فلاش تانک

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/05/04 14:47 · خواندن 5 دقیقه

فلاش تانک چیست؟

به طور کلی، فلاش تانک محفظه‌ای است که آب را درون خود نگه می‌دارد. در مواقع نیاز می‌توانید از این آب ذخیره‌شده استفاده کنید. این عمل به سادگی انجام می‌شود؛ برای تخلیه آب درون آن، اهرم را می‌کشید و حجم آب یکباره و با فشار تخلیه می‌شود. البته مدلهای جدید، به جای اهرم، با دکمه کار می‌کنند.

کاربرد فلاش تانک چیست؟

تخلیه یکباره آب با فشار زیاد، کاسه توالت را تمیز می‌کند و فضولات را به چاه می‌برد. در صورت استفاده از شلنگ آب، فشار آب کم است و برای تمیز کردن کاسه توالت نیاز به حجم بالایی از آب است. با استفاده از فلاش تانک، تخلیه پرفشار سریع و با مصرف کمتر آب انجام می‌شود. همچنین، درزها و نقاط کاسه توالت نیز به خوبی تمیز می‌شوند.

"انواع

انواع فلاش تانک

در بازار امروز، مدل‌های مختلفی از فلاش تانـک‌ها وجود دارند که با توجه به محل نصب، کاربرد، شکل و حجم آن‌ها، تفاوت‌های قابل مشاهده‌ای دارند. برای انتخاب مناسب‌ترین فلاش تـانک برای خانواده یا مشتری، عوامل مختلفی مثل نیازهای خانواده باید در نظر گرفته شود.

  • فلاش تانـک روکار
  • فـلاش تانـک توکار
  • فـلاش تانک اتوماتیک
  • فلاش تـانک ضد باکتری
  • فــلاش تانک دکمه دار
  • فلاش تانـک دو زمانه
  • فلـاش تانـک دو مخزنه

نحوه عملکرد فلاش تانک

در صورتی که می‌خواهید با نحوه عملکرد فلاش تانک آشنا شوید، می‌توانید از تعریف فلـاش تانک استفاده کنید. فلاش تانک در واقع یک مخزن فلزی یا پلاستیکی با درپوشی است که از سرازیر شدن جلوگیری می‌کند. برای تخلیه آب، دکمه‌ای یا اهرمی در کنار مخزن قرار دارد که با فشار دادن به داخل توالت، آب با فشار بسیار زیادی روانه توالت می‌شود و به شست و شوی توالت کمک می‌کند. با فشار دادن دکمه یا ضامن روی مخزن، درپوش داخلی برداشته می‌شود و آب آزاد می‌گردد. در داخل مخزن، یک شناور حضور دارد که آب را نگه می‌دارد و هنگام تخلیه، درپوش بالایی آب را بالا نگه می‌دارد تا آب به طور کامل خارج شود و سپس درپوش دوباره روی لوله آب قرار می‌گیرد تا آب وارد مخزن شود.

مزایا فلاش تـانک

احتمالا شما هم در دسته‌ای از افرادی هستید که به دنبال مزایای استفاده از فـلاش تانـک هستند. در اینجا، به بررسی جزئیات مزایای آن پرداخته ایم. صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش آلودگی و افزایش بهداشت در محیط و کاهش بیماری‌ها، از مهمترین مزایای هر فلاش تانک هستند. علاوه بر این، مزایای دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از:

– کاهش مشکلات بهداشتی و عفونی
– کاهش مصرف آب
– صرفه جویی در آب، به ویژه در نوع فلاش تانک دو زمانه
– عدم اشغال فضایی در نوع فلاش تانـک توکار
– عدم نیاز به دست دخالت در انجام تخلیه آب در فلاش تانک اتوماتیک
– عمل ضدعفونی در نوع فلاش تانک ضد باکتری.

خرید انواع فلاش تانک های روکار و توکار از سپرو کمپانی

خرید و فروش فلاش تانک

تفاوت فـلاش تانک با سیفون

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فلاش تانک و سیفون یکسان هستند، در حالی که کاربردها و عملکرد آن‌ها با هم متفاوت است. سیفون بخشی از لوله‌کشی فاضلاب است و شکل آن خمیده است. وظیفه سیفون جلوگیری از پخش بوی نامطبوع فاضلاب و سرویس بهداشتی در داخل منزل است. در عین حال، فلاش تانک برای نگهداری آب برای شست و شو توالت استفاده می‌شود و با فشار دادن دکمه یا اهرم کنار مخزن، آب با شدتی خارج می‌شود و سنگ سرویس بهداشتی را تمیز می‌کند. در ضمن، آب داخل سیفون به صورت خمیده نگه داشته می‌شود و برای شستشو استفاده نمی‌شود.

انواع فلـاش تانـک کدامند؟

فـلاش تانک روکار

این فلاش تانک، اولین نسل مدل های فلاش تانک است. که محفظه بزرگ و حجیمی دارد و برای تخلیه آن، با کشیدن اهرم یا طناب انجام می شود. در ضمن، مدل روکار که امکانات کمتری دارد، قیمت پایین‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. این فلاش تانک روکار، بخشی از فضای دستشویی را اشغال می‌کند و هنگام تخلیه آب سروصدایی دارد. با این حال، یک ویژگی خوبی که این مدل دارد، این است که تمام اجزا آن به راحتی در دسترس قرار دارند و در صورت بروز مشکل، تعمیر و نگهداری آن بسیار آسان است.

فلاش تانـک توکار

فلاش تانک توکار، در دیوار نصب می‌شود و محفظه آن قابل دیدن نیست. تنها بخشی که می‌توان به راحتی دید، دکمه تخلیه است. این مدل فلاش تانک، برای فضاهای کوچک و مدرن مناسب است و امکانات بیشتری نسبت به مدل روکار دارد (مثلاً تخلیه دو زمانه). علاوه بر این، به دلیل قرارگیری درون دیوار، صدای تخلیه آن بسیار کمتر است. با این حال، این مدل از نظر بهداشت، کاربرد و زیبایی نسبت به مدل روکار برتری دارد. تنها مشکل این مدل، دسترسی سخت به آن برای تعمیر و نگهداری است.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.