لیفت گونه

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/17 10:30 · خواندن 9 دقیقه

لیفت گونه، روشی برای بازیابی جوانی و داشتن چهره ای جذاب و پوستی شاداب می باشد. افتادگی پوست به دلیل از دست رفتن حالت ارتجاعی ، دغدغه ای است که بخش عمده ای از افراد را در دهه چهارم زندگی شان درگیر خود می کند. اگر اطلاعات دقیقی درباره جنبه های مختلف لیفت گونه ندارید و از طرفی دوست دارید جوانی از دست رفته تان را بازیابی کنید ، با مطالعه این مقاله که توسط مجموعه زیبایی پرودیکال که با بهره گیری از تکنیک ها و تکنولوژی های نوین پوست و زیبایی در تبریز تهیه شده، اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد.

لیفت گونه چیست؟

برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان شل شدن و افتادگی پوست، یکی از مهم‌ترین اثرات پیری است. با گذشت زمان کلاژن زیرپوست کاهش پیدا کرده و با کمبود این پروتئین پوست افتاده و چروک می‌شود. در این حالت بافت صاف و انعطاف‌پذیر پوست تا حدودی از بین می‌رود. هم‌زمان با کاهش پروتئین چربی در بافت زیرجلدی نیز کمتر شده و حجم گونه‌ها کاهش پیدا می‌کند. لیفت گونه روشی مؤثر برای ازبین‌بردن افتادگی گونه و کانتورینگ چهره است. برخی تکنیک‌های لیفتینگ گونه کم تهاجمی بوده و در برخی مواقع تکنیک تهاجمی جراحی مناسب است. با استفاده از لیفت چین‌وچروک سطح پوست در این ناحیه از بین می‌رود و خطوط عمیق کم‌رنگ می‌شود.
لیفت گونه می‌تواند با از بین بردن افتادگی و شل شدگی گونه‌ها ظاهری زیباتر و جذاب‌تر را به شما هدیه دهد. با استفاده از این روش می‌توانید چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن را نیز برطرف کرده و چهره خود را جوان‌تر کنید.استفاده از این روش برای جوانان نیز مناسب است. جوان‌ترها می‌توانند با انجام این عمل فرم چهره خود را تغییر داده و آن را زیباتر کنند. به‌علاوه درصورتی‌که افتادگی‌های ارثی در چهره این افراد وجود داشته باشد، با لیفت گونه می‌توانند آن را برطرف کنند. لیفت گونه راه‌حلی مناسب برای هر فردی در هر سنی است که دوست دارد گونه‌هایی کشیده‌تر و لبخندی زیباتر داشته باشد.

لیفت گونه

لیفت گونه

برای چه کسانی و در چه رده سنی مناسب است؟

لیفت گونه محدودیت سنی ندارد. اما پزشکان توصیه می‌کنند که این کار را پس از به تعادل رسیدن هورمون‌ها انجام دهید. درواقع پزشکان انجام این کار در زمان نوجوانی را توصیه نمی‌کنند. زیرا احتمال برگشت آن بسیار زیاد است. معمولا بهترین سن برای انجام لیفت گونه از حدود ۲۰ سالگی به بالا است. علاوه بر شرایط سنی، باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و بیماری‌های پوستی، صرع، خود ایمنی و… نداشته باشید.

معمولا بهترین گزینه برای انجام لیفت گونه کسانی هستند که پوست آن‌ها دارای حالتی ارتجاعی بوده و خاصیت کشسانی بیشتری دارد. اما این به این معنا نیست که کسانی که پوستشان حالت ارتجاعی خود را از دست داده، نمی‌توانند لیفت گونه را انجام دهند. در سنین بالا معمولا پوست حالت انعطاف‌پذیر ندارد. اما لیفت گونه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای برطرف کردن چین و چروک و افتادگی گونه‌ها باشد. چراکه پزشک در این عمل پوست را کشیده و حالتی محکم و زیبا به آن خواهد بخشید. علاوه بر این‌ها صورت شما باید ساختار استخوانی محکمی داشته باشد تا حالت گونه‌ها پس از لیفت به‌طور کامل مشخص شود. درهرحال پزشک در جلسات مشاوره همه این موارد را بررسی کرده و مناسب‌ترین روش برای داشتن گونه‌های کشیده و جذاب را به شما پیشنهاد خواهد داد.

در کنار این موارد افرادی که در اثر افزایش سن استخوان‌های گونه‌شان تحلیل رفته و بخش میانی صورت آن‌ها دچار افتادگی شده است یا به هر دلیلی گونه‌های نامتقارنی دارند، می‌توانند از این روش برای رفع عیب ایجادشده استفاده کنند. معمولا نتایج لیفت گونه در افراد با چهره‌های مربعی و فک زیرین بزرگ‌تر جذاب‌تر خواهد بود. در افراد با صورت‌های گرد و صاف که زوایای چهره حالتی نامتقارن دارد یا نواحی میانی آن‌ها به دلیل تحلیل بافت‌ها کمی فرورفته است نیز می‌توان با لیفت گونه اشکال را برطرف کرد.

روش های مختلف لیفت گونه

لیفت گونه با نخ

لیفت با نخ یکی از جدیدترین روش‌های لیفت قسمت‌های مختلف چهره از جمله گونه‌ها است. در این روش از نخ‌های PDO که نخ‌های بخیه قابل‌جذب هستند برای بالا کشیدن گونه‌ها و رفع افتادگی آن‌ها استفاده می‌شود. برای لیفت گونه با این روش پزشک ابتدا شما را به‌طور کامل معاینه کرده و محل‌های ورود و خروجی نخ‌ها را به‌طور دقیقی مشخص می‌کند. پس‌ از آن با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریفی نخ‌ها را از محل‌های مشخص‌شده وارد گونه‌ها کرده و با استفاده از آن‌ها گونه‌ها را به سمت بالا می‌کشند. این کشیدگی به حدی است که چین و چروک‌ها به‌طور کامل برطرف شده و گونه‌ها به حد مورد انتظار برسند.

مدت زمان عمل لیفت گونه‌ها با نخ بسته به نوع و میزان افتادگی پوست حداکثر دو ساعت طول خواهد کشید. ازآنجایی‌که نخ‌های استفاده‌ شده در این روش قابل‌جذب هستند، نمی‌توان آن را از روش‌های دائمی لیفت گونه دانست. اما باید گفت که نتایج این روش بین 1 تا 2 سال باقی می‌مانند. توجه کنید که نخ‌های PDO آلرژی زا نبوده و برای بدن شما هیچ ضرری ندارند. ضمن اینکه این عمل بدون جراحی و بیهوشی انجام می‌شود و درد بسیار کمی هم دارد. زخم‌های ایجادشده در محل‌های ورود و خروج سوزن‌ها نیز یک تا دو روز بعد از لیفت به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

لیفت گونه با تزریق ژل یا چربی

این روش‌ها بیشتر به‌منظور برجسته‌سازی گونه‌ها انجام‌شده و در میان جوانان طرفداران زیادی دارند. در روش لیفت گونه با تزریق ژل، ژل‌های حجم دهنده به میزان مشخصی در زیر گونه‌ها تزریق‌شده و آن‌ها را به سمت بالا می‌کشند. ژل‌های مورداستفاده در این روش دارای هیالورونیک اسید بوده و برای پوست ضرری ندارند. این ماده پس از مدتی جذب پوست می‌شود. به همین دلیل اثرات این روش موقتی بوده و بین ۳ تا ۱۲ ماه دوام خواهند داشت.

در لیفت گونه با تزریق چربی نیز از چربی بدن خود شخص برای برجسته‌سازی گونه‌ها استفاده می‌شود. در این روش معمولا چربی از نواحی باسن و ران‌ها برداشته‌شده و سپس به گونه‌ها تزریق می‌شود. ازآنجایی‌که چربی مورداستفاده در این روش از بدن خود شخص برداشته می‌شود، با بافت پوست او سازگاری کامل داشته و امکان ایجاد حساسیت یا عفونت در آن وجود ندارد. این روش نیز تنها کمی به گونه‌ها حالت می‌بخشد و نمی‌تواند برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق استفاده شود. نتایج آن نیز همچون تزریق ژل موقتی بوده و حداکثر یک سال دوام دارد.

لیفت گونه با جراحی

در لیفت گونه با جراحی ناحیه هدف بخش‌های میانی صورت یعنی گونه‌ها و زیر پلک‌ها است در این روش می‌توان جراحی را با بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام داد در این روش بسته به میزان افتادگی و روشی که برای جراحی استفاده می‌شود برش‌هایی در مکان‌های مختلف گونه ایجاد خواهد شد و پوست گونه‌ها از طریق این محل‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود. لیفت گونه با جراحی را می‌توانید هم‌زمان با لیفت چشم یا بلفاروپلاستی نیز انجام دهید. در این صورت از محل برش‌های ایجادشده برای لیفت چشم‌ها، گونه‌ها نیز لیفت می‌شوند.

لیفت گونه با جراحی حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت طول کشیده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. دوره نقاهت آن نیز کوتاه بوده و حداکثر دو هفته طول خواهد کشید. پس از برطرف شدن تورم و قرمزی ناشی از عمل و کشیدن بخیه‌ها نتایج عمل کم‌کم ظاهرشده و چهره شما حالتی جوان و شاداب پیدا خواهد کرد. به شرط آن‌که شما پس از جراحی سبک زندگی و رژیم غذایی درستی داشته و به توصیه‌های پزشک به‌طور کامل عمل کنید، نتایج لیفت گونه با جراحی برای همیشه باقی خواهند ماند. البته افزایش سن درهرحال اثر خود را خواهد گذاشت اما با ترمیمی جزئی می‌توانید مجددا چهره خود را جوان کنید.

لیفت گونه

لیفت گونه

لیفت گونه با آندوسکوپ

در این روش که یکی از روش‌های لیفت گونه با جراحی است، برش‌های کوچکی در ناحیه موردنظر برای لیفت ایجاد می‌شود. دستگاه آندوسکوپ از طریق این برش‌ها واردشده و جراح از طریق دوربین آن می‌تواند لایه‌های زیرین پوست را بررسی کند. پس‌ازآن با توجه به نتایج جلسات مشاوره و مقدار افتادگی چهره، لایه‌های زیرین پوست کشیده می‌شوند و پس از خروج دستگاه آندوسکوپ محل‌های برش بخیه می‌شوند.

مدت‌زمان انجام این عمل بین ۱ تا ۴ ساعت بوده و پس از یک هفته می‌توانید فعالیت‌های خود را از سر بگیرید. در این روش نیازی به بیهوشی کامل وجود نداشته و کار با بی‌حسی موضعی تمام می‌شود. نتایج این روش تا ۵ سال پس از جراحی باقی خواهند ماند.

مزایای لیفت گونه

لیفت گونه برای افراد مختلف مزیت‌های زیادی را به دنبال دارد. معمولا افراد جوان برای افزایش جذابیت چهره خود از لیفت گونه‌ها استفاده می‌کنند. در این افراد لیفت با توجه به آناتومی و استخوان‌بندی چهره آن‌ها انجام می‌شود و بنابراین بهترین نتیجه را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت. در افراد مسن‌تر لیفت گونه می‌تواند روشی کم‌خطر و موثر برای از بین بردن افتادگی‌ها و چروک‌های ناشی از افزایش سن باشد. اما شاید مزیت اصلی آن مربوط به افرادی باشد که به دلیل ایجاد سانحه‌ای تقارن چهره و گونه‌های خود را از دست داده‌اند.