بین هموطنان ما برای مهاجرت کاری وجود داشته باشد.

مزیت های اخذ ویزای کاری

ویزای کاری دارای نقاط مثبت خاصی است، که برجسته‌ ترین آنها این است که در صورت دریافت ویزای کاری، افراد می‌ توانند با آرامش به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنند و از روز اول به شغل و درآمد دست یابند. داشتن درآمد و کسب شغل در ابتدای ورود به کشور های خارجی، یک مزیت بسیار بزرگ است.

از دیگر مزیت‌های ویزای کاری، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری است، به این معنی که با مبلغ کمی که شامل هزینه‌های مربوط به سفر و وکیل می‌شود، می‌توان شرایط زندگی را بهبود بخشید و شغل مناسب با تخصص و مهارت‌های خود پیدا کرد.

بیشتر کشور هایی که نیروی کار خارجی جذب می کنند، کشور های توسعه یافته ای می باشند و پیدا کردن کار و سپس اشتغال به آن در این کشور ها برای دوره زمانی مشخص می تواند شرایط اخذ اقامت دائم آن کشور را برای شما به ارمغان می آورد.

کسب اقامت دائم کشور ها از طریق ویزای کاری مراحل خاص خود را دارد که دشوار ترین آن پیدا کردن کار می باشد. به عنوان نمونه برای دریافت اقامت دائم یک کشور که قصد مهاجرن آن را دارید، لازم است به مدت ۵ سال در یک شغل معین مشغول باشید و یا اینکه مدرک زبان آن کشور را بگیرید. در ادامه هم مالیات خود را بپردازید. امکان اشتغال در هر کشور، بسته به نیازهای آن کشور در زمینه خاصی، ممکن است وجود داشته باشد. همچنین، هر کشور شرایط خاصی را برای متقاضیان کار در نظر می‌گیرد. این شرایط ممکن است شامل مدرک‌های تحصیلی، مدرک زبان، یا گواهی عدم سوءپیشینه باشد.

 مهاجرت کاری با جاب آفر و بدون جاب آفر

جاب آفر به عبارتی دیگر پیشنهاد شغلی، روشی است که شما می بایست مدارک و سوابق کاری خود را برای کارفرما های گوناگون بفرستید و منتظر جواب آن‌ ها باشید که در این بخش از مقاله مهاجرت کاری بهتر است یا مهاجرت تحصیلی به بررسی آن می پردازیم. در صورتی که مدارک شما به تایید کارفرما رسید، او برای شما یک دعوت نامه کاری ارسال خواهد کرد و در مرحله بعدی می‌ توانید نسبت به دریافت ویزای کاری آن کشور اقدام نمائید.

برای مهاجرت کاری از طریق جاب آفر ۲ راه دارید:

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید