طراحی روف گاردن

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/26 11:17 · خواندن 2 دقیقه

همه چیز درباره طراحی روف گاردن و اجرا آن

با توجه به افزایش آمار شهر نشینی و ساخت آسمان خراش ها و بنا های مرتفع و نیز محدودیت محیط های سبز شهری در داخل شهر های بزرگ، طراحی روف گاردن و اجرای آن در این شهر ها بیشتر از قبل خواهان پیدا کرده است. به علاوه شهروندان، نیاز به این گونه فضاهایی را بیشتر از زمان های گذشته احساس می کنند. به دلیل اهمیتی طراحی روف گاردن دارد، در این مقاله از گروه معماری استودیو 11 به بررسی طراحی روف گاردن و اجرای آن می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

دلیل های رونق گرفتن طراحی روف گاردن

از دلایل رونق گرفتن طراحی روف گاردن بخصوص در شهرهای بزرگ، در کنار ایجاد زیبایی بصری، می توان مورد زیر را اضافه کرد:

  1. عایق سازی طبیعی (حرارتی، رطوبتی و صوتی)،
  2. کنترل دمای ساختمان،
  3. پویا کردن فضای مرده و بلا استفاده پشت بام،
  4. ایجاد فضای استراحت و تفریح برای ساکنین،
  5. خلق سطوح چشم نواز،
  6. افزایش پایداری و
  7. مدیریت صحیح آب باران

نکته جالبی که درباره وجود چنین فضا هایی در شهر ها می توان به آن اشاره کرد این است که با طراحی روف گاردن و اجرای آن می توان میزان آلودگی را کم کرده و شرایط مناسب تری را برای کسانی که در آن جا اقامت دارند، فراهم ساخت.

طراحی روف گاردن

روف گاردن

بام سبز یا روف گاردن، تمام یا قسمتی از فضای بام می باشد که توسط گیاهان پوشیده شده و فضای سبز و پویایی به وجود می آورد. امروزه طراحی بام سبز در ساختمان ها، با سرعت چشم گیری رو به رشد می باشد.

روند عمودی شدن شهر ها و صنعتی شدن آنها باعث می شود که دسترسی به فضاهای باز و محیط های طبیعی برای انسان دشوار شود. به همین دلیل، امروزه فضا های حداقلی در محل زندگی انسان مانند حیاط، بام یا تراس، محبوبیت بسیاری به دست آورده است. در طی سال های گذشته، طراحی فضا هایی همچون بام سبز یا تراس گاردن توسط مهندسین، مشاوران و سازندگان ساختمان به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است. این فضا ها...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.