وکیل خانواده در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/23 16:23 · خواندن 7 دقیقه


 

وکیل خانواده در تبریز

وکیل خانواده به وکیلی گفته می شود. که به طور تخصصی به اعمال وکالت در دعاوی خانوادگی همانند مهریه و طلاق و نفقه و حضانت فرزندان می پردازد. که جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وکیل خانواده در تبریز می توانید در ادامه متن مقاله را مطالعه نمایید.

ویژگی وکیل خانواده

وکالت در پرونده های خانواده نیز همانند دیگر حوزه های وکالت نیازمند صفات و ویژگی‌ های عمومی مثل پاکدستی، سلامت اخلاق، صداقت، سلامت رفتار، علم، دانش و آگاهی نسبت به مسائل خانواده، آگاهی از قوانین روزآمد و رویه های موجود در محاکم و موارد متعددی از این قبیل می باشد. اما علاوه بر تمامی این موارد، وکیل متخصص خانواده باید تجربه کافی در این مباحث را داشته باشد. و به میزان نسبتا چشم گیری از توانایی های روان شناسی، روان کاوی و جامعه شناسی نیز بهره‌مند باشد، چرا که در بسیاری از دعاوی مطروحه در امور خانواده منةشأ دعوی محلی غیر از موضوع دعوا است.

به عنوان مثال زوجه به علت این که قصد جدایی دارد. و هنگام ازدواج یا پس از آن حق توکیل را از زوج اخذ نکرده است، به منظور وارد ساختن فشار به زوج، نسبت به مطالبه حقوق مالی خود اقدام نموده است. و بر این موارد پافشاری می نماید. در صورتی که شاید این موضوع را بتوان خارج از محاکم قضایی با استفاده از روش های جایگزین حل اختلاف و تکنیک ها و فنون مذاکره و میانجیگری حل و فصل کرد.
برخی از پرونده های خانواده در صورتی که به عنوان دادخواست مستقیم طرح می شود، به نتیجه نرسیده و اینجا دقیقا همان نقطه ای می باشد که وکیل متخصص خانواده استراتژی مورد نیاز را برای رسیدن به نتیجه مطلوب را تعیین می نماید. و ممکن است پیش از ثبت دادخواست اصلی، چندین دادخواست مقدماتی طرح کرده است. و از این راه مسیر را برای وصول نتیجه مناسب هموار نماید.

وکیل-خانواده-در-تبریز

مزایای استفاده از وکیل خـانواده در تبریز

یکی از سوالات اساسی و بسیار مهمی که شاید ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول نماید این است که اصلا مزایای مراجعه به وکیل خانواده چیست و چرا ما باید به وکیل خانواده مراجعه نماییم؟ مسلما پاسخ به  برای عموم مردم اهمیت دارد. همانطور که تمام افراد در نهادی به نام خانواده زندگی می کنند. کاملا طبیعی است که همه آنها دارای مشکلات و چالش های مختلفی در خانواده باشند. و به دنبال یک فرد متخصص بگردند که در این زمینه به آن کمک کند.

یک وکیل خانواده خوب کسی است که در راستای احقاق حقوق موکلان خود آنان را راهنمایی نماید. و کلیه حقوق مادی و معنوی افراد را در چهارچوب خانواده به آنان معرفی کند. هنگامی که افراد از حقوق طبیعی و قانونی خود اطلاع ندارند، دچار سردرگمی شده و دقیقا نمی دانند که چگونه باید از ضایع شدن حقوق خود جلوگیری نمایند.

وظایف وکیـل خانواده

به طور کلی وظایف یک وکیل دعاوی خانوادگی در دو بعد حقوقی و اخلاقی بررسی می‌ گردد که اگر وکیل به خوبی به وظایف خودتوجه نماید. بهترین وکیل خانواده در تبریز محسوب می‌ شود.

  • در بعد حقوقی نخستین وظیفه وکیل خانواده در تبریز این است که، به صورت تخصصی در این زمینه تجربه داشته باشد و از موکل خود در دادگاه دفاع نماید. وکیل خانواده باید انتظارات و نیازهای موکل خود را بررسی کند و هر اقدامی که لازم است، مثل طرح دادخواست، شکایت نامه یا حضور در دادگاه و دادن مشورت به وی را بر عهده بگیرد. پیگیری پرونده خانوادگی ممکن است دشوار بوده و بهترین وکیل خانواده باید از پس این دشواری به خوبی بر آید.
  • همچنین وکیل خانواده بایستی به تمام سوالات تخصصی و ابهامات موکل خود در کمترین زمان پاسخ بدهد. و راه‌حل‌ های منطقی ممکن را در اختیار وی بگذارد. یک وکیل امور خانواده جسارت و شجاعت کافی را دارد. و تا زمان کسب نتیجه راضی‌ کننده برای موکل خود، به پیگیری و استفاده از علم و تجربه خود ادامه می‌ دهد.
  • از نظر اخلاقی نیز وکیل امور خانواده تا حدی که قانون به او اجازه می‌ دهد بایستی اسرار موکل خود را حفظ کرد. و از معامله کردن با طرف مقابل پرهیز کند. یک وکیل خوب می‌ تواند از مسیر حقوقی و قضایی موفقیت را برای موکل خود کسب نماید.
  • رعایت انصاف، حس دلسوزی و ادب نسبت به تمام افراد برای یک وکیل خانواده ضروری می باشد. باییستی گفت که در امور خانوادگی وکیل حتما حداکثر تلاش خود را برای ایجاد صلح میان طرفین و جلوگیری از تنش بین آن ها صرف نماید. چرا که اغلب طرفین دعاوی با هم نسبت دارند. و ایجاد صلح میان آن ها بسیار راحت‌ تر می باشد.

حق مشاوره وکیل خانـواده در تبریـز چگونه است؟

راجع به هزینه وکیل خانـواده و پرداخت حق مشاوره او، نمی‌توان به صورت دقیق حرفی زد. و این مورد به مدل دعوا، شرایط پرونده مدنظر و وکیل بستگی دارد. وکیل خانواده در تبریز طبق اقداماتی که باید در مورد پرونده انجام دهد مبلغی را به شما پیشنهاد می نماید. و شما بایستی در این مورد به توافق برسید.

وکیل-خانواده-در-تبریز-2

در کدام دعاوی امکان استفاده از وکـیل خانواده است؟

دعاوی خانواده به مواردی م یگویند که مربوط به مسائل قانونی در حوزه مشکلات خانوادگی می باشد. این حوزه دعاوی گوناگون و زیادی دارا است. که می خواهیم به بعضی از پرتکرارترین آن ها بپردازیم. و در این دعاوی بهتر است تا از وکیـل خانواده مجرب و متخصص استفاده شود تا بتوان به نتیجه خوبی رسید.

یکی از دعاوی پرتکرار که در کشور ما خیلی زیاد شده است. طلاق توافقی می باشد. این نوع طلاق به این صورت است که زوجین بایستی در مورد تمام حق و حقوق های خود به توافق برسند تا بتوانند مراحل طلاق را به آسانی طی نمایند. برای این بخش هم نیاز است. تا از وکیل خانواده متخصص در تبریز کمک بگیرید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید