انواع سبک های طراحی داخلی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/19 11:51 · خواندن 6 دقیقه

سبک معاصر در طراحی داخلی (Contemporary)

سبک معاصر ریشه در لحظه دارد و از اصول سبک سنتی - یکی از سبک های طراحی داخلی - جدا شده و تغییر رویه داده است. این سبک غالبا با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود، ولی در سبک امروزی انعطاف پذیری بیشتری در قیاس با سبک معماری مدرن دارد. خیلی از افراد اعتقاد دارند که سبک مدرن یک سبک با ویژگی های سرد، بی روح و خلوت می باشد. این دسته از اشخاص تمایل بیشتری نسبت به سبک معاصر یا همان Contemporary دارند. سبک کانتمپورری ار هرگونه شلوغی و رنگ تیره به دور است، با وجود این گرمی و صمیمیت خاصی دارد. این سبک با وجود سادگی، پیچیدگی های ظریفی همراه با خطوط صاف دارد و بیشتر از آن که تاکید بر اشیا داشته باشد، بر فضا تمرکز می کند.

سقفها و پنجره ها در این سبک از سبک های طراحی داخلی ، به شیوه بلند و ساده طراحی میشوند تا از نور طبیعی استفاده گردد. رنگ سیاه سمبل سبک معاصر بوده و برای زمینه استفاده می شود. رنگهای خنثی و تیره برای لوازم جانبی و رنگهای خنثی در دیوار ها به کار می روند. مبلمان در سبک معاصر، دارای رنگ پر رنگ هستند ولی خالی از شلوغی و تزئین. در صورتی که بخواهید کمی به فضا و مبلمان خود رنگ اضافه کنید، از بالش با اشکال هندسی کمک بگیرید.

از سایر ویژگی های سبک معاصر، کف پوش های چوبی و یا کاشی و فرش های دستباف و محلی می باشند. در این سبک از قاب های چوبی، فلزی و یا شیشه ای به رنگ های سیاه یا سفید، مات یا براق برای آثار هنری استفاده می شود. برای جلب توجه دیگران به این تابلو ها، از نور پردازی در بالای آن ها کمک می گیرند. ولی نکته مهم اسن است که نباید دیوار از قاب ها انباشته شود. همچنین مجسمه هایی که بر روی ستون قرار گرفته اند برای سبک معاصر مناسب می باشد.

سبک معاصر

متریال اصلی : چوب، شیشه، استیل

پالت رنگ : قهوه ای، خاکستری مایل به قهوه ای، کرم، سفید و مشکی

سبک مبلمان : پایه های نمایان، تناژ خنثی، پارچه های خنثی، ترکیب دو رنگ

ویژگی های خاص : فضاب باز، خلوت، خطوط صاف و جریان هوای آزاد

سبک مینیمالیست (Minimalist)

این سبک مینیمالیسم از دیگر سبک های طراحی داخلی می باشد که در این قسمت از مقاله انواع سبک های طراحی داخلی ، به بررسی سبک مینیمال می پردازیم. سبک مینیمال در استرالیا به محبوبیت رسید و حس سادگی و خط های صاف و تمیز را القا نمود. این سبک طراحی داخلی مفهوم هایی را از طراحی مدرن برداشت کرده ولی آن را ساده تر درون خود استفاده نموده است. از ویژگی های این سبک میتوان رنگ های خنثی، کاناپه های ساده و انتقال حس دو عنصر آب و باد را نام برد. در سبک مینیمالیست هیچ چیز اغراق شده یا افراطی و بیش از اندازه نیست.  اگر تصمیم دارید این سبک را در منزل خود پیاده نمائید، از لوازم خانه با زرق و برق صرف نظر کنید.

متریال اصلی : چوب، شیشه، ماربل، فلز

پالت رنگ : مونوکروم، خاکستری، سفید و مشکی

سبک مبلمان : پایه های نمایان، تناژ خنثی، پارچه های خنثی، ترکیب دو رنگ

ویژگی های خاص : خط های ط صاف، پرهیز از شلوغی، عدم استفاده از وسیله های تزئینی، فضای باز و پر نور همراه با جریان هوای آزاد

طراحی داخلی به سبک کلاسیک

تناسب، تقارن، ثبات، تجمل و توجه به جزئیات از ویژگی های بارز سبک کلاسیک است. در این سبک بی تناسبی و تضاد جای ندارد. فضایی آرام و راحت را در سبک کلاسیک به کمک رنگ های زیر تجربه می کنید.

  • طلایی،
  • بژ،
  • کرم،
  • خاکستری،
  • صدفی،
  • نقره ای،
  • زیتونی و
  • شرابی،

نکته مهم در درباره سبک کلاسیک این است که در سبک کلاسیک از چوب به عنوان لوکس ترین متریال طبیعی در طراحی داخلی ساختمان استفاده می گردد. مبلمان، کف پوش پارکت، کمد کلاسیک چوبی، فرش و پارچه های مخملی بهترین انتخاب برای این سبک هستند. در اصل باید خانه حسی از تجمل را به همراه داشته باشد. برای دیوار ها هم از کاغذ دیواری با کیفیت با نقش های کلاسیک و یا پنل های دیواری چوبی استفاده می شود. این متریال می بایست با کیفیت و گران قیمت باشند.

پروژه سعادت آباد

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.