دستگاه تولید لیوان کاغذی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/29 15:55 · خواندن 10 دقیقه

دستگاه لیوان کاغذی ایران لیوان جزء خطوط تولید صنایع سلولزی محسوب می شود و جهت تولید لیوان یکبار مصرف به کار می رود و بیشتر برای مصرف انواع نوشیدنی استفاده می شوند. این لیوان ها در همه جا از جمله مدارس، مطب، بیمارستان ها و حتی در مسافرت مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی از تولید لیوان کاغذی جلوگیری از شیوع بیماری ها می باشد. چنین لیوان هایی مورد استفاده مجدد قرار نگرفته، و مانع از انتقال میکروب ها از یک شخص به شخص دیگر شده و از این رو باعث افزایش سلامتی می گردند.

علاوه بر بهداشتی بودن این لیوان های کاغذی، استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و برای حمل و نقل بسیار سبک هستند. هیچ نیازی به شستشوی این لیوان ها نیست. تحقیقات نشان می دهد که حدود 220 میلیون نفر در جهان از لیوان های کاغذی استفاده می نمایند. به همین دلیل، تولید ظروف یکبار مصرف از جنس کاغذی معمولاً سودآور می باشد. این موضوع باعث شده که افراد به دنبال خرید بهترین دستگاه لیوان کاغذی باشند. حال فکر می کنید بهترین دستگاه لیوان کاغذی چه ویژگی هایی داشته و چگونه کار می کند؟

اگر شما هم قصد خرید دستگاه لیوان کاغذی پر سرعت و باکیفیت دارید پیشنهاد تیم ایران لیوان را جدی بگیرید. دستگاه پر سرعتی که در سایت ما عرضه می شود دارای ظرفیت تولید ۲۴ ساعته ۵۰ عدد در دقیقه می باشد که با برق خانگی نیز قابل استفاده بوده و وزن دستگاه حدود ۱۵۰۰ کیلو و ابعاد دستگاه حدود ۲.۵۱.۵۱.۳۰ می باشد که حدودا با ۲۰ متر فضا می توان دستگاه را راه اندازی کرد.

بررسی لیوان کاغذی از لحاظ جنس کاغذ

لیوان های کاغذی در دو نوع گلاسه یا همان براق و مات تولید می شود.

لیوان کاغذی های مات به صورتی است که نور را انعکاس نمی دهد ولی لیوان کاغذی های گلاسه به صورت براق بوده و طرح های روی آن به صورتی است که انگار روی آن یک لایه نازک از ماده ای بازتابنده نور قرار گرفته است.

از لحاظ کیفیت این دو جنس تفاوت خاصی ندارند و انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه مخاطب دارد.

اما با توجه به جلوه ایجاد شده برای تصاویر چاپ شده روی کاغذ گلاسه، نوع کاغذ لیوانی براق یا همان گاغذ لیوانی گلاسه، طرف داران بیشتری دارد.

لیوان کاغذی مات و براق

مقایسه لیوان کاغذی مات وبراق(گلاسه)

لیوان کاغذی بر اساس اندازه و سایز

لیوان کاغذی ها دارای اندازه های متنوع می باشد

90 سی سی
120 سی سی
180 سی سی
220 سی سی
360 سی سی
هر کدام از این اندازه ها کاربردهای خود را دارد.

لیوان کاغذی سایز 90 سی سی

لیوان کاغذی 90 سی سی سایز کوچک لیوان های کاغذی می باشد که به لیوان شات و قهوه مشهور می باشد. لیوان های کاغذی 90 سی سی بیشتر دارای طرح عمومی قهوه بوده و در اکثر مکان ها برای صرف نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. فروش لیوان کاغذی 90 سی سی یکبار مصرف در بسته بندی 50 تایی و کارت 80, 4000 هزار عددی صورت می گیرد.

لیوان کاغذی 180 سی سی لیوان کاغذی 180 سی سی

لیوان کاغذی سایز 220 سی سی

اما سایز بعدی لیوان کاغذی که در میان سایزهای مختلف این محصولات بیشترین استفاده و بیشترین محبوبیت را در بین سایزهای لیوان کاغذی دارد و همینطور پرفروش ترین لیوان کاغذی نیز محسوب میشود ، لیوان کاغذی 225 سی سی یا همان لیوان کاغذی 220 سی سی هست که سایز مرسوم لیوان کاغذی محسوب میشود. بیشترین تولید گروه جام کاپ نیز در حال حاضر لیوان کاغذی 220 سی سی را عهده دار است که با چاپ اختصاصی آن را ارائه میشود. لیوان کاغذی سایز 220 سی سی استفاده های مختلفی دارد ، درواقع استفاده برای نوشیدن انواع نوشیدنی های سرد و گرم و … را میتوان به آن اشاره کرد.

لیوان کاغذی 220 سی سی، یک لیوان ساده و کاربردی است که به طور معمول برای نوشیدن مایعات سرد مانند آب، انواع نوشیدنی های گازدار و بدون گاز و غیره استفاده می‌ شود. این لیوان از کاغذ با کیفیت تهیه شده است و بسته به نوع کاغذ و کیفیت آن، می‌ تواند با قابلیت تحمل حرارت و رطوبت مختلفی عرضه شود.

از ویژگی‌ های لیوان کاغذی می ‌توان به سبک و قابل حمل بودن، دوام پذیری در برابر رطوبت و حجم کمتر زباله ‌های تولید شده نسبت به لیوان ‌های پلاستیکی اشاره کرد. همچنین، این لیوان‌ ها به دلیل اینکه قابل بازیافت هستند، منابع طبیعی را صرفه جویی می ‌کنند و می ‌توانند به عنوان گزینه ‌ای پایدارتر برای محیط زیست مورد استفاده قرار گیرند و استفاده در رویدادهای کوچک و بزرگ مثل نمایشگاه‌ های تجاری، جشن‌ ها، مراسم ختم و… استفاده در فروشگاه ‌های غذایی، کافی‌شاپ ‌ها، رستوران ‌ها و سایر مکان ‌های خدماتی برای سرو نوشیدنی‌ های سرد مانند نوشابه، شربت، آب معدنی و… لیوان کاغذی 220 سی سی، از لحاظ قیمت نیز با توجه به هزینه کمتر نسبت به بسیاری از سایزهای دیگر لیوان کاغذی، برای مصارف مختلف مورد توجه قرار می‌ گیرد.

لیوان کاغذی 220 سی سیلیوان کاغذی 220 سی سی

لیوان کاغذی سایز 360 سی سی

لیوان کاغذی 360 سی سی برای سرو نوشیدنی ‌های گرم و سرد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این لیوان ‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند سبکی، انعطاف پذیری، قابلیت بازیافت و همچنین جلوگیری از تغییر طعم و عطر نوشیدنی، جایگزین مناسبی برای بطری های شیشه‌ ای و پلاستیکی محسوب می ‌شوند.

علاوه بر این، لیوان کاغذی 360 سی سی در رستوران ‌ها، کافی‌ شاپ ‌ها و سایر مکان‌های تجاری که نوشیدنی‌های گرم یا سرد به صورت فوری سرو می‌شوند، پر کاربرد می باشد. همچنین، در جشن‌ها، مراسم عروسی، جشن تولد و سایر مراسم خاص نیز ممکن است از این لیوان‌ها برای سرو نوشیدنی‌ها استفاده شود. نوع سر پوشیده و در بسته این محصول در میان دیگر سایزهای لیوان کاغذی رایج است.

لیوان کاغذی 360 سی سی

 

مزایا و معایب استفاده از لیوان کاغذی نسبت به لیوان پلاستیکی

مزایا:

  1. دوستدار محیط زیست: لیوان های کاغذی قابل تجزیه طبیعی هستند و بر خلاف لیوان های پلاستیکی، تاثیر کمتری بر محیط زیست دارند. زمانی که دور ریخته می شوند، به راحتی تجزیه می شوند و به طور طبیعی تبدیل به مواد قابل بازیافت می شوند.
  2. کاهش استفاده از منابع طبیعی: تولید لیوان های کاغذی نیاز به مقدار کمتری از منابع طبیعی دارد مقابل تولید لیوان های پلاستیکی. در واقع، کاغذ قابل بازیافت از منابع طبیعی مانند درختان تولید می شود و می تواند یک جایگزین پایدارتر برای پلاستیک باشد.
  3. ارتقای تصویر شرکت: استفاده از لیوان های کاغذی در صنایع مختلف می تواند به تصویر برند شرکت کمک کند. مشتریان اغلب به شرکت ها و برندهایی که اهمیت بیشتری برای محیط زیست قائل هستند، تمایل بیشتری دارند.

معایب:

  1. آب بندی ضعیف: لیوان های کاغذی ممکن است در برابر آب و مایعات دیگر ضد آب نباشند و در صورت تماس با آب، ممکن است سریعاً خراب شوند. بنابراین، برای استفاده در محیط هایی که تماس با مایعات رخ می دهد، باید مراقبت ویژه ای صورت گیرد.
  2. ساختار ضعیف: لیوان های کاغذی نسبت به لیوان های پلاستیکی ساختار ضعیفتری دارند و در صورت استفاده سنگین تر، ممکن است خم شوند یا شکسته شوند.
  3. قیمت بالاتر: به طور کلی، لیوان های کاغذی قیمت بالاتری نسبت به لیوان های پلاستیکی دارند. این ممکن است به دلیل هزینه بیشتر تولید کاغذ و همچنین نیاز به فناوری های خاص برای تولید لیوان های کاغذی باشد.
  4. محدودیت در استفاده: لیوان های کاغذی معمولاً برای استفاده یکباره طراحی شده اند و قابلیت استفاده مجدد ندارند. این ممکن است برای برخی مصرف کنندگان ناخوشایند باشد، زیرا نیاز به خرید مجدد لیوان های کاغذی در هر بار استفاده وجود دارد.
  5. محدودیت در مقاومت: لیوان های کاغذی در مقابل حرارت و رطوبت مقاومت کمتری دارند نسبت به لیوان های پلاستیکی. این ممکن است در برخی موارد، مانند استفاده از نوشیدنی های داغ، مشکل ساز شود.
  6.