درزگیر خودرو

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/12 12:44 · خواندن 6 دقیقه

درزگیر خودرو چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

درزگیر خودرو یا واکس خودرو، نام یک محصول پر استفاده در صنعت تعمیرات و نگهداری از انواع وسیله نقلیه می باشد. در صنعت مرتبط به درزگیر خودرو و کاربرد آن موارد دیگری همچون نوار درزگیر، موم درزگیر یا خمیر درزگیر خودرو نیز وجود دارند. در تعدادی از منبع ها به دلیل ویژگی های فیزیکی و قابلیت هایی که این محصول دارد، آن را با عنوان “درزگیر رنگ اتومبیل” نیز معرفی می سازند. معادل انگلیسی واژه درزگیر موجود در عبارت درزگیر خودرو و کاربرد آن Sealant می باشد و یک تعریف منحصر به فرد دارد.

در حالت کلی درزگیر به ماده ای اطلاق می گردد که به منظور جلوگیری از عبور مواد مایع از یک سطح یا نفوذ سیال ها از میان روزنه ها یا اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد. ماده درزگیر در واقع، نوعی مهر و موم ساختن به صورت فیزیکی می باشد. با کلمه درزگیر در صنعت ساخت و ساز نیز رو به رو می شوید. در ساخت و ساز ساختمان، درزگیری غالبا به روش های جوشکاری و محکم کردن یا آب بندی کردن اتصالات صورت می پذیرد. در زمینه ساخت و ساز، کلمه درزگیر برای ساختمان مفهوم استفاده از موادی می باشد که از انتقال گرد و غبار، سر و صدا یا حرارت پیشگیری نماید.

انواع درزگیر خودرو یا دیگر مواد درزگیر در بیشتر موارد انعطاف پذیر می باشند اما در شرایط دیگر بسته به نوع کاربرد، این مواد می‌ توانند سختی و استحکام گوناگونی داشته باشند. لازم به یادآوری است که درزگیر خودرو یا درزگیر هایی که در دیگر صنعت ها استفاده می‌ شوند با انواع چسب فرق دارند. انواع مواد مهر و موم کننده، هرگز نوعی چسب نمی باشند اما کیفیت اتصال ها را به اندازه همان مواد چسب ارائه می دهند.

عایق های ضدآب فومی رودری خودرو 

عایق های ضدآب فومی رودری خودرو: جهت مشاهده این محصول کلیک کنید.

اهمیت استفاده از درزگیر خودرو چیست؟

اکنون که با تعریف کلی درزگیر خودرو و مواد مهر و موم کننده آشنا شدید، در این قسمت از مقاله درزگیر خودرو و کاربرد آن از شرکت چسب عایق آذرآبادگان به اهمیت استفاده از این متریال می پردازیم.

اتومبیل هر کسی یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که هر شخصی می تواند داشته باشد. از این رو بسیار مهم است که به درستی از آن مراقبت گردد و همیشه در شرایط خوب آن را حفظ نمایند. یکی از کار هایی که می ‌توانید در جهت مراقبت از آن انجام دهید، استفاده از موادی است که دوام و طول عمر خودرو را بیشتر می کند. مواد مهر و موم کننده قطعات خودرو، یکی از این محصولات هستند.

از درزگیر خودرو در همه بخش ها می توانید استفاده کنید. درزگیر رنگ خودرو نوعی ماده است که به مراقبت از خودرو شما در برابر عامل های بیرونی کمک می کند. به علاوه موجب می گردد که ظاهر اتومبیل حفظ گردد و مثل همیشه، زیبا تر و درخشان تر به نظر آید.

از انواع درزگیر خودرو و کاربرد آن در دیگر قطعه ها هم می توان به کار گرفت. تعدادی از این بخش های قابل استفاده از درزگیر خودرو و کاربرد آن به شرح زیر می باشد:

  1. درزگیر سیلندر خودرو،
  2. درزگیر رادیاتور خودرو،
  3. درزگیر کولر خودرو و
  4. درزگیر درب خودرو،

این موارد، چهار نمونه از پرتقاضا ترین محصولاتی می باشند که در بازار وجود دارند. این محصولات، ماده های مومی شکل یا لاستیکی می‌ باشند که در بخش های مختلف استفاده می شوند.

انواع درزگیر های خودرو 

زمانی که نام خمیر درزگیر یا نوار درزگیر یا موم درزگیر به گوشتان می خورد، در واقع به موادی اشاره می شود که...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.